Spring naar bijdragen

Members only caches


Aanbevolen berichten

Een van mijn dagelijkse bezigheden is het bijhouden van de cache kaarten. Ik controleer daarvoor regelmatig de diverse logs. Optredende problemen zijn meestal verholpen voordat er over geklaagd word. :lol1:

 

Voordat ik gisteren avond te bedde ging wierp ik nog een blik op de schermen en dacht "Dat klopt niet". Omdat het al laat was en het probleem niet heel urgent leek ben ik gaan slapen. Vanmorgen benieuwd naar de oorzak ben ik op zoek gegaan en de oorzaak relatief eenvoudig kunnen vaststellen: Een "Members only" cache.

 

Voor het ophalen van informatie over een cache die "Members Only" is, moet je premium member zijn. De tooling die zorgdraagt voor het genereren van o.a. de cache kaarten is dat niet. Ik besteed mijn geld namelijk aan software en boeken over PHP, mySQL, Javascript en XHTML.

 

Het gevolg daarvan is dat als je een "Members only" cache aanmaakt, deze niet op de cache kaarten zal verschijnen. Ik weet namelijk niet waar die cache ligt. De oplossing is dus eenvoudig: Geen "Members only" caches aanmaken of accepteren dat ze niet op de kaarten komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:eek: Dat is niet zo mooi.

 

Lijkt me iets voor Albrt, want die schrijft per slot van rekening de scripts voor deze pagina's als ik me niet vergis. Als 't echt niet kan dan is dat wel mooi balen natuurlijk maar je kunt ze denk ik wel opvragen met een querie.

 

Maar even afwachten hoe 't gaat lopen. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me iets voor Albrt, want die schrijft per slot van rekening de scripts voor deze pagina's als ik me niet vergis.

Helaas. De kaartjes worden door Reintje gemaakt, zoals hij met zijn eerste zin wilde aangeven. En gezien de reden die hij geeft (geen premium account voor de kaart tools) en omdat er slechts 1 member cache is op de ca. 2000 caches in de Benelux, zal hier ook verder geen aandacht aan worden besteed.

Heirbaut Hunters kan dus gerust zijn :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt weer oud zeer naar boven, ....vroeguh hebben wij hier een hele discussie over gehouden. Het hoe en waarom van members only cache's, Het merendeel wat zelf toen al member was, was het er helemaal niet mee eens. Een enkeling heeft het uit geprobeerd door een memeber only cache te plaatsen. Met een beetje kennis van zaken kan je zelfs zonder member te zijn de begin coordinaten achterhalen.

Zonder hier weer een hele discussie op te rakkelen, een members only cache is gedoemd om te mislukken. Niet members die zich ergeren gaan pokken in allerlei datebase's, wel members die dus geocaching ondersteunen hadden toen al zoiets van maak nu geen onderscheid, daar komen problemen van....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...