Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Is het mogelijk om een projectie uit te voeren op het moment dat je geen internet hebt?

Buiten heb ik namelijk geen internet en offline cachen gaat prima. Projecteren met gebruik van internet lukt me ook, maar het mooiste zou zijn als ik dit ook zonder internet in het veld zou kunnen doen.

Wie zou me kunnen helpen?

Geplaatst

Met een iPhone kan dat in ieder geval met de apps GCTools,  GCTK en iGCT. Ik vermoed dat je met GCC op een Android telefoon ook offline kunt projecteren.

Geplaatst (bewerkt)

Met C:Geo ( voor Android ) je o.a. projecteren ( maar ook veel meer ) :

"
To perform a projection simply add a new waypoint to a cache, enter the start coordinates and fill the field for distance and direction accordingly. If you save this it will result in a waypoint with the target coordinates.
     "

Met C:Geo kan je o.a. geheel offline geocachen en dat geheel gratis. Je kan b.v. thuis caches downloaden en deze in C:Geo zetten. Als je dan ook een ( b.v. OSM  ) kaart download en deze in C:Geo installeert ( en configureert ), kan je geheel offline cachen. In de C:Geo FAQ staat duidelijk omschreven hoe je dit moet doen.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Bedankt voor de tip! Ik heb een Android en ga nu GCC proberen!

@Linkalovers, het offline cachen met c:geo voldoet me prima, ik zocht alleen en manier om offline te projecteren.

Geplaatst (bewerkt)
20 minuten geleden zei Schatzoekers Sneek:

.... het offline cachen met c:geo voldoet me prima, ik zocht alleen en manier om offline te projecteren.

Ondanks dat GCC nuttig is, kan je met C:Geo ook projecteren:
     "
To perform a projection simply add a new waypoint to a cache, enter the start coordinates and fill the field for distance and direction accordingly. If you save this it will result in a waypoint with the target coordinates.
     "

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Ik gebruik ook c:geo (Android), maar voor projecteren ook de app GeoMT (The Geocaching Multi-Tool). Heeft veel mogelijkheden.

• 1 year later...
Geplaatst

Misschien een flauw antwoord maar koop een echte GPSr.

Wanneer je geocachen leuk vindt is het een goede investering.

Geplaatst (bewerkt)
53 minuten geleden zei Blade21:

Misschien een flauw antwoord maar koop een echte GPSr.

Wanneer je geocachen leuk vindt is het een goede investering.

Alhoewel dit draadje bijna een jaar oud is, blijft de vraag ( "...mogelijk met smartphone? " ) actueel.

Ik zelf heb ook een gps, maar als je af en toe een cache doet, dan kan je voor het geld dat je zou uitgeven aan een gps, ook een aardig smartphone kopen, waarmee je uiteindelijk veel meer dingen kan doen. Tevens worden de gps ontvangers in de smartphones steeds beter.

Als je veel geocache't of lange multi's loopt, dan vind ik een gps wel handiger. Maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...