Spring naar bijdragen

www.geocaching.nl site is weg? Ik krijg een error


ausa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Staat er boven in jouw browser (de adresbalk) zoiets van http://www.geocaching.nl/index/?

Zo ja, dan probeert de browser waarschijnlijk nog de oude site te bereiken. Het wordt dan tijd om jouw internet cache op te schonen, óf de link in de favorieten aan te passen.

Eerlijk gezegd denk ik aan het laatste. Dus even de favoriet verwijderen en dan in jouw browser gewoon de link http://www.geocaching.nl intikken en daar een nieuwe favoriet van maken.

Haha, Birdie was me net voor  ... :lol:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het lijkt sterk op een probleem met je DNS

DNS zorgt voor de vertaling van de website-naam ( b.v. Geocaching.nl ) naar het bijbehorende IP-adres ( hier dus 141.138.168.154 ).
Het internet werkt met IP-adressen en niet met website-namen, maar die nummers zijn voor mensen niet handig om te onthouden. 
Zodra je een website-naam intypt, wordt deze vertaalt naar een IP-adres, waarna er m.b.v. van dat adres verbinding met de website wordt gemaakt.
Deze vertaal informatie wordt opgeslagen ( mocht je dezelfde website nogmaals willen openen ) en kan zonder gevaar worden verwijderd.


Oplossing:

Het commando:  ipconfig /flushdns intypen in je dosbox en dan op [Enter] duwen. Dit kan altijd zonder enig gevaar.
Open de dosbox m.b.v. de toetsen combinatie "Windows-Flag" + R
Typ achter de : in het venster het genoemde commando. Dit commando leegt de DNS cache, waarna deze automatisch weer gevuld wordt zodra er weer een website wordt geopend.

Succes!

Liefst twee waren me voor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...