Spring naar bijdragen

Wat zijn jullie ervaringen?  

40 leden hebben gestemd

1. 1. Wat zijn jullie ervaringen?

• Ja, dat komt bekend voor.
      12
    • Nee, het komt overeen.
      3
    • Let er nooit op.
      14

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Afgelopen zaterdag heb ik mijn Kootwijkerzand Cache een onderhoudsbeurt gegeven.

Ben eerlijk gezegd geschrokken van het aantal logs in het logboek.

24 visits in acht weken tijd en de groepen bestonden uit 2 a 7 personen, dus er komen behoorlijk veel mensen op deze plek.

Veel positieve reacties en men geniet duidelijk van deze plek, als ik de logs zo lees.

Wat ik vreemd vind is dat ongeveer de helft van de visits maar op de GC.com server gelogd worden.

Dezelfde tendens zie ik bij Schoorl Cache e.a.

Laatst is er een man uit India bij Kootwijkerzand Cache geweest, staat ook niet op internet vermeld.

Dus wel loggen in het logboek en niet op het internet.

Wat zijn jullie ervaringen ? :lol1:

Geplaatst

Ja dit is ook een variant. Heb zelfs met een team samen een cache gelopen, foto's gemaakt, handen geschut. En dan maar wachten op de leuke tegen-log, maar kwam maar niet. Gewoonweg zonde.

Geplaatst

Misschien blijven logs tegenwoordig vaker achterwege doordat het competitie-element enigszins is weggevallen terwijl er massa's gps-bezitters bijkomen? In de beginjaren was het leuk om te proberen alle caches in het land af te lopen en de top van het klassement te bereiken. Ga daar maar eens aanstaan tegenwoordig, als beginnend hunter. De noodzaak om te loggen is dan niet zo groot meer. Een cache is ook minder bijzonder geworden, nu bijna alle delen van het land gestaag veranderen in cachedorado's. Waarom dan nog de moeite nemen om je vondst op internet vast te leggen.

Geplaatst

Hallo All.

Dit zou dus de oplossing kunnen zijn voor het verdwijnen van onze eerste

T.B in de cache "De achterdijkse plassen" :yes:

Helaas was dit de eerste T.B van onze kids en binen een week al verdwenen??

:blush:

Groetjes Keske27(Kees)

Geplaatst

Afgelopen maand in Schotland geweest. Ook daar viel op dat er meer mensen in het cache-logboek stonden dan er op het internet te vinden waren.

Ook onze Schotse klimvrienden bleken niet te loggen. Enerzijds omdat ze niet wisten of er kosten aan verbonden waren (...!!), op internet is toch sprake van een 'account', anderzijds omdat ze, lang van huis, niet in de gelegenheid waren om op het internet te komen. Ze printen een aantal caches uit, van het gebied waar ze verblijven / werken. Maken er dankbaar gebruik van, dat ze via geocaching op stekkies komen waar ze anders aan voorbij gegaan waren in hun vrije tijd. Hebben een fijne dag buiten. En zeker geen competitiegevoel. Dat brengen onze kinderen erin door iedere keer te mailen dat we weer een cache hebben: "En hoeveel hebben jullie nu?"

Groeten,

IJsvogels (Jan)

Geplaatst

Ik heb in het begin met andere teams meegelopen. Ik had toen nog geen account. Toen ik mijn account heb aangevraagd, heb ik deze caches niet gelogd. Ik log echter sindsdien wel alle caches, omdat ik het voor de eigenaar van de cache leuk vind om te laten weten wat ik van zijn route vond en hoe de cache erbij ligt. Dát is de enige reden dat ik log op internet. Als je niet mee wil doen met het competitiegevoel, dan kan ik me goed voorstellen dat je niet logt op internet, omdat dan automatisch een score wordt bijgehouden, en bovendien gaat het die cachers vaak om de route, en niet om het loggen.

Groeten, Marij

Pallas Athene

Geplaatst

Ja, dat komt mij dus wel bekend voor. Zelf kan ik er niet zo mee zitten, want dan zijn ze in ieder geval bij de cache geweest. Andersom heb ik veel meer moeite mee... Het nadeel is natuurlijk dat je als cache-eigenaar op afstand zo wat meer logjes en bezoeken krijgt dan op .com zichtbaar worden, maar als je regelmatig je cache bezoekt is dat niet zo'n probleem. Een ander minpunt is dat ruilwaar en TB's "ongemerkt" uit je cache verdwijnen. Zolang die TB's dan maar wel aangemeld worden is er volgens mij niet zoveel aan de hand.

Geplaatst

je ziet het steeds meer, het is soms jammer dat je daardoor niet getriggerd bent om even je caches te controleren, of dat je de tips krijgt dat je cache nat, beschadigd of weg is....

andersom zijn er ook nog steeds mensen die wel loggen zonder te cachen bijvoorbeeld omdat men na twee uur zoeken besluit dat ie gevonden is:-(

of gewoon snel willen stijgen in de lijstjes...

ik denk dat beide fenomenen meer voorkopen nu geocachen wat groter is en je er relatief weinig aan kunt doen....

groedels,

gimli :o

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst
of gewoon snel willen stijgen in de lijstjes...

Daar lijkt me een andere methode veel beter voor geschikt, gewoon een weekendje een van de cache paradijzen bezoeken, je hebt er zo 100 caches bij.

Is wel een idee hoor, komen we zo in de top 25!

Jammer alleen dat er in die canisters geen TB's zitten.

Of een dagje richting Friesland en dan vantevoren even een aantal smsjes sturen om de eindcoordinaten van multi's te bemachtigen.

Geplaatst

als dat je doel is, kan je dat doen, alleen hoeveel waarde de lijstjes hebben moet je zelf besluiten. ik ga zelf niet voor de lijstjes, ben wel veel met mensen op stap, je zult mijn naam alleen niet zo heel vaak meer vinden in de logs :blink:

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Kijk, zo komen we weer op het punt waar we al eerder geweest zijn.

Dat aantal is puur voor jezelf, want de ene cache is absoluut niet te vergelijken met de andere.

Voor mij is bijvoorbeeld Enkeltje Den Dolder een prestatie waar ik trost op ben. Makkelijke cache, maar voor mij op de grens van mijn fysieke kunnen. Leverde één punt op.

Ik ben de week daarvoor met mijn dochters met de auto naar Utrecht gereden en heb ze op de foto gezet bij een straatnaambordje voor een virtuele cache, leverde ook één punt op.

Laten we gewoon allemaal doen wat we zelf leuk vinden en als iemand er op kickt om bovenaan een lijstje te gaan staan moet ie daar maar voor doen wat hij denkt dat ie er voor doen moet. Ik ga als eigenaar van drie caches niet controleren of de namen van de loggers hier in het logboek staan, maar als anderen dat wel doen, moeten zij weer zelf weten.

Geplaatst
Ik ga als eigenaar van drie caches niet controleren of de namen van de loggers hier in het logboek staan, maar als anderen dat wel doen, moeten zij weer zelf weten.

Hoera!

ik ben trots op je :-D

• 2 weeks later...
Gast Team M + M
Geplaatst

Hai,

Het is voor nieuwkomers zoals wij ook niet eenvoudig geweest om uit te vinden HOE je een cache moest loggen.

De site is hier niet echt duidelijk over.

Uiteindelijk wel gelukt, maar we kunnen ons voorstellen dat menigeen het niet zal snappen hoe een en ander in zijn werk gaat.

groetjes

Mark en Marianna

Geplaatst
niet eenvoudig geweest om uit te vinden HOE je een cache moest loggen.

De site is hier niet echt duidelijk over.

Wat is dan het probleem? Om een cache te doen heb je de cache page nodig. Rechtsboven op de cache page staat aanklikbaar 'log your visit', of 'login to log your visit'. Lijkt mij duidelijk genoeg toch?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...