Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Onze cache is afgekeurd omdat deze te dicht bij een andere cache en of waypoint zou liggen. Tot mijn verbazing liggen er iets verder op een eindcache van een mysterie en een waypoint van een andere cache op nog geen 50 meter van elkaar. Mag dit dan wel? Ik kan er in de richtlijnen niets over vinden. Iemand een idee?

Ik heb de reviewer al een mail gestuurd en om opheldering gevraagd.

Geplaatst

Nee dat mag niet. Maar soms wordt een cache wel eens verplaatst en wordt gemist dat er al een andere dichtbij ligt.

Maar zoals al in de guidelines staat: Geen enkele cache schept een precedent voor de plaatsing van een andere cache.

Je zult je eigen cache dus gewoon moeten verplaatsen voordat deze goedgekeurd zal worden.

Geplaatst

Kan onder bepaalde voorwaarden (zie guidelines) wel hoor. Als er op het waypoint van die multi niet fysiek iets is geplaatst door de cache eigenaar dan is er geen minimale afstand voorgeschreven.

Ook was het vroeger niet verplicht om alle WP locatie's van een multi door te geven, dus bij oude caches kan het inderdaad voorkomen dat die er (nog) niet aan voldoen om de simpele reden dat toen die tussen locaties niet werden meegenomen in de beoordeling.

Succes met het zoeken naar een nieuwe locatie.

Geplaatst

het is voor sommige mensen een uitdaging om de richtlijnen te omzeilen en daarmee niet alleen hun mede hobbygenoten te belazeren maar ook de vrijwillergers van groundspeak te bedonderen,

jammer genoeg vinden een heel hoop mensen het meer dan normaal dat het gebeurt,

ik schrijf dan altijd een NA op alle twee de cache's en dan mogen de plaatsers het aan de revieuwers uitleggen wie de revieuwers, en daarmee dus de hele cachecommunitie, bezodermietert heeft,

niet de revieuwer moeten zich verantwoorden maar de cacheeigenaren

Barny

Geplaatst

Ik wacht het antwoord om mijn mail nog even af. Mijn cache verleggen is geen optie, dan is het effect van de cache weg. Mocht het zo zijn dat de cache daar niet kan liggen gaat het over helaas.

Geplaatst

Mail de eigenaren van beide andere caches eens.

Ik heb iets dergelijks ook ooit gehad en toen bleek een wp van een andere cache als fysiek gemeld te staan terwijl het geen fysiek wp was.

In overleg met de eigenaar was het probleem daarna snel opgelost.

Antarctica

Geplaatst

Barny, jij weet ook dat de reviewers alle rotzooi accepteren zolang maar aan die belachelijke 161 meterregel wordt voldaan. Was oorspronkelijk ook niet een richtlijn dat er in de cache plaats moet zijn voor een fatsoenlijk logboek en ruilspulletjes? Ik zou er dan geen moeite mee hebben om de reviewer te belazeren zolang de caches niet op oogafstand van elkaar liggen. Wie doe je daar kwaad mee?

Geplaatst (bewerkt)

we weten allemaal dat na het Kruimeldief tijdperk de reviewers ruggengraatloze knoppendrukkende, overstromende van totale zelfgenoegzaamheid, verafgode aapjes zijn geworden, de enkele revieuwers die er tussentijds wel geweest zijn en wel een ruggengraat hadden, en ook nog eens oprecht van het spelletje geocaching hielden, hebben het niet lang volgehouden voordat ze hoofdschuddend de handdoek in de ring gooide

maar ondanks dat het onze huidige NL revieuwers het geen moer uitmaakt, kan ik er niet bij dat jij hun (en daarmee de hele cachecommunitie (die het ook geen moer intresert)) wil gaan belazeren,

iedereen die het spelletje speelt heeft vrijwillig mee ingestemd zich te houden aan de richtlijnen, dat je daar zomaar van afstapt, zegt meer over je algemene levensinstelling dan het spelen van een spelletje

niet elke cache hoeft geplaatst te worden,,,

waarom zou je via een cache mensen naar een plek sturen die vlak bij een andere cache ligt?

Barny

ik merk ook steeds meer dat "onze" NLrevieuwers cache's publiceert waarvan de cacheplaatser zelf al aangeeft dat de cache niet aan de richtlijnen voldoet

zie als treurig voorbeeld https://coord.info/GC7C29W

zo verlies je alle respect in een rap tempo

bewerkt door barny
Geplaatst

we weten allemaal dat na het Kruimeldief tijdperk de reviewers ruggengraatloze knoppendrukkende, overstromende van totale zelfgenoegzaamheid, verafgode aapjes zijn geworden, de enkele revieuwers die er tussentijds wel geweest zijn en wel een ruggengraat hadden, en ook nog eens oprecht van het spelletje geocaching hielden, hebben het niet lang volgehouden voordat ze hoofdschuddend de handdoek in de ring gooide

maar ondanks dat het onze huidige NL revieuwers het geen moer uitmaakt, kan ik er niet bij dat jij hun (en daarmee de hele cachecommunitie (die het ook geen moer intresert)) wil gaan belazeren,

iedereen die het spelletje speelt heeft vrijwillig mee ingestemd zich te houden aan de richtlijnen, dat je daar zomaar van afstapt, zegt meer over je algemene levensinstelling dan het spelen van een spelletje

niet elke cache hoeft geplaatst te worden,,,

waarom zou je via een cache mensen naar een plek sturen die vlak bij een andere cache ligt?

Barny

ik merk ook steeds meer dat "onze" NLrevieuwers cache's publiceert waarvan de cacheplaatser zelf al aangeeft dat de cache niet aan de richtlijnen voldoet

zie als treurig voorbeeld https://coord.info/GC7C29W

zo verlies je alle respect in een rap tempo

Nou als ik zo een cache moet leggen laat dan maar. Ik heb een mail terug gehad en deze is doorgestuurd naar een andere reviewer om na te kijken.

Ik wil ook niet dat mijn cache in de weg ligt van een bestaande cache. Mijn cache verleggen is geen optie omdat dan het effect weg is en het bijpassende verhaal niet meer klopt. Mocht het zo zijn dat ik niet mijn cache op deze plek kan leggen, is het heel jammer maar helaas. Er zijn nog genoeg leuke plekjes om een cache neer te leggen. Dat mensen de boel willen belazeren moeten ze zelf weten. Wij doen dit spel; al 10 jaar met plezier en zullen dat ook zeker blijven doen.

Geplaatst

Barny, mijn belazer-opmerking is hypothetisch want ik plaats geen caches meer. Ik wil slechts aangeven dat de reviewers zich meer druk maken over enkele meters overschrijding van een door GS bedachte afstand dan over heel veel rommel die voor geocache moet doorgaan.

• Top! 1
Geplaatst
... iedereen die het spelletje speelt heeft vrijwillig mee ingestemd zich te houden aan de richtlijnen.....

Barny

De richtlijnen zijn vaak onduidelijk en ze veranderen nog al eens.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...