dameblanche Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Wie kan adviseren bij de aanschaf van een hengel waarmee ik zonder ladder een aantal boomcaches kan pakken. Bij voorkeur tussen de 4 en 6 meter uitgeschoven en niet langer van ca 75 cm transportlengte en natuurlijk niet duur! En heeft iemand ervaring met deze? https://www.visdealshop.nl/hengel/okuma-g-force-travelpole-5m.htm Dank en cachegroeten José
Major_Dundee Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Ik denk dat deze hengel voor veel caches te kort is. Wij hebben intussen caches uit de boom gehengeld die rond de 8 meter hoog zaten. Het topje en misschien ook het tweede gedeelte, in het geheel of gedeeltelijk, zal er nog af vallen omdat dat te slap is. Dus een hengel van minimaal 8 meter is denk ik noodzakelijk als je niet voor verrassingen wil komen te staan.
brouwertjes Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Nou ik zou een hengel van minimaal 12 meter kopen. Die hengelcaches lijken steeds meer een kinderlijke verplaswedstrijd te worden: even laten zien wie de langste hengel heeft.
Major_Dundee Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Ja nu gaat het er om wie de cache het hoogste weg hangt. ?
Hogelanders Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Ik zou gewoon een werphengel meenemen. Flink bereik en een grote kans van slagen...
Eftelaar Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Neem een lasso mee.... Kun je jezelf ophijsen en de cache meteen ook weer netjes terug plaatsen
Helmine Geplaatst 6 juli 2017 Geplaatst 6 juli 2017 Met uitschuifbare spiegeltjes, magneetjes, minimaal 1 harkje en een rol ducttape kom je ook een heel eind hoor.
Major_Dundee Geplaatst 7 juli 2017 Geplaatst 7 juli 2017 Met de meeste reacties ben je in ieder geval weer lekker opgeschoten.
thex Geplaatst 7 juli 2017 Geplaatst 7 juli 2017 Haha, de major overziet het niet helemaal. Met de dukttape plak je het harkje (een plastieke) aan de hengel. Ik kan je verzekeren dat de grijpbaarheid van de cache objecten heel aardig toeneemt.
Major_Dundee Geplaatst 8 juli 2017 Geplaatst 8 juli 2017 De Major had al een heleboel 'professionele tooltjes' voor de hengel in elkaar geknutseld !!! Kom niet graag voor verrassingen te staan. Heb trouwens al jaren een aluminium hengel bij me in de auto liggen maar deze blijkt voor deze caches, zeker op volle lengte, van 10 meter, een beetje aan de slappe kant te zijn. Het naar beneden halen is meestal het probleem niet maar het terug hangen.
thex Geplaatst 8 juli 2017 Geplaatst 8 juli 2017 Vergeet de pijp-in-de-grond cache type niet. Ach een slappe hengel geeft ook de slappe lach
brouwertjes Geplaatst 9 juli 2017 Geplaatst 9 juli 2017 Ik zou ook een clownspak en een paar stelten aanschaffen. Als je je toch en public voor schut wilt zetten met het hengelen naar een petling in een boom dan kun je het beter meteen goed doen. 4
Aanbevolen berichten