Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal! Eerst heb ik het forum doorzocht, maar ik kan niets vinden... Wie heeft hier ervaring mee:

Mijn (log stamp) tb wordt zó vaak gevonden dat ik mij afvraag of de code wellicht ergens online staat en

deze gewoon gelogd wordt zonder dat 'ie gezien is.... Wie weet waar ik dat zou kunnen bekijken? Google hielp me niet....

alvast bedankt voor jullie reactie, happy caching!

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Geerlinks

Van harte welkom op het forum :)

Helaas: Er zijn meerdere TB"s van ons gelogd, waaraan we twijfelen of ze gezien zijn door degene die ze loggen.

Laat je door dit gedrag niet ontmoedigen en geef TB's de kans om snel verder te reizen.

Ik kijk uit naar reacties van onze andere forumlezers :lamo:

Groetjes van

Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Geplaatst

Lees de logjes van je TB maar eens:

1 juni: De Buitendijkjes: "Discovered while we were caching or visiting events"

1 juni: BWJM: "Seen online. Greetings from Ontario, Canada!"

31 mei: Sportsofa: "Alle TBs und Coins die mir in den letzten Wochen beim cachen, auf den Events, im Netz, in Logbüchern oder auf cachemobilen unter die Augen kamen, werden heute endlich geloggt"

31 mei: Strategos: "Entdeckt auf dem Event Maije im Saarland ..."

Zo te zien circuleert je code zowel online als op events. Als ik jou was zou ik een paar van die loggers even aanschrijven om te vragen hoe ze aan je code komen.

Geplaatst

Kikkertje bedankt voor je reactie! Inderdaad, ik laat me er niet door ontmoedigen! Maar het is zo jammer omdat het zo niet bedoeld is..

Stefan, wat een goed idee, daar had ik zelf aan kunnen denken! Ik ga maar eens wat mailtjes uitgooien. Dank!

Weten jullie ook cheatwebsites waar ik zou kunnen zoeken of onze code online staat?

Geplaatst (bewerkt)

Hallo Geerlinks,

Google gewoon eens naar het nummer ( of de naam ). De kans is groot dat je wat vindt. Misschien o.a. ook bij een bekende van dit forum :-(.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

Ik sluit niet uit dat de TB code ergens op het web circuleert. Maar je schrijft ook dat het een log stamp is. Ik heb het idee dat die veel vaker gelogd worden dan een ' gewone' TB. Je zet deze immers in een logboekje en in principe kan toch iedereen die dezelfde cache bezoek de stempel loggen? Dat zal toch wel vaker gebeuren dan een TB die van cache naar cache reist?

Discoveren op het web is trouwens ook een sport aan het worden, merk ik. Zelf heb ik een TB die toevallig een keer niet zorgvuldig gefotografeerd is bij een log en krijg ik daar af en toe ook berichten van. Mijn partner heeft een TB die regelmatig gespot wordt op de site van Barny. Waarschijnlijk is er weinig aan te doen.

bewerkt door regenboog2
Geplaatst (bewerkt)

Hallo Geerlinks,

Google gewoon eens naar het nummer ( of de naam ). De kans is groot dat je wat vindt. Misschien o.a. ook bij een bekende van dit forum :-(.

rare praat en een overtuigend bewijs dat je totaal niet weet waar je over praat,

helaas mag ik hier op dit forum er niet verder over uitweiden omdat er een onnadenkende vooringenomen niets wetende (zoals ik nu merk) minderheid vind dat mensen het pijltje op het beeldscherm moet volgen ipv het pijltje van de GPS

dat mensen achter beeldschermen moet zitten ipv buiten spelen, dat sommige cache's alleen voorbehouden zijn voor de Übergeocachemensch

​natuurlijk mogen alle andere wel (foutief en eenzijdig) over (censuur) berichten, ik kan me hier niet verdedigen anders zou ik de (de later de daarvoor speciale bijgeplakte forum regels) overschrijden

​dat een TB of coin op lijstjes voorkomt heeft 4 belangrijke oorzaken

geocaching.com

event organisatie's

cacheplaatsers

onnadenkende en vooral luie eventbezoekers

en stumpers die het niet erg vinden om andere totaal onschuldige mensen te spammen

Geocaching.com, een paar mensen willen dolgraag je geld afpakken en daarmee dingen doen die de gebruikers niet willen, 3 heren krijgen miljoenen per jaar maar eigen zeggenschap op jou aangekochte TB nummer ie er niet bij, ze weigeren pertinent om een paar regels in een schrippie te schrijven die de eigenaar zelf laat bepalen wat er met zijn TB gebeurt

Event organisatie: je kan geen event pagina openslaan of er staat wel dat de bezoekers "gezellig" tbs en coins kunnen discufferen, ik heb meegemaakt dat zelfs de event organisatie na het event alle bezochteTB en coin nummers naar de bezoekers toe mailt om te discufferen

Cacheplaatsers: er zijn cache's die je alleen mag loggen als je meer dan 1000 of 2000 discuffers heb gedaan,

eventbezoekers, steeds vaker zie ik dat mensen overal cache's van hun TB's en Couns leegroven om per 20 -30 en soms wel 40 stuks op een event te droppen

en laast but not least de

discufferstumpers,​ ik heb veel van die lui gesproken en gevraagd waarom ze dat nu doen als eerste krijg je het antwoord "omdat ik het leuk vind" maar als je vraagt "wat is er nu leuk aan?" weten ze zich geen houding te geven, raken geïrriteerd, en herhalen om hun zelf te overtuigen "omdat ik het leuk vind!" dat ze daarmee ander mensen spammen, interesseert ze gewoon weg niet dat ze andere mensen lastig vallen, egoïsme ten top

​nu weet ik dat er een programma bestaat waarmee je alle discuffers of took it to, of elke andere log met een paar muisklikken automatisch van de tb pagina kan afhalen, helaas mag ik je door enkele kortzichtige mensen hier, je daar niet mee helpen

Barny

Edit, nu zie ik dat je overal een stempel zet die andere mensen dan mogen discufferen,

​nu snap ik jou probleem niet, je strooit met het nummer en nu vind je het raar dat er gediscuffert word

een steen in het water gooien en hoogstens verbaast zijn dat er kringen in het water verschijnen...

bewerkt door barny
Geplaatst

Goedemorgen Geerlinks,

Met het antwoord van Barny heb je, lijkt mij, een duidelijk antwoord op je vraag gekregen :cool2:

Wil je dit soort "founds" niet, dan zou ik de stempel niet meer gebruiken :nono:

Voor overige TB's geldt dat niet. Daar zouden de nummers niet zo snel rond van kunnen/mogen vliegen, vinden we :smartass:

De praktijk heeft ons iets anders geleerd :frusty:

Maar nogmaals: wij laten ons niet ontmoedigen

Groetjes van

Kikker

Geplaatst

Dat is ook de reden waarom die lijst er is

Waarom zou je nog op events moeizaam 1voor1 een code opkrabbelen de tb daarna direckt weer vergetem, en daarna de eigenaar moedwillig spammen met een nietszeggend regel, als je ook met een paar eenvoudige muiskliken 2000 tb en coins kan discufferen van mensen die wel graag zien dat hun tb of coin gediscuffert word

Een echte win win situatie

Barny

Geplaatst

Mag ik er dan van uit gaan dat de eigenaren van alle 2000 TB's die op de lijst staan (welke lijst?) graag hebben dat hun TB zo vaak mogelijk gediscovered wordt? Hoe weet de eigenaar van die lijst dat dan? Heeft hij/zij alle profielpagina's van de TB/Coins bekeken of toestemming gevraagd.

Geplaatst

Iedereen erg bedankt voor de antwoorden. Ik heb nu gezien dat iemand de tb heeft gelogd in 2014 en er een foto bij gezet heeft. Dit heb ik eerder niet gezien en de foto heb ik nu weggehaald. Bedankt voor alle tips en hulp, daar benne we toch voor op de wereld, nietwaar, om elkaar te helluppuh niewaar?!

En uiteraard wordt zo'n stempel vaker gelogd, daar heb ik geen problemen mee, echter sinds een week ofzo wordt hij dagelijks wel twintig keer gelogd.... toch een beetje bijzonder!? vandaar mijn vraag. Thanks allemaal....

Geplaatst

Regenboog,

al die 2000 traceble nummers die er in staan zijn idd allemaal door de eigenaars zelf openbaar gemaakt met als reden om gediscuffert te worden

en reken maar dat ze weten dat ze op "de lijst waar hier niet over gepraat mag worden" staan, ook word "die lijst waar hier niet over gepraat mag worden" regelmatig in discufferlogs vermeld door de dankbare discufferraars

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Regenboog,

al die 2000 traceble nummers die er in staan zijn idd allemaal door de eigenaars zelf openbaar gemaakt met als reden om gediscuffert te worden

en reken maar dat ze weten dat ze op "de lijst waar hier niet over gepraat mag worden" staan, ook word "die lijst waar hier niet over gepraat mag worden" regelmatig in discufferlogs vermeld door de dankbare discufferraars

Barny

Regenboog,

Barny

Daar ben ik het dan toch niet helemaal mee eens. Ik heb een coin moeten grabben omdat er iemand alle coins \tags\tb's\token die op de lijst staan en de mogelijkheid heeft om te grabben nu allemaal op zijn naam heeft staan terwijl hij ze nooit heeft gezien. Daarvan heb ik er nu een fysiek uit de cache gehaald en moeten grabben om deze op mijn naam te krijgen en voor de eigenaar duidelijk te maken dat hij nu fysiek in mijn handen is. Deze coin wil helemaal niet door iedereen gelogd worden.

Voorbeeld:

UPDATE MAI 2017: Der Code steht auf Listen im Internet. Ab sofort werden alle "discovered"-Logs gelöscht, denn "discovered" heißt, dass die Coin selbst gesehen wurde, nicht nur der Code. Solche tumben Leute loggen bestimmt auch Caches, die sie mal Internet gesehen haben...

Ausnahme: Die Coin liegt in einem Cache, den Du auch geloggt hast.

bewerkt door pingos
Geplaatst (bewerkt)

jij mag het met me oneens zijn, maar dan zou ik wel graag het tb nummer willen hebben zodat ik kan uitleggen of en misschien waarom, en hoe hij in die ( lijst die hier niet besproken mag worden) voorkomt

je kan namelijk op (die lijst die hier niet besproken mag worden) alleen automatisch discufferen,

hoe diegene de coin (via die lijst die hier niet besproken mag worden) gegrabt zou kunnen hebben is mij een raadsel (zou (via die lijst die hier niet besproken mag worden) simpelweg niet moeten kunnen)

trouwens, als je al die Tb's en coins grabt van (die lijst die hier niet besproken mag worden), snap je wel meer dan het hele van TB's en coins niet

nu in het kort :)

zonder nummer kan ik dus niet uitleggen waarom hij op (die lijst die hier niet besproken mag worden) voorkomt, als hij er op voorkomt natuurlijk

Barny

bewerkt door barny
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...