Spring naar bijdragen

Laden Geocaches Vanuit Gsak


Henk Breur

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Het is mij gelukt om een pocket query te maken van geocaches bij mij in de buurt. Deze zijn alle in GSAK gezet. Als ik die caches wil verzenden naar mijn GPS, Garmin GPSMAP 60 CSx, dan komen die in de map "Waypoints" terecht in plaats van de map "Geocache". Van de caches zijn dan (in 1e instantie) de codes te zien en niet de namen. Wat mij dan verder nog opvalt, is dat het gpsapparaat nogal afwijkt van de plaats waar de cache is verstopt. Soms meer dan 10 meter ondanks een uitstekende satelietverbinding. De smartphone van mijn vrouw is nauwkeuriger en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Komt die afwijking omdat de info onder Waypoints staat i.p.v. Geocache?

Alvast bedankt voor de reacties en hulp.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee hoor, het maakt niet uit of iets onder wp staat of onder caches. Het coördinaat is hetzelfde en de Gps maakt gebruik van dezelfde satellieten. Het komt wel vaker voor dat de ene gps een wat andere positie aangeeft dan de andere ( geldt ook voor de telefoon hoor).

Wij hebben, voordat we een nieuwe gps kochten, drie gpssen gehuurd voor een weekend cachen. Onze ervaring is dat de ene keer de ene gps boven op de cache stond en de volgende keer de andere.

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk.

 

Als ik je verhaal zo na lees denk ik bij beiden aan de instellingen. Zelf gebruik ik ook GSAK met een Garmin 60 CSx.Mijn caches sla ik op als Waypoint, met Smartname, Size en Hint.

 

Ook verwacht ik dat je GPSr niet goed staat ingesteld

 

Als je meer wilt weten neem je maar contact met me op, dan kunnen we alles eens stap voor stap nalopen.

 

gr, Sparks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...