Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een lijst heb ik niet, maar wij doen in de winter nogal eens tochten met de auto.

Dit is een motor cache: https://coord.info/GC1TVHF

en dit zijn wat langere routes die (grotendeels) met de auto zijn af te leggen (en naar ik aan neem ook met de motor):

https://coord.info/GC6RDHW

https://coord.info/GC6PCWK

en op 1 waypoint na (maar wel wat stukken onverhard):

https://coord.info/GC6RBN6

Deze kan ook op de motor, maar staat off line en belooft geen herstel voor de toekomst:

https://coord.info/GC1BMCP

Geplaatst

Niet helemaal in de gevraagde regio:

GC1JPNE autocache in de Achterhoek, langs molens

GC51F11 Leterbox autocache in Gelderland

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb eigenlijk nog nooit een gemotoriseerde cache gevonden #benbenieuwd

Lieve Died :hug:

Graag een kleine uitleg, want ik heb een vraag aan je

Hoe bedoel je dit eigenlijk precies? Ik heb eigenlijk nog nooit een gemotoriseerde cache gevonden?

Ik heb lang, erg lang in mijn geheugen gespit.... maar

ik denk dat wij weleens een "gemotoriseerde cache" hebben gevonden.

In de trant van: ik moet minstens een negen volts batterij meenemen: anders komt de deksel van de amno echt niet in beweging....

Het hoe en wanneer precies, kan ik me niet precies meer herinneren, maar...

toen we pas aan het cachen waren (zo rond 2006, 2007) werden er voor Events hele technische caches ontwikkeld.

Helaas is dat veranderd, toen de Eventcaches niet meer konden, omdat ze er alleen tijdens het Event konden blijven liggen in verband met de techniek...

Wij hebben ook nog wel een cache gevonden met "levende way-points" . Voorbeelden hiervan zijn: De avond caches van het GME en het MZLE

Om de één-of-andere (een voor mij onbekende) reden, mocht dat niet meer van Groundspeak...

Frappant dat juist die Event:s hebben besloten om geen Events meer te organiseren...

Maar wellicht vergis ik me en bedoel je totaal iets anders.

In dat geval ben je beslist een "geluksvogel" te noemen, want ook mijn fiets (elektrische driewieler) gaat bijna elke avond aan de lader, maar met deze fiets kom ik nog wel eens ergens...

Groetjes van :goof:

Kikkertje

bewerkt door de kikkers
Geplaatst

Voor Natuurlijk! Dank je wel voor deze vraag :)

Sivota en Regenboog: De caches gaan op de want-to-do-list.

Er komt vanzelf wel weer eens een zondag dat het regent en dat je toch die dag het liefst een geocache wilt vinden.

Groetjes van

Kikkertje

Geplaatst

Helaas is dat veranderd, toen de Eventcaches niet meer konden, omdat ze er alleen tijdens het Event konden blijven liggen in verband met de techniek...

Wij hebben ook nog wel een cache gevonden met "levende way-points" . Voorbeelden hiervan zijn: De avond caches van het GME en het MZLE

Om de één-of-andere (een voor mij onbekende) reden, mocht dat niet meer van Groundspeak...

Frappant dat juist die Event:s hebben besloten om geen Events meer te organiseren...

Kikkertje

het probleem kwam dat er geen event cache's meer mochten omdat de cache's minimaal 3 maanden moesten blijven liggen,

en zeker bij het GME gebruikte ze hele mooie cache's die maar een houdbaarheid hadden van een dag.

na veel protesten vanuit de hele wereld dat er geen 1 daagse cache's meer mochten had groundspeak weer eens wat bedacht

en zoals groundspeak altijd doet bij een "vernieuwing" die ze uitvoeren, ze blunderen weer geweldig omdat ze geen flauw benul hebben wat hun klanten voor simpele stumpers zijn geworden

dus als vervanging van eendaagse cache's bedacht groundspeak "labcache's", eendaags caches die niet hoefde te blijven liggen en de event organisatie zich konden uitleven in creativiteit en originaliteit, er was zelfs geen "toestemming" voor nodig om ze te plaatsen, hoera wat een vrijheid

maar wat gebeurt er, de "labcache's" zijn helemaal niet origineel of creatief of zelfs een geocache aspect "het buiten zijn" is niet van toepassing

je ziet nu dat een foto van je zelf laten maken ook al labcachewaardig is, met een petling werpen en hup je heb weer en labcache er bij, je ziet een gast in een wit pak , en hup weer een labcache,

het ergste is nog dat er mensen met rugtassen vol behangen met GS spiegeltjes en kraaltjes, volwassen mensen met kinderen allemaal aangekleed in cammo kleding op een geocache event keurig wachtend op hun "beurt" in een rij gaan staan om te doen wat 2 seconden daarvoor al was gedaan,

had iemand tien jaar geleden op dit forum verteld dat dit allemaal zou gebeuren, dan was de kans heel groot dat hij in een dwangbuis werd gestoken en heel lang tussen 4 muren zou verblijven.

maar ik zou lekker met de motor een mooie rit maken die je overal van het internet kan plukken, en alleen af en toe bij een pauze een weggegooide straat koker gaan graaien.

Barny

Geplaatst

@ Barny: waarom gaat jouw voorkeur uit naar een motorrit met in de pauze een weggegooide straatkoker? Zijn de genoemde auto/motorcaches niet de moeite waard?

Geplaatst

zijn zeker de moeite waard, heb er zelf een paar bezocht,

maar stel je voor, je bent in vol motor ornaat, en bij elk WP moet de helm af, handschoenen uit en als het lekker warm is ook je jas, dan moet je de boel onbeheert achterlaten om naar een WP te zoeken/te bekijken, en dan de (ow ow wat leuk,,,,,,,,) woordwaarders uitrekenen, en alle andere idiote berekeningen doen die de cache-eigenaar leuk vind om jou te treiteren, daarna de boel weer aantrekken, om dan weer verder te gaan, en dat een heleboel keer achter elkaar

een auto spring je makkelijk in en uit, helaas is mijn passagiere een vervend fotograve dus het duurt bij ons altijd iets wat langer dan normaal :)

als je een motorit rijd die je van internet heb geplukt kan je helemaal zelf bepalen waar je stopt, hoe vaak je stopt, en dat zou ik doen op een plek waar een cache (dus geen koker :)) zou liggen.

Barny

Geplaatst

een auto spring je makkelijk in en uit

Ik moet bekennen dat mijn voorstellingsvermogen het hier laat afweten.

helaas is mijn passagiere een vervend fotografe

Zo'n schilderij neemt natuurlijk wel wat tijd.

Geplaatst

Barny, ik snap wat je bedoelt. De praktische 'bezwaren' waren niet in me op gekomen.

Ik zou denken dat een motorcache daar rekening mee houdt, maar een autocache kun je dan niet zonder meer tot motorcache bombarderen. Dat vergt dan net even meer voorbereiding.

Ik vind het trouwens soms ook een heel gedoe om de auto kwijt te kunnen. Fietsen is dan vaak toch wel gemakkelijk.

Je boft wel met je passagiere hoor!! Ze maakt prachtige foto's (zo af en toe zie ik er wel eens een bij een log).

Geplaatst

een auto spring je makkelijk in en uit

Ik moet bekennen dat mijn voorstellingsvermogen het hier laat afweten.

Mijn voorstellingsvermogen ook.... ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...