Spring naar bijdragen

Geocaching.com En C:geo Niet Synchroon?


wageral

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Ger (wageral bij Geocaching.com) uit Heerlen en ben samen met m'n partner een half jaartje geleden met geocachen bezig. Eerst even de kat uit de boom kijken voordat we allerlei apparatuur aanschaffen. Inmiddels beleven we er een hoop plezier mee en kunnen het niet laten om vrijwel overal waar we komen één of meerdere caches op te lossen. Zo hebben we er sinds april vorig jaar al bij 50 gevonden, van Bergen aan Zee in Noord-Holland via onze regio Zuid-Limburg tot Duitsland en Luxemburg toe. We gebruiken een smartfone (Samsung J5) en die is enorm nauwkeurig. Als software gebruiken we C:geo. Verder dan een 2-3 meter zitten we er nooit vanaf. Alle gezochten caches ook steeds gevonden; werkt dus prima.

 

Toch heb ik een vraag. Meestal loggen we de caches ter plekke via C:geo op onze smartfone. Zodra er dan ergens wifi is worden ze verstuurd. Gaat prima. Maar soms doe ik het naderhand via de PC thuis rechtstreeks bij geocaching.com. Het valt me op dat log-entries gedaan via de website naderhand wel daar te zien zijn, maar niet verschijnen bij de log's op de smartfone (C:geo).

Moet het niet zo zijn dat de logs van één bepaalde cache zowel bij C:geo als bij geocaching.com hetzelfde moeten zijn? Of begrijp ik iets niet goed?

Hopelijk weet iemand hoe dat precies zit en wil me dat uitleggen.

 

Hoop hier nog veel mee te lezen én van jullie te leren.

 

Groet, Ger (wageral)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

C:geo doet, tegen alle regels in, aan 'scraping' van de geocaching.com website. Bovendien is het 'lui', in die zin dat het liever een cache uit zijn eigen geheugen haalt dan telkens op de website kijken. Waarschijnlijk om dataverkeer te beperken en daarmee de pakkans te verkleinen.

 

Er zijn zat apps die gebruik maken van de geocaching API en daarmee wel altijd up-to-date zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ger/wageral,

 

C:geo is een app die standaard offline werkt. Dit in tegenstelling tot andere app's, die continue een internet verbinding moeten hebben met GeoCaching.com.

 

Dat offline werken heeft ( vind ik persoonlijk ) alleen maar voordelen. Het grote voordeel is dat je b.v. thuis de caches ( per stuk of per Pocket Query ) in C:geo kunt inladen en deze overal ( dus ook zonder internet ) o.a. kunt bekijken en lezen.

 

Dus mocht je ter plekke slecht of geen ontvangst hebben, een ( te? ) kleine internet bundel op je mobiel hebben, gewoon door je data bundel heen zijn of je zit in het buitenland, dan kan je met C:geo gewoon verder cachen.

 

Regelmatig wijzigt de data van een cache op GC.com doordat iemand b.v. een foundlog er bij schrijft. Omdat C:geo offline werkt, staat deze data dan natuurlijk niet in C:geo.

Als je caches in C:geo wilt updaten/bijwerken, dan kan je dat m.b.v. de 'Refresh' optie doen. Dit kan je per cache doen, m.b.v. de 'Refresh' knop op cache pagina of per lijst m.b.v. de "Refresh all" optie. Persoonlijk doe ik dit altijd thuis op mijn eigen wifi, want zo bespaar ik op mijn internet bundel en de internet snelheid is daar natuurlijk beter. Maar ook andere ( gratis ) wifi punten zijn natuurlijk te gebruiken en wil je toch de laatste data/update willen hebben, dan kan je natuurlijk ook in het veld de cache refreshen ( dat gaat dan natuurlijk wel op kosten van je internetbundel ).

 

Zoals StefanD al zegt is C:geo een 'scraper', omdat de app de cache/webpagina inleest en niet via de GC api werkt. Voor toegang via de GC api moet namelijk betaald worden en hiervoor kan GC ook allerlei extra eisen stellen. Gelukkig maakt het voor de werking van C:geo helemaal niets uit.

 

Ik gebruik C:geo al jaren en ben zeer tevreden over dit pakket. Wil je echt 100% offline cachen met C:geo, maar ook een kaart in C:geo gebruiken, download deze dan van b.v. deze site en installeer die in dan C:geo. Zie "Offline maps" in de FAQ van C:geo.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

StefandD en Linkalovers, enorm bedankt voor jullie uitleg. ik begin het te snappen. Ik heb de boel gerefreshed en inderdaad zijn alle logs nu ook te zien op m'n smartfone via de C:geo app.

Ik zal als beginner nog wel vaker met vragen zitten dus jullie zien me nog wel eens verschijnen :cool2:

 

Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...