Spring naar bijdragen

Waar kan ik de gegevens vinden?


Gast PBDreamer

Aanbevolen berichten

Gast PBDreamer

Ik heb hier gezocht naar een lijst van de geocache schatten maar heb dat tot nu toe kunnen vinden.

Ik ben afhankelijk van openbaarvervoer en begrijp dat dit geen probleem hoeft te zijn.

Maar waar staan de gegevens zodat ik weet waar ik te zoeken heb..

 

Ik meldde al dat dit een echte Newbie vraag zal zijn maar... ik moet toch ergens beginnen :beerchug:

 

bedankt en groet

 

PB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om zo dicht mogelijk met het openbaar vervoer bij een cache te komen kun je op de geocache-kaart van Nederland of de Benelux kijken

Zie Nederland. Klik daarna op een gebied om een detailuitsnede te zien.

Vervolgens zie je grijze rechthoekjes. Dit zijn NS stations. :beerchug:

Daarna zul je de cache beschrijving moeten gaan bestuderen en de plaatselijke busdienst om dichter bij de cache te komen.

 

Of bedoel je dat niet? :yes:

 

Anders kijk ook nog eens in dit draadje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer
Om zo dicht mogelijk met het openbaar vervoer bij een cache te komen kun je op de geocache-kaart van Nederland of de Benelux kijken

Zie Nederland. Klik daarna op een gebied om een detailuitsnede te zien.

Vervolgens zie je grijze rechthoekjes. Dit zijn NS stations. :(

Daarna zul je de cache beschrijving moeten gaan bestuderen en de plaatselijke busdienst om dichter bij de cache te komen.

 

Of bedoel je dat niet? :(

 

Anders kijk ook nog eens in dit draadje

Ja dit bedoel ik exact...

 

Zie NEDERLAND was de echte oplossing :)

 

Maar ik ga ook even naar het draadje

 

schatzoeker bedankt

 

groet

 

PB

 

(een ieder wil toch ergens beginnen) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer

Schatzoeker nog één vraagje..

Op de Kaart Nederland kan ik een stipje kiezen en daarna een Waypoint Downloaden maar wat ik ook doe... er wordt niets gedownload.

 

Alles is ook in het Engels en ik ben geen Engelsenaar maar een Hollandiraan dus krijg hier wat problemen.. :)

 

Ik loop al warm en ben klaar voor de start.. Mijn eerste zal dan de belangrijkste zijn... (lijkt wel een trouwdag :( en dat voor een vrijgezel?)

 

Groet en bedankt

 

PB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook simpel weg handmatig de coordinaten in je GPS programmeren. :(

Klopt.

 

Ik doe de waypoints ook handmatig invoeren in de GPS.

 

Heb zelf nog nooit een waypointbestand gedownload.

Ik vind het leuk om pas het volgende waypoint zelf in de GPS te zetten als het waypoint ook aan de beurt komt om naar te lopen.

 

Geef je toch het gevoel dat je continue met je GPS bezig bent en meer nadenkt over hoe de coordinaten ten opzichte van elkaar liggen.

 

Laat je een heel bestand in dan was het dat. Alleen naar volgend waypoint kiezen en verder niets!

 

Nee! Voor mij geen waypoint bestand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer

Oh.. ik begin het te begrijpen..

Ik vind het geen enkel probleem om het zelf in te vullen..

 

Ik ga de komende tijd maar eens op beginners jacht..

 

Allen bedankt en tot.....?

 

PB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog wel een toevoeging: een andere manier om caches te bekijken is via My cachepage op geocacing.com. Je kunt dan rechts klikken op 'list newest in the Netherlands' Op deze manier ben je snel op de hoogte van nieuwe caches/schatten.

 

En wat ook kan is om via geocaching.com Netherlands te selecteren en op 'go' te klikken. Je krijgt dan dezelfde lijst te zien.

 

Veel succes

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer
Ik heb nog wel een toevoeging: een andere manier om caches te bekijken is via My cachepage op geocacing.com. Je kunt dan rechts klikken op 'list newest in the Netherlands' Op deze manier ben je snel op de hoogte van nieuwe caches/schatten.

 

En wat ook kan is om via geocaching.com Netherlands te selecteren en op 'go' te klikken. Je krijgt dan dezelfde lijst te zien.

 

Veel succes

 

Alex

Bedankt voor de tips..

 

Er zijn vele manieren om er te komen en ik ben er druk mee..

Van (bijna) niets naar zoveel.. :)

Ik ga het snel ervaren want de kriebels worden steeds sterker.

(oeff... zal ik nu al besmet zijn met die virus? :( )

 

 

Groet

 

PB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer
Als je de waypoints wil downloaden kan je gebruik maken van het programma easyGPS die is gratis te downloaden.

 

Wij maken nu gebruik van EasyGPS en moet zeggen het werkt makkelijk en duidelijk.

Ik ga meteen op zoek

 

Bedankt en groet :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zo lees krijg ik meer de indruk dat je het waypoint bestandje niet van geocaching.com gedownload krijgt (dat lukt je met EasyGPS ook niet daarmee kun je het gedownloade bestand wel weer uploaden naar je GPS, dus EasyGPS heb je dán evengoed wél weer nodig).

Zelf klikte ik de eerste keren steeds per abuis op de regel 'read about waypoint downloads' i.p.v. op

LOC Waypoint File (*.loc) (met het rode pijltje ernaast). ;) Die regel heeft namelijk de bekende blauwe linkkleur. Een andere cacher heeft vlgs mij in een andere thread ook al een vergelijkbare fout gemaakt. In dat geval krijg je inderdaad een engelstalige pagina met een hoop uitleg maar zonder download.

 

Hoe dan ook, succes ermee! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast PBDreamer
Als ik het zo lees krijg ik meer de indruk dat je het waypoint bestandje niet van geocaching.com gedownload krijgt (dat lukt je met EasyGPS ook niet daarmee kun je het gedownloade bestand wel weer uploaden naar je GPS, dus EasyGPS heb je dán evengoed wél weer nodig).

Zelf klikte ik de eerste keren steeds per abuis op de regel 'read about waypoint downloads' i.p.v. op 

LOC Waypoint File (*.loc) (met het rode pijltje ernaast). ;)  Die regel heeft namelijk de bekende blauwe linkkleur. Een andere cacher heeft vlgs mij in een andere thread ook al een vergelijkbare fout gemaakt. In dat geval krijg je inderdaad een engelstalige pagina met een hoop uitleg maar zonder download. 

 

Hoe dan ook, succes ermee! :beerchug:

Ik heb gemerkt dat het intikken veel sneller gaat... :ph34r:

 

Bedankt en groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...