Gast varenmetgps Geplaatst 25 mei 2004 Geplaatst 25 mei 2004 Ik heb via e-bay een magellan meridian color gps gekocht. De kosten waren 289 euro inclusief de verzendkosten. De gps was binnen een week bezorgd zonder bijkomende kosten! Ook in deze U.S. uitvoering zit al een europese basismap en de schermweergave is waaaaaanzinnig goed. Kijk, dat is nog eens besparen t.o.v. de nederlandse aanbieders.
Jurgen & Co Geplaatst 25 mei 2004 Geplaatst 25 mei 2004 En de douane dan?. Heb je dit van een particulier of een bedrijf?
Petje Geplaatst 25 mei 2004 Geplaatst 25 mei 2004 Goed gedaan hoor , ik zeg boycotten die nederlandse importeurs..... Groet, Petje
Gast varenmetgps Geplaatst 26 mei 2004 Geplaatst 26 mei 2004 En de douane dan?. Heb je dit van een particulier of een bedrijf? laat het opsturen als gift.
Gast rhuizer Geplaatst 12 februari 2005 Geplaatst 12 februari 2005 Krijg je geen problemen met kaarten/instellingen met de US versie? Ik heb even gekeken - ze zijn inderdaad een stuk goedkoper!
dusee Geplaatst 17 februari 2005 Geplaatst 17 februari 2005 Mocht je geen Meridian kunnen krijgen met europese basismap dan kan er altijd een europese basismap worden ingezet via magup.exe van de firmware. Zo kan je alle beschikbare basismappen laden. Dan zijn er de standaardbasismappen +/- 10 mb bijvoorbeeld Noord Amerika of Europa of je stelt een basismap samen met world basemap. Zie hier voor bijvoorbeeld; http://groups.yahoo.com/group/Magellan_Meridian/
dmace Geplaatst 17 februari 2005 Geplaatst 17 februari 2005 En de douane dan?. Heb je dit van een particulier of een bedrijf? <{POST_SNAPBACK}> Douane? Die doet niet zoveel. Meestal krijg je maanden later pas een schrijven dat je niets hoeft te betalen. Talk about a waste of resources. Geloof dat de douane pas boven de 1000 Euro geinteresseerd raakt.
Team Firefox Geplaatst 20 februari 2005 Geplaatst 20 februari 2005 Heb jij trouwens een link waar jij de Meridian Color gekocht hebt?
Kruimeldief Geplaatst 20 februari 2005 Geplaatst 20 februari 2005 Heb jij trouwens een link waar jij de Meridian Color gekocht hebt? <{POST_SNAPBACK}> Aan wie vraag je dat? Daarom is quoten zo handig.....
Kruimeldief Geplaatst 20 februari 2005 Geplaatst 20 februari 2005 En de douane dan?. Heb je dit van een particulier of een bedrijf? <{POST_SNAPBACK}> Douane? Die doet niet zoveel. Meestal krijg je maanden later pas een schrijven dat je niets hoeft te betalen. Talk about a waste of resources. Geloof dat de douane pas boven de 1000 Euro geinteresseerd raakt. <{POST_SNAPBACK}> Douane doet niet zoveel? Was dat maar waar Ik koop al jaren diverse rotzooi over de hele wereld, inclusief Amerika. De douane is eerder geïnterseerd in pakjes dan in enveloppes. Verder controloleert men wel degelijk wat er op de verpakking vermeld staat. Of er nu gift op staat of niet doet er niet toe. Als je een gift hebt van een bepaalde waarde mag je ook invoerrechten betalen. Gelukkig wordt maar steekproefgewijs een pakketje geopend om te zien wat er in zit. Ik ga er vanuit dat het ongeveer 1 op 10 is. En dan heb je geen enkele winst meer. Men laat je zelfs nog btw betalen over de verzendkosten. Dan is het wel carambalig dat je iets gekocht hebt voor 100 dollar en je betaalt ook nog eens 40 of 50 dollar verzendkosten, dat je dan voor 150 dollar belasting mag betalen. En niet alleen BTW, maar ook vaak een boete dat ook al snel 40 a 50 euro is. Er moet wel een factuur bijzitten omdat anders de douane de prijs gewoon schat. En nee, men begint niet vanaf 1000 euro. Was het maar waar. Ik heb al invoerrechten moeten betalen over een totaalprijs beneden de 100 euro. Reden was dat de prijs in de verste verte niet overeen kwam met de prijs in Nederland. Met andere woorden, als je iets koopt in Amerika voor 75 dollar en 50 dollar verzendkosten en in Nederland kost het 200 euro, bestaat de mogelijkheid dat de douane je laat betalen voor een prijs dat hoger is dan wat je er voor gegeven hebt en lager dan dat het in Nederland zou kosten. Het is vervelend als je pakje er tussenuit gehaald wordt. Al met al moet je er zoveel overheen betalen dat je winst 0,0 is en misschien zelfs negatief. Maar goed, de andere 9 keer heb je geluk..... mag je hopen
Kruimeldief Geplaatst 20 februari 2005 Geplaatst 20 februari 2005 Sorry: aan varenmetgps!<{POST_SNAPBACK}> Dan kun je hem beter emailen. Als je naar de datum van zijn bericht kijkt zie dat dat het van mei 2004 is. De prijzen enz zijn niet meer op to date. Hetzelfde geldt voor "varenmetgps" als je op zijn naam klikt zie je dat deze al 9 maanden niet meer op het forum geweest. Waarschijnlijk vaart hij nog steeds ergens rond zonder GPS. Een goede vriend is als je middelste hersenhelft...
dmace Geplaatst 21 februari 2005 Geplaatst 21 februari 2005 Er moet wel een factuur bijzitten omdat anders de douane de prijs gewoon schat.En nee, men begint niet vanaf 1000 euro. Was het maar waar. <<KNIP>. Het is vervelend als je pakje er tussenuit gehaald wordt. Al met al moet je er zoveel overheen betalen dat je winst 0,0 is en misschien zelfs negatief. Maar goed, de andere 9 keer heb je geluk..... mag je hopen Hmm, dan vraag ik me toch af waarom ik dan iedere keer niks hoef te betalen van de douane, ook al zit ik regelmatig boven de 100 Euri. Papieren van de check duren overigens gemiddeld 3 maanden voordat ze binnenkomen, en iedere keer is weer de uitslag : Niks bij-betalen. Kennelijk heb ik dan erg veel mazzel, niet?
Kruimeldief Geplaatst 21 februari 2005 Geplaatst 21 februari 2005 Hmm, dan vraag ik me toch af waarom ik dan iedere keer niks hoef te betalen van de douane, ook al zit ik regelmatig boven de 100 Euri.Papieren van de check duren overigens gemiddeld 3 maanden voordat ze binnenkomen, en iedere keer is weer de uitslag : Niks bij-betalen. Kennelijk heb ik dan erg veel mazzel, niet? <{POST_SNAPBACK}> Het komt een beetje over alsof je me niet gelooft Een rekening achteraf heb ik zelfs nog maar een keer gehad. Bij mij gaat het steeds zo dat mijn bestelling maar niet geleverd wordt. Normaal heb ik vanuit Amerika de spullen binnen een week binnen en een enkele keer duurt het 2 a 3 weken. Als het langer diirt weet ik al dat ik de portemonnee klaar moet hebben liggen bij de deur. De Douane stuurt mij het pakketje dan via de TPG en onder rembours. Ik moet de belasting en de boete aan de postbode betalen, anders krijg ik de shit niet eens Misschien dat het er aan ligt wat je koopt? In iedere geval betreft het dus altijd pakketjes dat door de douane geopend is en volledig binnenste buiten gekeerd. Alles is uit de verpakking geweest en wat geseald was, was opengescheurd.
Nickx Geplaatst 21 februari 2005 Geplaatst 21 februari 2005 Bij mij ging het ook lang goed tot het moment dat er 3 pakketten bij de douane werden vastgehouden en een papier moest tekenen dat ik accoord ging met een rembourszending (GLS) De vorige zendingen hadden omschrijving "gift" de zendingen die werden gecontroleerd waren omschreven als "electronics" Pakjes opengemaakt voor controle op eventuele bonnen (waarde bepaling) de verpakking verder niet geopend Ik heb vaker niet betaald dan wel Nickx
Aanbevolen berichten