tripet Geplaatst 22 augustus 2015 Geplaatst 22 augustus 2015 Ik wil in één oogopslag, in bijvoorbeeld google maps, zien welke caches er in een database zijn in GSAK . Is dat mogelijk? Ik zie nu in mijn database een lijst, een korte omschrijving van de cache en een klein maps kaartje. Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik het geheel kan zien?
brouwertjes Geplaatst 22 augustus 2015 Geplaatst 22 augustus 2015 http://gsak.net/board/index.php?showtopic=1464&st=0&&do=findComment&comment=214406 Dit is denk ik wat je bedoelt.
StefandD Geplaatst 22 augustus 2015 Geplaatst 22 augustus 2015 Google Map V3 is een mooie. Met deze macro krijg je een extra 'view' met de dichtstbijzijnde caches (standaard 25, kan worden aangepast) op de GM kaart. Hoef je niet eens GSAK voor uit.
tripet Geplaatst 24 augustus 2015 Auteur Geplaatst 24 augustus 2015 Dank voor jullie antwoorden. Klinkt allemaal heel mooi, maar ik ben een beginneling met GSAK. Wat moet ik doen om bijv. Google map V3 te zien? Gaat dat in GSAK of moet ik iets installeren? Dat vind ik al lastig. Wat moet ik stap voor stap doen om dat te zien? hoe moet ik een macro "aanzetten"/ werken/zien/activeren?
StefandD Geplaatst 24 augustus 2015 Geplaatst 24 augustus 2015 Ik zat in mijn vorige post twee macro's door elkaar te halen. Google Map V3 opent Google Maps in je browser met alle caches in je database (of filter) er op. De macro die ik eigenlijk bedoel is Google Maps Nearest V3. Installeren: klik op de link en kijk naar de onderste regel van het onderste bericht. Daar zie je HTML_GoogleMapsNearestV3.gsk staan. Klik er op en je krijgt de optie om dit bestand met GSAK te openen. Doe dat. GSAK start (als die niet al gestart was) en de macro wordt geïnstalleerd. Daarna kan je bij "Gedeeld scherm formaat" (die vind je op de knoppenbalk) kiezen voor "Map Nearest V3". Het onderste deel van het scherm verandert dan in een Google Maps kaart met de 25 dichtstbijzijnde caches er op. Door met de rechter muisknop op een plek op de kaart (niet op een cache!) te klikken en Options te kiezen kan je instellen wat -en hoeveel caches- je wilt zien. Rechtsboven in de kaart kan je ook kiezen voor satellietweergave of andere kaarten. Natuurlijk kan je Google Maps V3 ook installeren. Die beperkt zich niet tot de dichtstbijzijnde caches. Die link staat in mijn vorige post. Macro's bijten elkaar niet, dus je kan kijken wat je het handigst vind. Kijk eens in de GSAK Online Macro Index. Hier vind je een hoop macro's die je kan installeren. Veel er van maken het leven een stuk makkelijker.
tripet Geplaatst 25 augustus 2015 Auteur Geplaatst 25 augustus 2015 is gelukt! super bedankt. dit is inderdaad wat ik bedoelde. Een overzicht van de caches in een groter geheel.
Aanbevolen berichten