Duistere maatjes Geplaatst 22 augustus 2015 Geplaatst 22 augustus 2015 Beste Freyke82 Ik kan me je gedachtegang en vraag wel voorstellen, maar toch........ Stap 1: Heel simpele vraag; Heb je de cache nou gevonden (found) of niet? Stap 2: Klik de cache aan op .com en maak een keuze bij 'select type of log' die past bij Stap 1! In principe ben je nu, ook volgens menige andere reacties, 'klaar'. In het geval dat je zowel van puzzelen als van geocachen houdt is Stap 3 e.v. een logische. Stap 3: Bepaal de coördinaten van de GZ ter plaatse zo nauwkeurig mogelijk. Stap 4: Vul ze in de checker in (dat zou nu groen moeten geven, maar het zal niet de eerste keer cache zijn waarbij de CO hier zelf iets verkeerd heeft gedaan) Stap 5: Probeer met de nu bekende gegevens de puzzel op te lossen. Ooit zelf in België geheel per ongeluk tijdens een illegale plaspauze in de Ardennen een cache gevonden. Deze was onderdeel van een en zou je in principe alleen dán kunnen vinden als je alle vorige ook gevonden had. Mijn naam staat in het logboekje dus ook als 'found' bij .com en als ik ooit weer in die buurt logeer; wie weet. Succes met de puzzel
Twentse Mug Geplaatst 22 augustus 2015 Geplaatst 22 augustus 2015 Bij elke geocache telt alleen het logje in de het logboek. Hoe je de cache gevonden hebt is niet relevant.
snoopy and woodstock Geplaatst 24 augustus 2015 Geplaatst 24 augustus 2015 Gewoon loggen met je persoonlijke verhaal hoe je m hebt gevonden. Het is wel zo eerlijk om te vermelden dat je de puzzel niet hebt opgelost zodat die drive voor anderen blijft bestaan. De cache owner zal dit waarschijnlijk niet zo heel leuk vinden, maar dan moet hij de volgende keer maar beter zijn best doen op een goede verstopplek of een box die je niet zomaar open krijgt
Knight of Ni Geplaatst 24 augustus 2015 Geplaatst 24 augustus 2015 Grappig een T4 die je door logisch nadenken vindt, zonder de puzzel op te lossen. Lijkt mij in ieder gevalletje zwaar over-rated, of je hebt echt at random een slootje over gezwommen om na een flinke wandeling over overgroeid en hellend terrein de cache te vinden... Er zijn methodes genoeg om zonder een puzzel (compleet) op te lossen, toch de cache in je handen te krijgen. Zelf ooit met een puzzel moeite gehad, alle coordinaten waar ik op uit kwam lagen in een gebied van een paar vierkante kilometer, maar groen licht van de checker bleef maar uit. Uiteindelijk met behulp van kennis van de omgeving (herkenning van een kenmerkende fabriek op een van de foto's van het uitzicht), foto's van een beekje en de hint, kunnen redeneren dat hij onder een bruggetje zou moeten liggen... Kaart bestuderen en tot de conclusie komen dat er maar een bruggetje zou voldoen... Het derde plekje waar hij zou kunnen liggen, was de juiste. Cache gelogd, ook netjes gezegd dat ik de puzzel niet helemaal opgelost had, kreeg nog wel een mailtje van de eigenaar, die razend benieuwd was hoe ik de cache had weten te kraken Inderdaad simpel naam in het logboek is een geldige log, de puzzel is maar bijzaak.
Aanbevolen berichten