Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Nieuwe blog, de kennismaking met de andere kant: http://krachtvanhetnietvinden.blogspot.nl/2015/06/de-kennismaking-met-de-andere-kant.html

Veel leesplezier

Johan

Dit is ook voor mij een herkenbaar verhaal.

Ik moet eerlijk bekennen dat, ondanks mijn jarenlange IT ervaring, het hele GC-naar-Garmin ‘verhaal’, iets is wat niet echt klant vriendelijk is. Zo uit de box werkt de GPSr ( als GPSr ) wel, maar zodra je dit apparaat met iets anders verbindt, kom je in een groot grijs gebied. Iets klant vriendelijker wordt het gebruik pas, als je er extra software bij gaat gebruiken. Maar door die toevoeging ( van nog een ander 'bedrijf' ) wordt het echter ook weer complexer, wat voor sommige juist geen oplossing is.

Veel mobieltjes hebben tegenwoordig een prima GPS en met wat extra Geo-software erbij, heb je een alles-in-één device, wat het gebruik inderdaad een stuk eenvoudiger maakt, dan de combinatie GC-computer-GPSr. Als ik nu zou moeten kiezen, dan is een mobieltje echt een serieuze optie, mits waterdicht en val bestendig :blush: ( maar dat verschilt misschien ook per persoon ).

Vanaf het moment dat ik ging Geocachen, heb ik daarvoor een Garmin GPS. De reden waarom is eenvoudig, mijn mobiele telefoon kon toen eigenlijk niet veel meer dan alleen bellen én ( bijna? ) iedereen gebruikte daarvoor een GPSr.

Sinds lange tijd gebruik ik op mijn mobiel C:Geo als ‘cache-reader’ ( die ‘grote’ letters lezen inderdaad veel gemakkelijker ). Mocht het nodig zijn, dat de cache data en/of logs in het veld gelezen moet worden, dan doe ik dat dus op mijn mobiel ( ondanks dat het ook op mijn GPSr staat ). Naar de cache navigeren doe ik m.b.v. van mijn GPSr.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Ik ben een overtuigd GPS-cacher, maar je kunt op de smartphone ook gewoon de kaarten en de caches offline opslaan.

Mee eens, maar dan moet je, afhankelijk van de gebruikte app, ook knoeien met OSM kaarten en gpx bestanden. Dat werd nu juist als nadeel van de gps gepositioneerd.

Geplaatst

Wanneer je in de GS app een cache laadt en off-line opslaat staat de google maps kaart er automatisch bij. Heb nog nooit met OSM kaarten hoeven knoeien

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...