Geo-Brein Geplaatst 21 juni 2015 Geplaatst 21 juni 2015 Ik sta op het punt een nieuwe GPS te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de GPSMap64s. Echter ken ik niemand in mijn nabije omgeving die het toestel heeft en kan ik dus ook niet vragen wat hij ervan vindt. Daarom de vraag hier op het forum, want daar heb je tenslotte een forum voor, niet? Wat zijn de gebruikerservaringen met de GPSMap64s? Wat zijn de pluspunten? Wat zijn de minpunten? Is het een betrouwbaar toestel? Enz. Wees a.u.b. eerlijk. Zeggen dat het een toptoestel is, terwijl je jezelf misschien al maanden ergert aan een bepaald feit, daar heb ik niks aan. Momenteel heb ik de Oregon 600. Enorm downgraden wil ik niet doen. Echter ben ik niet uiterst tevreden met het toestel. Er zijn dagen waarop je kan cachen van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, zonder enige problemen en er zijn dagen waarop je het toestel zou kunnen tegen de grond gooien van ergernis. Doch zou ik iets in deze vorm niet meer kunnen missen (mijn eerste toestel was nl. een Garmin Etrex Legend HCx - toestel heeft me trouwens nooit in de steek gelaten, maar was achterhaald qua technologie). Alvast bedankt even de tijd te nemen hierop te antwoorden.
Barry Geplaatst 21 juni 2015 Geplaatst 21 juni 2015 Tot een jaar terug heb ik ook gewerkt met een Garmin Etrex Legend HCx. Heb er allerlei soorten caches mee gedaan. Toen ben ik de 64s en de Etrex 30 aan het vergelijken gegaan. De Etrex 30 doet precies hetzelfde voor een leukere prijs. Het display is weliswaar kleiner, maar erg duidelijk te lezen. De 64s is groter en sommige functies zijn door de extra toetsen makkelijker te bedienen.
Team Dorus Geplaatst 21 juni 2015 Geplaatst 21 juni 2015 Ik heb nu ongeveer een jaar de 64S en hij bevalt prima. Daarvoor had ik een 60Cx. De grote voordelen voor mij zijn: - het (bijna) onbeperkt aantal caches die je in de 64 kan zetten tov een max van 1000 in de 60 - de mogelijkheid om alle cache info, logs en hint in het toestel op te slaan - het feit dat je op de 64 meerdere kaarten tegelijkertijd (in aparte bestanden) kunt zetten. Er zijn altijd wel wat dingen die net even anders werken bij de overstap naar een ander model, maar voor mij niets onoverkomelijks. De Oregon ken ik zelf niet, dus vind het moeilijk om voor/nadelen te noemen. Je zou ook nog even op http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=89&t=42692 kunnen kijken voor meer info.
Geo-Brein Geplaatst 21 juni 2015 Auteur Geplaatst 21 juni 2015 Alvast bedankt voor de feedback. Het linkje heb ik al veel info kunnen uithalen. Dank daarvoor.
Linkalovers Geplaatst 21 juni 2015 Geplaatst 21 juni 2015 (bewerkt) Sinds begin maart heb ik nu de 64s ( mijn oude Gps is een 60Cx ) en deze gps heeft een aantal grote voordelen t.o.v. mijn oude Gps:- Het maximaal aantal caches:Ik ‘gooi’ nu gewoon 3 PQ erop en klaar is kees. Het maakt niet uit waar je heen gaat, altijd de juiste caches 'opzak'.Omdat de 60Cx een veel kleiner geheugen heeft, moet je eerst bepalen waar je heen gaat en dan niet vergeten de juiste caches erop te zetten.- Meerdere kaarten mogelijk:Gewoon iedere kaart in een eigen bestand. Auto-, wandel-, fiets- of ….. kaart. Welke heb je of wil je gebruiken: zet ze erop. Update van een kaart > gewoon die ene vervangen. Op de 60Cx is maar 1 kaart mogelijk, dus moet je alle kaarten in 1 bestand proppen. 1 Update > alles opnieuw.- De profielen: alle instellingen worden per profiel opgeslagen. B.v. ideaal als je de Gps ook gebruikt om naar de locatie te navigeren. Voor auto navigatie stel je de gps anders in, dan voor Geocaching ( welke kaart, hoe te navigeren, wel of geen geluid, welke items op het ‘lint’……. ). Zet je Gps op ‘Geoaching’ en je hebt in 1 keer een hele 'andere' Gps ( ander kaart, direct navigeren, geen geluid, anders items op het ‘lint’……. ).Gebruik je de Gps ook voor op de fiets, schakel naar dat profiel en ......- Het ‘Lint’: Makkelijk en snel schakelen ( m.b.v. ‘Page’ of ‘Quit’ ) van de ene functie naar de andere. De items en de volgorde ervan zijn volledig in te stellen.-Supersnelle fix ( gewoonlijk binnen een paar seconden )-Vaak nauwkeuriger dan de 60Cx.-Elektronisch kompas. Gelijk naar de juiste richting en niet na 10 meter toch de andere kant op moeten.-Veel snellere kaart opbouw Nadelen: -Hoger stroom verbruik, maar dat is natuurlijk makkelijk op te lossen: een paar extra reserve batterijen. -Heel af en toe hangt de Gps ( maar welke Garmin Gps doet dat niet? ) ( en dan gebruik ik waarschijnlijk nog maar ... % van alle functies/mogelijkheden ) 21 juni 2015 bewerkt door Linkalovers
Linkalovers Geplaatst 22 juni 2015 Geplaatst 22 juni 2015 Ik sta op het punt een nieuwe GPS te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de GPSMap64s..... Iemand interesse in een Garmin Oregon 600??? We hebben er een te koop!!! http://www.2dehands.be/sport-fitness/overige-sport-fitness/wandelen/garmin-oregon-600-gps-242962940.html Het toestel mag weg wegens aanschaf nieuw toestel..... En ........ welke gps is het geworden?
Geo-Brein Geplaatst 22 juni 2015 Auteur Geplaatst 22 juni 2015 Ik sta op het punt een nieuwe GPS te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de GPSMap64s..... Iemand interesse in een Garmin Oregon 600??? We hebben er een te koop!!! http://www.2dehands.be/sport-fitness/overige-sport-fitness/wandelen/garmin-oregon-600-gps-242962940.html Het toestel mag weg wegens aanschaf nieuw toestel..... En ........ welke gps is het geworden? Garmin GPSMap 64s
Aanbevolen berichten