Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het lopen van multies, maar ook andere WP-veranderingen op caches kan/moet gebruik gemaakt worden van de optie "Naar volgend stadium". Het probleem daarbij is dat de GPS regelmatig vastloopt na aanpassing van de coördinaten en "Enter". Of loopt geheel vast en alleen opnieuw op te starten na verwijderen batterijen of loopt vast en is weer gewoon opstartbaar. Soms moet je dan de coördinaten opnieuw instellen, soms worden ze vastgehouden. De helpdesk van Garmin heeft mij updates laten downloaden en een "harde reset" laten uitvoeren (dan mag je alles weer opnieuw instellen!). Geen resultaat. Mijn eerste 64s is na 2 maanden door Garmin daarna onder garantie vervangen. Het nieuwe exemplaar is niet beter. Alle updates geïnstalleerd, maar blijft toch een probleemkindje. Garmin vraagt mij uit te vinden wanneer het euvel optreedt, maar ik kan daar na weer 2 maanden cachen/gebruik nog geen lijn in brengen. Soms doet hij het lang probleemloos, dan weer rampzalig beroerd achter elkaar, zodat je wanhopig een multie zou willen afbreken.

Is dit probleem bij andere gebruikers ook bekend? Oplossing? Ervaring? Contacten met Garmin gehad? Resultaat?

Ik wil uiteraard Garmin daar weer mee confronteren, maar zoek wat meer support.

Geplaatst (bewerkt)

Het spijt me....Ik heb ook een 64s, maar gebruik de optie “Naar volgend stadium" niet, heb dus ook de genoemde problemen niet en kan je niet helpen.

Ik heb het 1 keer Naar volgend stadium" geprobeerd, maar vond het te omslachtig.

Als ik een nieuwe wp moet maken, duw ik op “Mark” en na het aanpassen van de coördinaat, kies ik “Map”.

Voor bestaande ( al geladen ) wp’s, heb ik o.a. de ‘Waypoint mgr’ op het snel-menu ( lint? ) gezet. Als ik bij een wp ben en ik wil naar de volgende, dan ga ik m.b.v. ‘Page’ of ‘Quit’ naar ‘Waypoint mgr’ en selecteer daar de volgende ( vaak de dichtstbijzijnde ) wp en duw op ‘Enter’.

bewerkt door Linkalovers
  • 1 month later...
Geplaatst

Hoi goldentree,

Ik heb dit probleem ook op mijn 64st. Soms loopt hij vast en helpt alleen batterij los maken en soms valt hij gewoon uit.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Garmin omdat ik het probleem nog niet structureel kan reproduceren.

Het begint me inmiddels wel te irriteren.

• 3 months later...
Geplaatst

Heb de gps nu 4 twee weken in bezit.

Hij loopt geregeld vast bij het aan zetten.

Zie dan alleen Garmin verschijnen, verder doet hij dan niets.

Moet dan inderdaad ook de batterijen verwijderen.

Is inderdaad irritant.

Geplaatst

Heb de gps nu 4 twee weken in bezit. Hij loopt geregeld vast bij het aan zetten. Zie dan alleen Garmin verschijnen, verder doet hij dan niets. Moet dan inderdaad ook de batterijen verwijderen. Is inderdaad irritant.

Enkele weken geleden, kreeg ik steeds extra icoontjes in de list-balk. Na verwijdering en opnieuw opstarten bleven ze weer tevoorschijn komen. Het terug zetten van een backup hielp niet, Een master reset ook niet ( deze verwijderde trouwens niet alle aangepast settings ). Het opnieuw kopieren van de map/kaart ( op de SD ) was de oplossing.

Als een apparaat ‘vreemde‘ dingen doet, is het eerste wat ik altijd doe ( na het opnieuw starten ervan ): het apparaat in stappen zoveel mogelijk weer default maken.

- Maak nu/alsnog een backup met JaVaWa

- Verwijder m.b.v. de opties op je Gps, alle caches/waypoints en reset alle tellers

- Heb je een SD-kaart in je Gps, verwijder deze dan

- Voer een reset uit ( let op: alle instellingen weg )

- Verwijder alle kaarten. Let op met licentie/betaal kaarten: dat je deze hierna nog wel weer kan installeren.

- Sluit je Gps op je computer aan en verwijder eventueel oude ( achtergebleven ) bestanden. B.v. cache & waypoint bestanden.

- Installeer de firmware opnieuw ( desnoods eerst downgrade en daarna weer upgrade )

suc6

Geplaatst

Halo Linkalovers, ik heb bijna al je genoemde punten al gedaan.

Behalve mijn sd kaartje eruit gehad.

Ga dat volgende week ook eens proberen.

Bedankt, Arie

Geplaatst

Hier totaal geen problemen met de GPSMap 64s. Ben ik daar even blij om, want met het vorige model (Oregon 600) liep het ook niet zo goed met het eerste exemplaar. Uiteindelijk werd dat vervangen door een nieuw exemplaar (door Garmin).

• 11 months later...
Geplaatst

Beste,

Ook ik heb hetzelfde probleem wanneer ik naar een volgend stadium wil gaan.

Niet altijd maar steeds vaker valt de gps gewoon uit.

Hoe heb jij het probleem goed gekregen of heb je er nog last van?

Grt Jurgen

Geplaatst (bewerkt)

Welke versie firmware staat er op de Gps?

Zie hier voor updates

Persoonlijk gebruik ik de optie "Naar volgend stadium" niet ( deze heb ik nooit gebruikt ). Ik heb o.a. de "Waypoint Manager" op het lint staan, naast "Map" en "Compass", dus direct bereikbaar. En aangezien een Wp altijd in de omgeving ligt, is deze daar makkelijk te selecteren.

bewerkt door Linkalovers
  • 1 month later...
Geplaatst

Dit weekend werkte ik met Waypoint Manager en terug als ik een coördinaat had ingegeven en ok selecteerde , viel de gps uit .

Dit bleef zich maar herhalen .....

• 2 years later...
Geplaatst

Het is inmiddels een paar jaar later maar is er al een oplossing voor dit probleem? Op het moment hier ook het zelfde probleem met de GPSMAP64s 

Zodra we naar het "volgende stadium" willen loopt de GPS vast en moeten we hem op nieuw opstarten. De optie om via "mark" de coordinaten in te voeren kan natuurlijk ook maar het mooie van deze manier is, dat je bij de cache locatie nog alles bij de hand hebt mocht de cache niet te vinden zijn (hints, logjes, cachepagina) 

Geplaatst
24 minuten geleden zei Dio-Khan:

Het is inmiddels een paar jaar later...

...en wij gebruiken nog steeds de 'waypoint manager'.... ;)

Geplaatst
6 minuten geleden zei Linkalovers:

...en wij gebruiken nog steeds de 'waypoint manager'.... ;)

Bedankt voor de snelle reactie!

Waypoint manager zegt mij zo niets. Als ik dat zo google vind ik iets van een software. Moet je hier iets speciaal voor downloaden en van te voren voorbewerken op de PC?

Wat achtergrond informatie: 

De GPS is van mijn moeder (zelf heb ik een Oregon 650) Hoofdreden dat we niet dezelfde hebben is dat bij de oregon dankzij het touchscreen je sneller per ongeluk een instelling veranderd. Dus ben niet heel bekend met alle functies die er precies op zitten. 

Caches worden ingeladen via GSAK met een GGZ bestand (wat ik begrepen heb is voornamelijke verschil dat GPX grotere bestanden zijn en bij GGZ de Waypoints op een andere plek staan)

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Dio-Khan:

Bedankt voor de snelle reactie!

Graag gedaan.

Allereerst: mijn gps staat op Engels ( dus alle hier genoemde opties zijn in het Engels ). Dat zoekt veel makkelijker op het internet, als je errors of een vreemde meldingen krijgt.

... Waypoint manager zegt mij zo niets ...

Als je b.v. een multi in je gps laad, dan worden de coördinaten daarvan gesplitst weergegeven. De hoofd coördinaat staat in 'Geocaches' en de wp's staan in de 'Waypoint manager'. Als je dus van de ene wp naar de andere moet, dan selecteer je de 'Waypoint manager' op je gps, selecteer je de volgende waypoint ( bijna altijd de eerste/bovenste, want de lijst is op afstand gesorteerd ) en duwt 2 x op [Enter].

Ik heb op m'n GpsMap64s, in het profiel GEO, het lint ingesteld op: 'Waypoint manager', Geocaches, Compass, Map en 'Profile Change'. Omdat dit lijstje eindeloos doorloopt ( de lijst is een lus ), heb je de juiste optie altijd met enkele knoppen ( via 'Page' of  'Quit' ) binnen bereik.

...Caches worden ingeladen via GSAK met een GGZ bestand (wat ik begrepen heb is voornamelijke verschil dat GPX grotere bestanden zijn en bij GGZ de Waypoints op een andere plek staan)...

Omdat op de GpsMap64 maximaal 5000 waypoints geladen kunnen worden, heb ik het nog nooit nodig gehad om de caches m.b.v. een *.Ggz bestand te laden. Ik laad meestal 3 PQ ( van +/- 900 caches per PQ ) en heb dan een cirkel met een straal van 40 km geladen, wat ik meer dan genoeg vind.
Een *.Ggz bestand is een soort van ge'zipte versie van een  *.Gpx bestand. Ik meen mij te herinneren, dat in een *.Ggz bestand alleen de hoofd-coördinaat staat, maar geen waypoints. Maar dat weet ik niet zeker !!

Even gezocht op deze site en het volgende gevonden: Extra wp's worden ook aangegeven in ggz files. Moet je wel aanvinken bij de export in gsak.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...