500c Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Kan iemand me uitleggen hoe ik het volgende moet bereken: er moet een slotje open gemaakt worden met 3cijfers,het enigste wat er bij staat "je hebt de binaire code van 1 tot en met 10 nodig". OK ,,gekeken op internet en gevonden van : 1=1 2=10 3= 11 enz.enz. ,maar ik weet echt niet wat ik hiermee moet hoe werk ik dit uit, of hoe gebruik ik dit .. Is mij een raadsel opa er staat bij het cache(slotje)ook nog de nummers 1.2.3 misschien dat die er ook iets mee te maken hebben. Mijn dank voor jullie hulp Truus
regenboog2 Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Ik vind het lijstje wat op Wikipedia staat fijn, daar staat van verschillende getallen duidelijk aangegeven hoe ze er uit zien, ook als je het niet helemaal snapt. De cache ken ik natuurlijk niet, dus ik weet niet welke truc je uit moet halen om het slotje te kunnen openen. Vraag eens aan de cachelegger of hij/zij een extra hint wil geven.
brouwertjes Geplaatst 11 april 2015 Geplaatst 11 april 2015 Een handige site is www.convertworld.com/nl/talstelsel
rnijenhu Geplaatst 13 april 2015 Geplaatst 13 april 2015 als je op het slot een binair getal moet invoeren heb je maar 1 decimaal getal nodig ( 7=111) of helemaal niets wat je moet max 7 codes proberen. In het geval dat je decimale getallen moet invoeren moet er minimaal 3 getal reeksen ( van 1 en nullen) gegeven zijn die 4 getallen breed zijn. Als het het tweede is heb je te weinig info
Aanbevolen berichten