Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste,

kan er mij iemand uitleggen of er een maximale afstand bestaat tussen de plaats waar je je bevindt en de geocache die je in de gps wilt steken? Ik probeer vanaf mijn thuis locatie caches naar mijn gps te sturen die ik straks in het buitenland wil gaan doen. Ik zie de gpx bestanden netjes verschijnen in de gpx folder in de gps. Wanneer ik echter wil zoeken naar die caches in mijn gps vindt hij ze niet. Ik heb ff zitten experimenteren met afstanden, en blijkt dat hij caches verder dan ongeveer 200km van mijn thuislocatie niet als geocache toont maar als waypoint. Vrij vervelend, want de waypoints lijken een random nummer te krijgen zodat ik niet meer weet welke waypoint voor welke cache is.

Alle caches onder de 200km toont hij wel netjes als ik een find>geocaches tik op mijn gps.

Is er iemand bekend met dit probleem van afstandsbeperking?

Thx.

Geplaatst (bewerkt)

Ik vermoed dat je inderdaad de caches in je gps hebt gesorteerd op afstand, en dan is er een beperking (volgens mij) van rond de 50 kilometer. Maar als je de caches gaat sorteren op naam (op de meeste gps'en drukken op de menu-toets in het cache-scherm), dan krijg je ze wel allemaal te zien.

Ze staan dus wel allemaal in je gps, maar je ziet ze niet bij sorteren op afstand, als je te ver af zit. Ter plekke zie je ze wel gewoon, omdat je dan binnen die 50 km-zone zit.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ga met je kaart op je gps eens naar het 'doelgebied'.

Dan zie je ze gewoon staan.

Meestal zijn de Caches die je op je gps in je lijstje ziet staan ('find caches') alleen in een bepaalde omtrek van je huidige coordinaat.

Geplaatst

... want de waypoints lijken een random nummer te krijgen zodat ik niet meer weet welke waypoint voor welke cache is...

Het nummer is niet random. Elke cache heeft een unieke GC-code. De waypoints reflecteren die code.

De cachelegger heeft invloed op de eerste twee tekens van de waypointnaam. De rest is de GC-code zonder 'GC'.

Wat je ook kan doen is je gps een positie in de buurt van die caches laten simuleren. Hoe je dat doet staat in de handleiding van je gps.

• 3 months later...
Geplaatst

Uit navraag bij Garmin blijkt dat de caches in het buitenland pas zichtbaar zijn als je daar ook bent.

Zie er ook het nut niet zo van in, maar het is geen optie die je in of uit kunt schakelen.

Veel klagen bij Garmin.....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...