Spring naar bijdragen

Geocaching avond bij onze scoutinggroep


Gast Niall Scoutinggroep B.v.B.

Aanbevolen berichten

Gast Niall Scoutinggroep B.v.B.

Beste mensen,

 

Zaterdagavond 5 juni wil ik voor onze scoutinggroep (+/- 15 mensen in de leeftijd van 18 t/m 25 jaar) een avondje schatzoeken organiseren.

 

Er worden 4 GPS ontvangers geleed/gehuurd en deze worden verdeeld over 4 teams. Deze teams hebben verder de beschiking over een auto, kompas en autokaarten.

 

Nu ben ik op zoek naar minimaal 4 "caches" in de buurt (maximaal 50 km) van Barendrecht/Rotterdam (daar staat ons clubhuis namelijk).

 

Deze moeten niet al te moeilijk te vinden zijn (het zal namelijk al donker zijn als de teams bij de caches in de buurt komen)

 

De puzels mogen wel wat lastiger zijn en de meeste mensen hebben wel wat ervaring met kaart en kompas.

 

Verder moeten het caches zijn die nog wel bestaan (het leukste lijkt me om de teams iets mee te geven wat ze kunnen ruilen) en ik denk dat Multi Caches / Offset Caches het leukst zijn om te doen.

 

Als ik de teams nog kan laten kiezen tussen tussen een "makkelijke" en "moeilijke" opdracht zou dat ook leuk zijn.

 

De teams zullen zo'n 3 a 4 uur hebben om de caches te vinden en het is geen bezwaar als ze de auto uit moeten en een stuk moeten lopen.

 

Wie o wie kan wat suggesties doen?

 

Persoonlijk ben ik nog nooit met een GPS op zoek gegaan. Ik zal komende week proberen om een van de caches op deze site te bezoeken, dan weet waar ik in ieder geval beter waar ik zal moeten letten.

 

Met vriendelijke groet, Niall Oudesluys (Scoutinggroep Beelaerts van Blokland, Barendrecht)

 

PS hier volgt de tekst van de flyer die ik heb gemaakt en op het clubhuis zal ophangen; nog aanbevelingen?

 

STAMPROGRAMMA ZATERDAG 5 JUNI

 

GEOCACHING

The sport where YOU are the search engine!

 

Geocaching (zeg: dzjio-kesjing) is een spel voor GPS gebruikers. Deelnemen met schatzoeken, op z'n Engels 'cache hunt', is een goede manier om de mogelijkheden van een GPS te leren kennen. Het basis idee is dat personen en organisaties / verenigingen caches verstoppen over de hele wereld. De coördinaten van deze caches worden op internet met anderen gedeeld. Andere GPS gebruikers benutten deze om de caches te vinden. Is de cache eenmaal gevonden, dan geeft de cache, oftewel schat, z'n geheimen prijs en beloont de vinder met een variëteit aan beloningen. Aan de vinder wordt gevraagd iets uit te cache te nemen en hiervoor in de plaats weer iets achter te laten.

 

Er is ruimte voor 4 teams (er worden namelijk maar 4 GPS ontvangers geregeld). Elk team moet beschikken over: één auto, autokaarten van de omgeving (max 75km) en een kompas. Verder moet je als individuele deelnemer zorgen voor: goede wandelschoenen, drinken en een goede zaklamp (+ eventueel regenkleding)

 

Het programma ziet er als volgt uit:

 

20:30 Uitleg GPS + verdelen opdrachten

21:00 Vertrek van de 4 teams

23:00 tot laat: Terugkomst teams

 

Houd er dus rekening mee dat het wat later kan worden dan normaal.

 

Schrijf je in op de poster in het Stamlokaal!

 

Meer informatie bij Niall of Desiree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Niall Scoutinggroep B.v.B.

Het kaartje heb ik gezien. Ik zal proberen er zelf al een aantal te selecteren maar ik weet dan bv niet of ze nog te doen zijn in het donker en of ze nog bestaan.

 

Onze groep draait altijd op zaterdagavond dus daar zit ik gewoon aan vast. Dat maakt het dus inderdaad een heel stuk moeilijker maar met een extra hint moeten ze de cache toch wel kunnen vinden denk ik?

 

Niall

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Niall Scoutinggroep B.v.B.

Ik ben zeker van plan een cache te selecteren en deze week te bezoeken (ook 's avonds natuurlijk) maar uiteindelijk moet ik minstens 4 routes hebben voor de verschillende teams. Ik heb waarschijnlijk geen tijd om ze allemaal af te lopen en dan is het bovendien nog maar de vraag of de caches die ik dan heb gekozen niet te moeilijk zijn / bereikbaar zijn etc.

 

Ondertussen ben ik nog wat verder gaan zoeken op het kaartje; misschien is het een goed idee om er een paar waarschijnlijk geschikte (volgens beschrijving en puntensysteem) caches te selecteren en dan aan de beheerder te vragen of deze inderdaad geschikt zijn voor een nachtelijke zoektocht?

 

Hoe kan je trouwens weer terugkomen op de beschrijving van de cache zonder op het kaartje te klikken? Hebben de caches een soort ID nummer of kan je ze gewoon terug vinden met behulp van hun naam? (zoals Tussen Windmolens by Kermit)

 

Niall

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hio Nial

 

Ja alle caches hebben een unieke code. deze staat onder de naam en begint altijd met GC.

Hiermee kan je ze altijd terug vinden op internet.

 

P.s. "Tussen de windmolens" Cache is niet helemaal correct meer , er ontbreekt een bord.

dus deze is niet echte een goede cache om te selecteren.

 

Als je logs onder de caches leest merk meerstal wel wat voor type hij is en of deze nog een

beetje recent is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat leuk kraaitje wil in principe ook wel helpen hoor, met wat hulp middelen wil ik mijn blairwitch cache beschikbaar stellen.

Deze ligt in Capelle aan den IJssel en vlak achter mijn huis.

Ik weet nog niet of ik de bewuste dag thuis ben maar ik kan wel wat gegevens mailen waardoor hij wat simpeler wordt.

Dan kan je beginners deze cache ook laten lopen, en stop ik nog wat scouting stuff in de ammobox.

De gene die van puzzelen houden kunnen hem natuurlijk helemaal doen.

 

Ook in capelle ligt de Je bent er bijna cache die ligt niet ver bij de Blairwitch vandaan in het hitland, dit is een absolute beginners cache en ook goed te doen.

 

Mail me anders maar even dan kunnen we altijd kijken of ik nog wat kan regelen desnoods maken we er een paar event caches bij . :D

 

r.schaap@scouting.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Niall Scoutinggroep B.v.B.

Best Kraaitje,

 

Binnenkort (morgen) willen we een route gaan uitproberen en ik heb gekozen voor cache "de loet". Is deze een beetje te doen in het donker?

 

En de speciale "blairwitch" cache wat houdt die in? (klinkt wel spannend)

 

Groeten, Niall

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de speciale "blairwitch" cache wat houdt die in? (klinkt wel spannend)

Blairwitch cache heeft de naam gekregen nadat wij (en IJs) net na de film Blairwitch s'avonds een cache gingen doen. Met de film in ons achterhoofd in het donker het bos in was toen supereng. Iedere keer werd er door iemand wel een stukje uit de film aangehaald. Een blairwitch cache is dus spooky enge cache s'avonds in donker bos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best Kraaitje,

 

Binnenkort (morgen) willen we een route gaan uitproberen en ik heb gekozen voor cache "de loet". Is deze een beetje te doen in het donker?

 

En de speciale "blairwitch" cache wat houdt die in? (klinkt wel spannend)

 

Groeten, Niall

De loet is prima te doen in het donker wel wat beter zoeken naar de plaatjes maar dat zal als doorgewinterde scouts wel lukken toch ?

 

Is absoluut een leuke beginners cache

 

De "speciale "blair witch cache is niet zoiets als mega heks bedoeld maar een speciaal voor jullie groep aangepaste versie van "the riddle of the blairwitch" cache.

 

Deze cache is nu gewaardeerd met naar ik meen 4 sterren en is dus minder geschikt voor beginners.

Als jullie deze cache ook willen gebruiken zal ik alleen voor die avond op het laatste coördinaat voor de cache, een box plaatsen met de oplossing van de puzzel zodat het een "gewone" multi word, je kan dan sneller naar de eindcache lopen zonder dat je moeilijke toeren moet uithalen om de puzel op te lossen met kans op reken fouten of beginners fouten.

 

Het Schollebos is dan nog steeds eng zat met al die........

 

Oh en de "je bent er bijna"cache van het resceu team kan je dan ook mooi meepakken.

 

Me hoort het wel iig alvast mucho's fun.

 

Btw, als ik dat weekend vrij ben wil ik best komen helpen hoor je hebt dan zo ie zo de beschikking over 2 extra GPSsen enzo.

 

Ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Nu ben ik op zoek naar minimaal 4 "caches" in de buurt (maximaal 50 km) van Barendrecht/Rotterdam (daar staat ons clubhuis namelijk).

 

Deze moeten niet al te moeilijk te vinden zijn (het zal namelijk al donker zijn als de teams bij de caches in de buurt komen)

 

De puzels mogen wel wat lastiger zijn en de meeste mensen hebben wel wat ervaring met kaart en kompas.

 

Verder moeten het caches zijn die nog wel bestaan (het leukste lijkt me om de teams iets mee te geven wat ze kunnen ruilen) en ik denk dat Multi Caches / Offset Caches het leukst zijn om te doen.

 

De teams zullen zo'n 3 a 4 uur hebben om de caches te vinden en het is geen bezwaar als ze de auto uit moeten en een stuk moeten lopen.

Volgens mij voldoet mijn verborgen cache aan een aantal voorwaarden die hierboven genoemd worden.

 

Leuk detail vind ikzelf dat er 1 hunter is die deze cache in het donker heeft ontmaagd. Lees maar eens wat logjes van onze welbekende GR van het Cairnteam. Verder is hij niet ver van Barendrecht en Rotterdam vandaan, moet er enigzins een beetje gepuzzeld worden en is een zaklantaarn op zijn plaats omdat er ook nog 4 aluminium-plaatjes gezocht moeten worden. Volgens mijn informatie is het 5 juni (s'nachts) laagwater of beter gezegd geen hoogwater. Kijk eens op Gorzengriend aan de Noord en begin onderaan te lezen.

 

Groet Druiventuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...