Spring naar bijdragen

Database Nl/b Onderhouden Zonder Steeds Alle Caches Te Downloaden


jerxjac

Aanbevolen berichten

Ik heb nu in GSAK een volledige data base van Nederlandse caches. En de provincie Antwerpen(B).

Deze wordt steeds volledig vernieuwd door wekelijks alle query’s te draaien.

 

Hierdoor zijn alle query’s bezet,

Nu vroeg ik mij af of het niet mogelijk is om met zo min mogelijk query’s mijn data base toch Up to date te houden. Het lijkt mij namelijk niet nodig om alle caches steeds opnieuw binnen te halen.

 

Wie kan mij hierin van advies voorzien?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou enkel nog maar de GSAK db "voeden" met een wekelijkse PQ van nieuwe caches die uitkomen (selecteer op "is enabled" en "placed during the last month") en "my finds" PQ.

 

Het updaten van status/logs/cachedata van de caches die reeds in je DB zitten, kan je doen via de GSAK menu "Geocaching.com access" (Refresh cache data/Get recent los/Status check)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DanPan,

 

Dank je voor je inbreng.

Dat "refresh cache data" etc via Geocaching.com acces werkt dat bij een volledige database van nederland?

heb je hierbij ook niet de max van 6000 of zo?

 

Ik zou ook graag mijn data base opschonen door gearchiveerde caches te verwijderen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook graag mijn data base opschonen door gearchiveerde caches te verwijderen,

 

De te volgen stappen:

 

0) Search > Cancel Filter

1) Geocaching.com access > Status check > All in current filter > OK

2) Search > Filter > Available status: Archived > Go

3) Waypoint > Delete Waypoint(s) > All waypoints in filter > OK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laad zelf de laatste vijf-zes PQ's nog regelmatig in, de meeste daarvan één keer per week. Dat is wel nodig, want regelmatig worden gepubliceerde caches met een oudere datum gepubliceerd. Oudere caches ververs ik af en toe met de refresh-functie. Dat doe ik in cirkels vanaf mijn thuis-locatie. De eerste dag bv. alles tot 50 km, de dag erop alles van 50-80 km. etc. Hoe verder weg, hoe minder vaak ik ververs.

Ik zit er wel over te denken om veel selectiever te worden bij het vullen van mijn GSAK-database, want voor het selecteren van caches (en dat is toch de belangrijkste functie van GSAK) ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in multi's en mysteries. Traditionals doe ik veel minder en zijn in ieder geval geen reden om in een bepaalde omgeving te gaan cachen. De paar series traditionals die echt de reis waard zijn kan ik ook wel op een andere manier in beeld krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...