Spring naar bijdragen

Base Camp/mapsource Files Aanmaken Lukt Niet


guusmary

Aanbevolen berichten

Ik gebruik versie 8,3 01 ik heb een database van cache gemaakt en deze wil ik graag off line op de kaart zien in basecamp of mapsource.

Wat ik doe is het volgende via file export en dan mapsource of base camp maken

 

C:\Users\netbook\Documents\Waypoints.gdb kies voor mapsource of basecamp

Beiden lukt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Net even uitgeprobeerd, bij mij doet het het prima. Ik gebruik versie 8.4.1.32.

 

Gedaan: Ctrl+U; bestand op Desktop laten maken; rechts bovenin het dialoogvenster Mapsource geselecteerd; (bijna) onderin het venster Mapsource automatisch laten starten geselecteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij lukt het met versie 8.4.00 ook probleemloos, maar een generate files balk zie ik niet persé.

Ik trek de conclusie dat je denkt dat het niet gelukt is omdat er geen generate balk in beeld komt?
Heb je al eens gekeken waar de file volgens gsak zou komen te staan en welke naam die zou moeten hebben?
Ik vermoed dat er wel degelijk een bestand is aangemaakt, maar dat je hem op de verkeerde plek zoekt.
Wellicht dat op de manier die StefanD beschrijft dat probleem omzeilen kunt, want dan wordt het geschreven bestand automatisch geopend door Mapsource of Basecamp.
Dan moet je wel het vinkje bij "Use default" weghalen, anders heb je de keuze om hem automatisch te laten opnenen niet.
Met de beperkte info die er nu is blijft het echter moeilijk zoeken naar de oorzaak.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer het lukt op deze manier ook niet ik kan ze niet openen in beiden programma`s

Load into mapsource after generation aangevinkt , dan een regelinvullen save setting ,daar typ ik de naam van het te maken bestand toen map source geopend maar kan niets vinden.

 

Bij file to create staat c:users\netbook\documents\waypoints.gdb


even nog een aanvulling bij map source link staat default....ook daar zijn er andere keuzes zoals gsak url code offline data base ect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c:users\netbook\documents\waypoints.gdb

 

 

Heb je dit overgetypt of gekopieerd/geplakt?

Het moet namelijk c:\users\netbook\documents\waypoints.gdb zijn! (dus met een \ achter c: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan fout overgetypt, in post 1 staat ie wel juist.
Het blijft gissen waar het probleem zit zonder meer info.

Ik kan slechts advisieren als het op de ene pc wel werkt en op de andere niet dat je een exacte vergelijking gaat maken wat je waar ingevoerd hebt als opties, bestandsnamen en wat dies meer zij.
Er moet ergens een verschil zitten dat de oorzaak is van je probleem.


Overigens, als het je alleen maar gaat om waar welke cache op de kaart ligt, kun je je database net zo goed exporteren als gpx file en die dan in Mapsource openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...