Spring naar bijdragen
  • 0

Waypoints in OziCE

Vraag

Geplaatst

Weet iemand misschien hoe ik op een RD-gecalibreerde kaart die ik op OziCE heb staan een waypoint kan aanmaken? Ik kan de coördinaten niet kloppend krijgen.

Op de kaart in Ozi voor de PC staan dezelfde waypoints op een heel andere plek dan in OziCE.

Moet ik de kaart misschien opnieuw calibreren met WGS84?

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Mij is verteld, maar het fijne weet ik er niet van (geen eigen ervaring), dat je het simpelste in Ozi CE kan schakelen naar de Map -> Blank Map Auto Scale (WGS84).

Daar dan de coordinaten intypen in WGS84 graden, waypoint editen e.d. , en dan terug naar de topo-kaart en alles staat goed op zijn plek.

DeBruineBerenSoft heeft een omreken progje dat diverse mensen met plezier gebruiken.

• 0
Geplaatst
RD-gecalibreerde kaarten krijg je nooit goed in OziCE.

Lees daarom dit verhaal maar eens door.

Top! :thumbup:

Nu inderdaad geen probleem meer.

Bruine Beren bedankt voor de goede uitleg op jullie site.

Ik ben trouwens ook al een tevreden gebruiker van de Graden Calculator.

Ga door met dit goede werk :lol1:

• 0
Geplaatst
RD-gecalibreerde kaarten krijg je nooit goed in OziCE.

Lees daarom dit verhaal maar eens door.

Ik had een soortgelijk probleem met '02 kaarten die in RD geijkt waren, en '04 kaarten die in WGS84 geijkt waren. Gewoon Ozi op de PC. Wanneer 1 punt op beide kaarten op hetzelfde kruispunt lag, werd er toch een ander coordinaat weergegeven. Wanneer ik op de '02 kaart bij dat WP aangaf 'eigenschap/datum/WGS84' dan klopte het coordinaat wel weer. Met de .map files geijkt in WGS84 is dit probleem opgelost! Fijn dat sommig werk al door kaboutertjes gedaan is! :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...