Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

aha dank, soms heb ik wat meer uitleg nodig om wat te begrijpen,
maar nu denk ik dat jij vind dat ik geen commetaar moet gaan leveren over dingen die ik niet begrijp omdat ik zelf ook dingen doe die andere mensen dan weer niet begrijpen, begrijp ik dat nu uit jou uitleg?

ik vraag juist heel vaak waarom mensen de dingen doen die ze doen, soms krijg ik daar antwoord op, die ik dan niet snap waarop dan weer een vraag van mij komt, zo heel af en toe begrijp ik het dan (weer wat geleerd) maar vaker begrijpt men totaal zelf niet waarom hij of zij dat nu eigenlijk zelf aan het doen is, ik krijg dan hele rare antwoorden en plots vind men mij een zeur :)

dat ik zelf regelmatig naar een eindcoord loop van een multy heeft verschillende oorzaken, waarvan tijd, fyzieke gesteldheid, geen zin, geen kunde om de onderweg op te moeten lossen (onzin) vraagstukken, toch wel zo een beetje de hooftmoot vormen, ik heb dan gewoon zin om tussen de 100 en 400 meter in een mooi bos te wandelen naar de cache toe, en na afloop zelf mijn weg via zelfgekozen paden terug te vinden
dat doe ik niet om op 1 dag zoveel mogenlijk cache's af te raffelen, Kijk maar in mijn GC profiel die zal dat bevestigen, maar gewoon om van de omgeving te genieten, een momentje van ontspanning daarom geocache ik ook
zonder die database heb ik veel minder keuze voor de "betere" geocache

Barny

Geplaatst

Van jou moet ik dus een stuk verder mijn heil opzoeken omdat ik het niet zou verdienen om die cache te bezoeken, en dat omdat ik niet "slim" genoeg ben, omdat ik geen tijd/zin/kan om een multy te lopen? iets waar het spelletje totaal niet om gaat,

Barny

Van mij moet je niets, en ik zeg ook niet dat je het niet verdiend om een cache te bezoeken, maar mijn mening is wel dat je een cache moet doen zoals de cachelegger voor ogen heeft gehad.

En ja, misschien ben je niet slim genoeg voor caches, en ja misschien heb je te weinig tijd, maar weet je Barny, ook ik ben soms te dom voor sommige geocaches, en ook ik heb niet altijd tijd, maar toch zou ik nooit van mijn leven gebruik maken van een lijst.

Daarnaast hebben we hier op het forum altijd de mond vol dat we nieuwelingen moeten laten zien hoe het spelletje gespeeld zou moeten worden, en dat is al knap lastig met alle verschillende ideeën die we allemaal hebben, maar ik vind het geen goede zaak dat juist een oude stomp (best wel een jeuk woord overigens) in mijn ogen het verkeerde voorbeeld geeft.....

Wat ik wel weer grappig vindt is dat we allebei min of meer op dezelfde manier op pad gaan. Ik ga zelden op pad voor een bepaalde geocache, ik heb mijn Garmin autonavigatie gevuld met 500 caches, en als ik er een op het scherm voorbij zie komen, dan ga ik even kijken als ik tijd heb. Het verschil is alleen dat ik mijn database hebt gevuld traditionals, dus ik hoef geen puzzels/raadsels of andere fratsen te doen. En ja, dan kom je soms op gore plekken, en ja, ik zal ongetwijfeld mooie plekken missen, maar daar kan ik prima mee leven. ;-)

Geplaatst

ik heb niet de indruk dat de "nieuwelingen" op dit forum een andere Forum Newbee zijn "leer" gaan volgen

je moet dan eerst andere mensen kennen die ook met zo een lijst bezig zijn, daar dan uit het niets coords uit opvragen en dan nog krijgen ook.

de meeste nieuwelingen rapen wel potjes het liefst uit trails, is veel makkelijke en gaat veel sneller om meer "aanzien" te krijgen door het aantal "Founds" wat achter hun naam kleeft

de echte wandelaars onder de nieuwelingen haken al snel af omdat het (door alle neergekwakte zooi) bijna ondoenlijk is voor die nieuwelingen de cache's te selecteren die in hun aandachtsveld liggen

dat jij door de tradie's op smerige plekken wil komen is jou "afwijking" echter ik probeer die smerige plekken zo veel mogelijk te ontwijken en de kans dat het lukt is cache's te bezoeken waar de co wel enige aandacht is aan geschonken, en gelukkig met multy's leggers is dat meer van toepassing

Barny

Geplaatst

aha dank, soms heb ik wat meer uitleg nodig om wat te begrijpen,

maar nu denk ik dat jij vind dat ik geen commetaar moet gaan leveren over dingen die ik niet begrijp omdat ik zelf ook dingen doe die andere mensen dan weer niet begrijpen, begrijp ik dat nu uit jou uitleg?

ik vraag juist heel vaak waarom mensen de dingen doen die ze doen, soms krijg ik daar antwoord op, die ik dan niet snap waarop dan weer een vraag van mij komt, zo heel af en toe begrijp ik het dan (weer wat geleerd) maar vaker begrijpt men totaal zelf niet waarom hij of zij dat nu eigenlijk zelf aan het doen is, ik krijg dan hele rare antwoorden en plots vind men mij een zeur :)

dat ik zelf regelmatig naar een eindcoord loop van een multy heeft verschillende oorzaken, waarvan tijd, fyzieke gesteldheid, geen zin, geen kunde om de onderweg op te moeten lossen (onzin) vraagstukken, toch wel zo een beetje de hooftmoot vormen, ik heb dan gewoon zin om tussen de 100 en 400 meter in een mooi bos te wandelen naar de cache toe, en na afloop zelf mijn weg via zelfgekozen paden terug te vinden

dat doe ik niet om op 1 dag zoveel mogenlijk cache's af te raffelen, Kijk maar in mijn GC profiel die zal dat bevestigen, maar gewoon om van de omgeving te genieten, een momentje van ontspanning daarom geocache ik ook

zonder die database heb ik veel minder keuze voor de "betere" geocache

Barny

Kijk, Barny, dit vind ik nu een fijne post. Hierdoor begrijp ik je beter en zie ik ook de lol die je in het spel hebt. Ontspannen, genieten van de natuur.

Dank je hiervoor!

En dat ik het spel anders speel, so what? We hebben hetzelfde doel: genieten!

Mijn mening is dat je het spel moet spelen zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

En die mening deel ik dan weer.

Volgens mij zijn we het veel meer eens met zijn allen dan we denken!

Geplaatst

Lol, ook ik zit niet te wachten op smerige plekken. Maar soms zie je dat ook niet aankomen, kan me nog een cache herinneren die erg mooi leek, en de omgeving was ook absoluut mooi, alleen lag de cache net achter een muurtje en dat was duidelijk een plek waar een twee benige drollenmachine bezig was geweest, heb tenminste nog nooit een hond zakdoekjes zien gebruiken ...
En ja, wel gelogd, en nee, niet voor het puntje, maar ik laat me niet zo snel kennen. Wel even in de log gezet dat het niet een bepaald frisse cache was....

En daarmee komen we bij de kwaliteit van caches, en daar is sinds 2006, het jaar dat ik begon, wel het een en ander veranderd, en niet ten positieve.
Blijf bij mijn mening dat een koker of een kistje geen kwalificatie is voor respectievelijk een slechte of een mooie locatie.

Ik durf wel te zeggen dat er teveel kokers zijn op plekken waar je feitelijk nog niet dood wil worden gevonden, en dat er teveel kistjes zijn die de naam "geotrash" eerder zouden verdienend dan "geocache".

Voor alle duidelijkheid, daar kan de cachelegger vaak niets aan doen, maar ik snap echt niet waarom mensen knopen, stenen en andere troep in een kistje achterlaten. Tot verleden jaar had ik altijd een goed gevulde rugzak bij mij, en had ik er lol in om een kistje aan te vullen, maar aangezien dat ik de afgelopen twee jaar alleen maar geotrashes hebt gezien, ben ik daar mee gestopt. Ik haal er niets meer uit, ik doe er niets meer in, het kistje is voor mij alleen nog van belang voor TB's.

Wat mij betreft wordt het eens tijd dat gc.com eens de bezem door de caches gaat halen, het zijn er in mijn ogen veel te veel, en een hoop voegen niets toe.
Een kleiner aantal geocaches, verdeeld over traditionals (en ja, dat kunnen best trails/kokers zijn) en multi's (en ja, dat kunnen best puzzels en raadsels zijn) op goede locaties, zou mijn inziens een goede opsteker zijn voor de GC gemeenschap.

En wat ik zelf eeuwig zonde vindt is dat geocachen verworden is tot een publieksspelletje in plaats van het "underground" gebeuren wat het ooit was. En dat is iets wat we nooit meer terug krijgen....

Geplaatst

MarcoDomi helemaal mee eens zoals ik al eerder geschreven heb :thumbsup:

Inderdaad, goed gesproken Xenos :clap:

Voor alle duidelijkheid, daar kan de cachelegger vaak niets aan doen, maar ik snap echt niet waarom mensen knopen, stenen en andere troep in een kistje achterlaten. Tot verleden jaar had ik altijd een goed gevulde rugzak bij mij, en had ik er lol in om een kistje aan te vullen, maar aangezien dat ik de afgelopen twee jaar alleen maar geotrashes hebt gezien, ben ik daar mee gestopt. Ik haal er niets meer uit, ik doe er niets meer in, het kistje is voor mij alleen nog van belang voor TB's.

En wat ik zelf eeuwig zonde vindt is dat geocachen verworden is tot een publieksspelletje in plaats van het "underground" gebeuren wat het ooit was. En dat is iets wat we nooit meer terug krijgen....

Ik probeer dat toch nog wel te doen, aanvullen en schoonmaken. Op het moment loop ik toch voor het merendeel langere multi's, en daar denk ik dat het nog wel loont om de boel op te schonen. Maar ik kan me ook voorstellen dat de moed je soms in de schoenen zakt. Eerlijk gezegd vind ik de kleinere caches die vaker gevonden worden vaak beter onderhouden dan de schimmelige munitiekisten die ik geregeld tegenkom.

Tja dat het eerst echt "underground" was, dat is wel heel cool en dat komt niet meer terug. Aan de andere kant, als het nog heel erg underground was, dan had ik het wellicht niet ontdekt. Dus ik ben ergens ook heeeeeeeeeel blij dat dat niet meer zo is. Want danhad ik een geweldige hobby gemist.

Geplaatst (bewerkt)

Tja dat het eerst echt "underground" was, dat is wel heel cool en dat komt niet meer terug. Aan de andere kant, als het nog heel erg underground was, dan had ik het wellicht niet ontdekt. Dus ik ben ergens ook heeeeeeeeeel blij dat dat niet meer zo is. Want danhad ik een geweldige hobby gemist.

Helaas de tweede "hobby" voor mij waarbij dit overkomt, zelfde is gebeurd met flashmobbing, in een ver verleden met een kleine groep in het grootste geheim plannen zitten smeden, en vandaag de dag is het verworden tot een toneelstukje. Het zijn nu eenmaal zaken die je niet tegen kan houden, en als de geest eenmaal uit de fles is dan is er geen houden meer aan...

Desalniettemin : Welkom bij de club ! ;-)

Edit :

Schoonmaken en onderhoud doe ik wel, vind wel dat het logboekje er netjes bij moet liggen.

bewerkt door Team Tammo
Geplaatst

Helaas de tweede "hobby" voor mij waarbij dit overkomt, zelfde is gebeurd met flashmobbing, in een ver verleden met een kleine groep in het grootste geheim plannen zitten smeden, en vandaag de dag is het verworden tot een toneelstukje. Het zijn nu eenmaal zaken die je niet tegen kan houden, en als de geest eenmaal uit de fles is dan is er geen houden meer aan...

Desalniettemin : Welkom bij de club ! ;-)

Edit :

Schoonmaken en onderhoud doe ik wel, vind wel dat het logboekje er netjes bij moet liggen.

Dank je :)

En super dat je helpt om de caches in conditie te houden. Zouden meer mensen moeten doen (en ik vermoed dat het gros dat hier ook doet)

Geplaatst

Mijn mening is dat je het spel moet spelen zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

Volgens mij zijn we het helemaal niet eens en denkt een meerderheid over geocaching zoals het hem of haar uitkomt. Onwetendheid en na-aperij vormen het excuus om maar wat aan te klooien. En dat is natuurlijk ieders goed recht. Slechts een kleine minderheid speelt het spel echter zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

Geplaatst

Volgens mij zijn we het helemaal niet eens en denkt een meerderheid over geocaching zoals het hem of haar uitkomt. Onwetendheid en na-aperij vormen het excuus om maar wat aan te klooien. En dat is natuurlijk ieders goed recht. Slechts een kleine minderheid speelt het spel echter zoals de bedenker het voor ogen heeft gehad.

Waar we het denk ik allemaal helemaal met elkaar over eens zijn, Vlinder, is dat iedereen weet dat jij deze mening bent toegedaan!

Wat ook jouw goed recht is. Trouwens, nu en dan ben ik dol op maar wat aanklooien, maar meestal betreft dat niet het cachen :wink2: . Dat even terzijde.

Ik was nog benieuwd of je antwoord wil geven op mijn vraag (of heb ik iets gemist)...

Wat is jouw doel op dit forum, als het niet voorlichting/overtuiging van anderen is? Wat haal je eruit? Wat zou je willen bereiken? Of is het ventileren van je mening voldoende voor je?

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...