Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Als de Cache-code GcAbcd is, is het dan mogelijk om de child-Wp’s te hernoemen naar GcAbcd01, GcAbcd02, GcAbcd….., als deze vanuit GSAK naar de GPS gestuurd worden?

Veel multi’s hebben extra Wp’s en soms staan die al op de print-out ( deze zijn dus door de Co ‘bekend’ gemaakt ). Helaas is de benaming van die child-Wp’s niet altijd hetzelfde, waardoor deze Wp’s soms niet bij elkaar of niet bij de cache ( in het GPS-scherm ) staan, als je meerdere caches hebt geladen.

Je kan dit soms voorkomen door de GPS-lijst te laten sorteren op afstand, maar dit helpt soms ook niet.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Die benamingen hebben een logica: de cachecode met in plaats van GC een door de CO bedachte combinatie (prefix). Dat die niet hetzelfde zou zijn in het toestel en op de print-out heb ik nooit gemerkt. Hooguit dat op de print-out alleen de prefix staat en niet de hele benaming. Als de CO de cache goed heeft opgezet heb je geen print-out nodig en staan de vragen in het waypoint.

Dat ze op je gps niet bij elkaar staan kan wel kloppen, standaard wordt de waypointlijst op afstand gesorteerd. Persoonlijk vind ik dat handiger. Zo heb ik meerdere malen 2 multi's door elkaar gelopen. De waypoints zijn uit elkaar te houden door naar de laatste 5 (of bij oudere caches 4) tekens van de waypointnaam te kijken.

Zoals jij het wilt zullen de waypoints wel bij elkaar blijven als je laat sorteren op naam, maar waarom zou je dat doen? Moet je steeds 10 pagina's scrollen naar het juiste waypoint als je 100 multi's in je toestel hebt staan...

De meeste gps'en doen er niet veel mee, maar de nieuwste modellen (o.a. de Monterra) maken gebruik van de standaard in waypointnamen en kunnen de juiste waypoints aan de juiste caches koppelen. Binnen een cache zie je alleen die waypoints die bij de cache horen.

Maar goed, als je dat per se wilt is de naam te wijzigen in GSAK. Klik met de rechter muisknop op de cache en kies Bijbehorende Waypoints. Je krijgt nu een lijstje te zien met de waypoints. Die kan je een voor een aanpassen. Als je handig bent kan je er een macro voor maken. Misschien bestaat die al.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Helaas heb ik blijkbaar e.e.a. niet goed kunnen uitleggen.

Die benamingen hebben een logica: de cachecode met in plaats van GC een door de CO bedachte combinatie (prefix)......

Het gaat mij juist om die door de "CO bedachte combinatie" voor Wp's. Het GC-nummer ( bv. GcAbcd ) van de cache wil ik natuurlijk niet veranderen, het gaat mij om de bijbehorende Wp's.

I.p.v. 01Abcd, 02Abcd hebben sommige CO bedacht dat dit wel AAAbcd, BBAbcd of GcAbcd01, GcAbcd02 of 01Abcd, 02Abcd of 11Abcd, 22Abcd kan zijn of nog vreemder combinaties. Als je dan meerdere caches ( tradi's en/of Wp's ) hebt binnen de dezelfde afstand, dan moet je altijd goed opletten welke Wp je selecteert als je volgende goto-punt.

....De meeste gps'en doen er niet veel mee, maar de nieuwste modellen (o.a. de Monterra) maken gebruik van de standaard in waypointnamen en kunnen de juiste waypoints aan de juiste caches koppelen. Binnen een cache zie je alleen die waypoints die bij de cache horen....

Natuurlijk heb ik mijn Wp-list ( in de Gps ) altijd gesorteerd op afstand, maar helaas kan mijn Map60Cx geen Wp's koppelen aan een Cache/Gc-nummer. Als ik dus naar de volgende Wp wil, moet ik die zelf selecteren uit de lijst met alle Wp's ( in de omgeving ). EN hier gaat het om: hoe eenduidiger de Cache en de bijbehorende Wp's zijn benoemd, hoe eenvoudiger is het om de volgende Wp te zoeken en deze te selecteren.

Als Gsak instaat zou zijn, om alle bijbehorende Wp's van de cache GcAbcd, te hernoemen naar ( b.v. ) GcAbcd01, GcAbcd02 of een andere 'vaste' prefix, dan zou ik dat graag willen proberen.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

Ik zet zelf altijd alleen de beginpunten in mijn GPS en heb ook nog eens geen GSAK, dus ik heb eigenlijk geen idee hierover.

Ik vroeg me alleen af of de namen van de waypoints in de GPS niet gewoon overeenkomen met die in de listing? Als je dan GSAK AAAbcd, BBAbcd, etc. automatisch om laat zetten naar Abcd01, Abcd02, etc, dan weet je toch niet meer welke vraag bij welk waypoint in je GPS hoort. Of werkt het zo niet?

Daarnaast vroeg ik me ook nog af wat je ermee opschiet. Als je cache 1 GCABCD hebt en cache 2 GCEFGH en die lopen door elkaar. Nu had je eerst bijvoorbeeld WPs AAABCD, BBABCD, CCABCD en 01EFGH, 02EFGH, 03EFGH. Nu heb je die met GSAK omgezet en staat er ABCD01, ABCD02, ABCD03 en EFGH01, EFGH02, EFGH03. Is de ene nou echt zo veel duidelijker met opzoeken dan de ander? De GC-code is nog steeds de enige / duidelijke onderscheidende factor, zeker als ze op afstand gesorteerd staan en niet op alfabet.

Verder vraag ik me af hoe GSAK moet weten door alle 'vreemde combinaties', wat dan de goede volgorde is van waypoints. Kortom, welke is 01 en welke 02 en hoe weet jij dan nog bij welke vraag die hoort?

bewerkt door Japiejoo
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...