Martinus1000 Geplaatst 26 maart 2014 Geplaatst 26 maart 2014 Ik ben al een tijd aan het broeden over de uitvoering van mij eerste eigen cache. Voor mij is het een voorwaarde dat de cache zelf toch minimaal een glimlach gaat opleveren. Dat moet gaan lukken, na flink wat huisvlijt is de container klaar..... De tweede voorwaarde is dat de locatie de moeite waard moet zijn. Ik heb een mooi bosgebied gevonden die voldoende mogelijkheden biedt. Vandaag eens telefonisch contact gezocht met de beheerder (Natuur Monumenten), blijkt dat een vergunning 50 euro gaat kosten. Het is voor mij geen probleem om wat te betalen, de beoogde cache maakt dat wel waard, maar 50 euro is toch wel een behoorlijk bedrag. Zijn dit soort bedragen gangbaar? Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
@rend Geplaatst 26 maart 2014 Geplaatst 26 maart 2014 Nee, je moet in ieder geval vragen waarom je € 50,00 moet betalen. Ik hoor graag je reactie.
Martinus1000 Geplaatst 26 maart 2014 Auteur Geplaatst 26 maart 2014 Nee, je moet in ieder geval vragen waarom je € 50,00 moet betalen. Ik hoor graag je reactie. Volgens de (verder overigens behulpzame) beheerder zijn het administratiekosten om de vergunning te verlenen. Ze moeten er tijd aan besteden om de aanvraag te beoordelen en dit administratief af te handelen.
@rend Geplaatst 26 maart 2014 Geplaatst 26 maart 2014 Maak maar eens een afspraak ter plekke met de beheerder van het natuurgebied. Leg het uit en dan zou alles goed moeten komen. Ik heb ook contracten gekregen voor twee caches maar dat kostte niets. Het betrof hier de organisaties Staatsbosbeheer en Brabants landschap. Het enige waar we ooit geld voor betaald hebben was voor een bouwvergunning voor een WP.
Martinus1000 Geplaatst 26 maart 2014 Auteur Geplaatst 26 maart 2014 Bedankt @rend, het was al de lokale beheerder die ik gesproken heb. Hij kende het Geocachen, hoefde het niet uit te leggen. Kennelijk is het beleid, het verklaart wel waarom in een gebied met een hoge cache concentratie, dit mooie gebied nog leeg is :-( Ik denk dat ik eerst even verder ga kijken. Ik weet van een andere natuurbeheerder dat zij inderdaad geen kosten rekenen. Maar daar ligt het gebied ook 'vol' :-)
no-name Geplaatst 26 maart 2014 Geplaatst 26 maart 2014 Mijn ervaring is dat het beheer van Landschap Noord-Holland en de boswachters van PWN ook geen geld vragen. Alleen goed overleg is voldoende.
KaaJeeMar Geplaatst 26 maart 2014 Geplaatst 26 maart 2014 Bij NM West-Brabant hoefde ik niet de normale vergunningskosten te betalen, omdat ik particulier ben.
Aanbevolen berichten