Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Moe je wel een vergrootglas op je MTB monteren of telkens afstappen en weer de knop(kaart)indrukken om te zien waar je bent.Je zult geen bospaden zien!!!

Geplaatst

Mijn vraag is inderdaad beantwoord/opgelost. Mijn opmerking over het niet mee verkrijgen van de beschrijving als basic lid, was puur een tegenvaller. Dit is mijn eerste gps en ik wist dus ook niet dat dit ook geldt voor andere gps merken. Het is nog even stoeien en uitdokteren, maar met hulp van deze en gene komen we er wel. Het eerste waypoint van de multi die ik afgelopen donderdag heb gedaan met mijn zwager gaf hij netjes aan. (er kwam een melding van 15 mtr). Het invoeren van het volgende waypoint ging goed, maar ergens stond er iets in mijn instellingen nog niet goed zodat de gps aangaf dat ik er nog 38,8 km vandaan zat ipv de daadwerkelijke afstand. De multi hebben we verder via de smartphone gelopen.
De discussie over welke gps beter is zal altijd blijven. Het ligt er maar net aan wat je gewend bent en welke eisen je eraan stelt.

Geplaatst

Kan iemand me ook vertellen of de kaarten die je voor de BENELUX kunt downloaden, op de 110 goed draaien? En staan daar dan wel bosweggetjes ed op?

Alvast bedankt!

Geplaatst

Nee,dat was ook o.a de reden dat ik hem heb terug gestuurd. Je kunt voor deze vraag ook heel goed terecht bij de _helpdesk _van WAYPOINT NL . Hier is alle kennis aanwezig en helaas niet bij de drogist.Bedenk dat goedkoop in dit geval duurkoop is.

Geplaatst

In tegenstelling tot wat bovenstaande poster beweert: JA dat kan.

Je kunt elke voor de Magellan beschikbare OSM laden en draaien op ELKE Magellan eXplorist of Triton, dus ook de eXplorist 110.

Er zitten wel enkele beperkingen aan. Namelijk:

• 1. je moet er even moeite voor doen.
  • 2. je vrije geheugenruimte is beperkt bij een 110, dus je moet soms wat "wisseltrucs" doen.

als je het goed doet kan, afhankelijk van de gebruikte kaart, dit het resultaat zijn:

17064881zy.jpg

Overigens zijn de meeste OSM kaarten minder van kwaliteit, maar op de site die ik al eerder noemde, verschijnen regelmatig updates van Magellan OSM kaarten.

Geplaatst (bewerkt)

Nee,dat was ook o.a de reden dat ik hem heb terug gestuurd. Je kunt voor deze vraag ook heel goed terecht bij de _helpdesk _van WAYPOINT NL . Hier is alle kennis aanwezig en helaas niet bij de drogist.Bedenk dat goedkoop in dit geval duurkoop is.

Ook dit antwoord is onjuist.

Ik vind het jammer dat jij een negatieve ervaring had, met dit apparaat.

Ik ben toch bang, dat je niet voldoende de tijd hebt genomen om de gebruiksaanwijzing te lezen en evt. de diverse fora te bezoeken waar de mogelijkheden van dit apparaat de revue passeren.

Want zelfs deze uber-goedkope eXplorist 110 heeft veel meer mogelijkheden dan je op het eerste gezicht zou denken.

Ja het is een goedkoop toestel en heeft dus beperkingen ten opzichte van duurdere toestellen

Ja sommige zaken zitten er niet standaard op en daar moet je soms wat moeite voor doen

Nee het is geen Garmin, dus als je die gewend bent, is het wellicht lastig overschakelen.

Nee, je kunt voor deze vraag niet heel goed terecht bij de helpdesk van Waypoint. Die verdiepen zich voornamelijk in Garmin en steken weinig energie in het onderzoeken van de mogelijkheden van de Magellans

Jij hebt dit toestel direct teruggestuurd, na je eerste mislukte poging / slechte ervaring.

Maar 1 slechte ervaring maakt je geen "ervaringsdeskundige", ben ik bang.

Dus het vanuit die deskundigheid beantwoorden van vragen hier draagt niet bijster veel bij aan het topic. Zeker niet als het antwoord niet juist is.

Ik heb ruim 10 jaar ervaring met Magellans. Ik heb (nog steeds) een Blazer 12, een Meridian Platinum, een eXplorist XL, een eXplorist 710, en nu ook 2 eXplorist 110

Overigens heb ik ook een Garmin Foretrex. een Forerunner en 2 eTrex 20. De eerste 2 voor het hardlopen, de laatste voor de fietsers van de RoPaRun.

Ik ben geen echte fan van Garmin.

Voor mij is dat overigens geen reden om in Garmin gerelateerde topics als "stoorzender" te fungeren.

Als ik het antwoord op een vraag niet weet of niet zeker weet, reageer ik er niet op.

Dat zouden er meer moeten doen.
bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst (bewerkt)

Komt zeker een aanbieding.

Let goed op de "ZWARTE MARKT" te Beverwijk .Aldaar zijn opkopers die doen in restpartijen.Goedkoop zal het zijn, maar know-how krijg je er niet bij. Ik hoorde al van een prijs van om en nabij de 35,00 Euries.Ze zijn voor de handel en niet voor het gebruiken.

bewerkt door Digiboy
Geplaatst (bewerkt)

Sarcasme...daar kan ik wel tegen.
Goed onderbouwde discussies, daar hou ik van en weet ik ook wel raad mee.

Tegen domheid ben ik helaas niet opgewassen.
Lees al het bovenstaande en vorm jezelf een mening, zou ik zeggen.

Voor extra info over de Magellan of kaartmateriaal mag men mij via PM benaderen.
In dit topic doe ik er verder het zwijgen toe, ik heb genoeg uitgelegd, voor wie het wil begrijpen.

Laat de moderator maar oordelen of het verder openhouden van dit topic nog heel zinvol is.

bewerkt door Twin Peaks
Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben op zich heel tevreden over deze gps. Zeker in combinatie met mijn telefoon. De kaart is alleen heel beperkt dus daar wil ik wat aan doen.

Geplaatst

Twin Peaks:

Van ons krijg je alle waardering voor je inbreng!

(...en we hebben sowieso al een tijdje respect voor je geduld...)

P.S.

Gisteren hebben we met onze 110 toch maar weer probleemloos 11 caches gezocht en gevonden.

Geplaatst (bewerkt)

Na enig overwegen en naar aanleiding van toch wel een aantal reacties met vragen via PM, denk ik dat het toch zinvol is dit topic open te houden.

Ik zie op diverse Duitse en Amerikaanse fora, dat er bijv. zoals hier onder "Hardware" voor zowel Garmin als Magellan (en overige) voor elk type GPS aparte topics zijn, met hun eigen gebruikersgroep.
Daarin wordt heel veel informatie uitgewisseld tussen gebruikers, betreffende die specifieke GPS en neuwe gebruikers handige hulp geboden.

Die zijn voor mij een grote bron van informatie en daar haal ik waardevolle tips en trucs en handige links naar kaartmateriaal etc. weg.
Ik denk dat dat voor diverse gebruikers van dit forum ook welkom is.

Ik wil dus graag mijn ervaringen met de 110 hier blijven communiceren en hoop dat andere gebruikers van de 110 dat ook gaan doen.
Vragen, antwoorden, informatie, tips, trucs, ervaringen etc.

Ik ben momenteel met kaartmateriaal aan het stoeien.
Jullie horen er nog van!

bewerkt door Twin Peaks
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...