Spring naar bijdragen

Cachersporen Hoofd E.t. Zichtbaar Vanuit De Ruimte


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

Zojuist een interessante opmerking gelezen in de nieuwe Geocache of the Week blog

De geocache van deze week (Head Alien 1-51) is een serie van 51 traditionals zodanig geplaatst dat ze samen op de landkaart het hoofd van ET vormen.
Verzoek van de cache-owners is om de serie wandelend af te leggen, hetgeen dan een wandeling door de woestijn oplevert van ruim 11 km waar je ongeveer 3 tot 4 uur over zou doen.

Onder het artikel staat tussen de opmerkingen naar aanleiding van de blog de volgende post van ene Don Jag: (ik heb hem vrij vertaald naar het nederlands, voor het origineel zie de genoemde link):

 

"Ondanks de inspanningen van de zijde van de cache-eigenaren, kan de vorm van het hoofd van ET en zijn ogen inmiddels vanuit de ruimte gezien worden. Als je inzoomt kun je duidelijk een verzameling trucksporen zien. Deze waren niet aanwezig in oudere Google Earth opnamen. Het is duidelijk dat honderden cachers de instructies van de cache-eigenaren de ET-trail alleen lopend af te leggen niet gelezen hebben, daardoor nieuwe landwegen in de woestijn van Nevada makend.
Ik ben werkelijk zeer benieuwd waarom het blog een serie caches heeft verkozen die voor zoveel schade voor de omgeving hebben gezorgd en die gebruik maken van een verstop techniek die momenteel niet meer voldoet aan de guidelines voor de Geocache van de Week."

 

 

Door op de juiste plek in te zoomen op de satelliet Google Map die in het blogartikel getoond wordt en eventueel het contrast van het beeldscherm wat aan te passen zijn de voertuigsporen inderdaad goed zichtbaar, hetgeen ik persoonlijk wel zeer verrassend vond.
Hetgeen me dan weer gelijktijdig tot nadenken stemt.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik op googlemaps op mijn huis inzoom zie ik de hoogspanningskabels die 100 meter verderop hangen. Wat zou de diameter daar van zijn? Wat zouden de sporen van enkele terreinwagens aan schade opleveren voor de natuur in een woestijn? Waarmee ik overigens niet bedoel iedereen maar met een terreinwagen de ET trail moet gaan doen, maar wellicht enige relativering...

bewerkt door hidde109
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...