TheWorker Geplaatst 27 oktober 2013 Geplaatst 27 oktober 2013 Als ik een cache log dan hou ik ook altijd de tijd bij en verwerk dat dan ook in een database. Nu schreef ik altijd de log tijden op, maar nu zie ik dat het ook in het "geocache_visits.txt" op de Montana wordt bijgehouden als je de cache logt op de Montana. Nu valt me op dat de tijden niet kloppen, er zit 2uur verschil in. Heb gisteren een cache gelogd om 16:53uur en het bestandje geeft aan van 14:55uur. De tijd op de Montana klopt gewoon, heeft iemand er een verklaring voor waarom de tijden verschillen?
Fotogravinnetje Geplaatst 27 oktober 2013 Geplaatst 27 oktober 2013 De Montana maakt gebruik van GMT. Zomertijd in Nederland is GMT+2. Daar komt die twee uur verschil van. Sinds vannacht zitten we weer in de wintertijd dus GMT+1. Het verschil zal vanaf vandaag (tot eind maart) nog maar 1 uur zijn
TheWorker Geplaatst 27 oktober 2013 Auteur Geplaatst 27 oktober 2013 (bewerkt) Dank je voor het antwoord, zoiets had ik al verwacht. Het is geen groot probleem als je weet dat het precies 2 uur/1 uur is, maar toch zou het leuk zijn als het zou passen met de tijden. Edit. Ik zie net dat het bestandje wel gewoon om 17:55 als laatst is bewerkt, gisteren om 16:55 dus. 27 oktober 2013 bewerkt door TheWorker
Team Huntpostmus Geplaatst 27 oktober 2013 Geplaatst 27 oktober 2013 Ik heb het volgende probleem met mijn geocache_visits.txt als ik via de GC pagina dit bestand wil inladen vindt hij geen gevonden cache. Wie weet wat ik hier aan kan doen????
Duifjes Geplaatst 27 oktober 2013 Geplaatst 27 oktober 2013 Er staat ook nog iets bij als "ignore founds before" en dan een datum. Als je nu een nieuwe cache logt en dan het bestand weer ophaald zou je die nieuwe wel moeten zien. Zo werkt het hier tenminste.
Triskelle Geplaatst 27 oktober 2013 Geplaatst 27 oktober 2013 Ik heb het volgende probleem met mijn geocache_visits.txt als ik via de GC pagina dit bestand wil inladen vindt hij geen gevonden cache. Wie weet wat ik hier aan kan doen???? Je zou het bestand geocache_visit.txt kunnen proberen te openen in een tekstbewerker (bijvoorbeeld het Kladblok bij Windows) en zoek in dat bestand naar de GC-code van de cache die je gevonden hebt. Als die code niet in het bestand staat kun je je afvragen of er sprake is van een bedieningsfoutje. In dat geval is het handig om voor het aanreiken van oplossingen meer informatie over het gebruikte apparaat en de gevolgde handelswijze te hebben. Komt de GC-code wel voor dan heb je wellicht - zoals al eerder aangegeven - de fieldnotes al een keer geüpload, maar het is ook mogelijk dat het bestand beschadigd is. Dat laatste kan door een ongelukkige samenloop van omstandigheden gebeurd zijn (power failure tijdens het opslaan) of - wat mij laatst is overkomen - het gebruiken van dubbele aanhalingstekens in een fieldnote. Gelukkig kun je dit bestand zonder gevolgen verwijderen (het bestandje wordt automatisch weer aangemaakt als daar noodzaak toe is).
TheWorker Geplaatst 28 oktober 2013 Auteur Geplaatst 28 oktober 2013 Er staat ook nog iets bij als "ignore founds before" en dan een datum. Als je nu een nieuwe cache logt en dan het bestand weer ophaald zou je die nieuwe wel moeten zien. Zo werkt het hier tenminste. Dat stukje text kan ik hier niet vinden, staat die ook in het .txt bestandje? In het bestandje "geocache_logs.xml" staan trouwens weer wel de goede logtijden.
Duifjes Geplaatst 28 oktober 2013 Geplaatst 28 oktober 2013 Er staat ook nog iets bij als "ignore founds before" en dan een datum. Als je nu een nieuwe cache logt en dan het bestand weer ophaald zou je die nieuwe wel moeten zien. Zo werkt het hier tenminste. Dat stukje text kan ik hier niet vinden, staat die ook in het .txt bestandje? In het bestandje "geocache_logs.xml" staan trouwens weer wel de goede logtijden. Dat stukje "ignore"... etc staat op de .com website waar je je fieldnotes upload. Waarschijnlijk via een cookie onthoudt de site wanneer je laatste fieldnote was. Zoals eerder aangegeven zou je .txt bestandje in ieder geval de GC codes en timestamp (UTC) van je gevonden caches moeten weergeven - als je ze als gevonden op je Montana als gevonden meldt. Ik neem aan dat dat hetzelfde werkt als op een Oregon. Daar ga ik naar Geocaches... logpoging... gevonden. Werkt hier bijna altijd goed.
TheWorker Geplaatst 28 oktober 2013 Auteur Geplaatst 28 oktober 2013 Dat klopt, zo log ik de caches ook altijd, dus met Logpoging - gevonden. Dan komt de GC en tijd inderdaad in het .txt bestandje te staan, alleen is dat dus de GMT tijd. Op zich is het niet zo'n probleem, maar nu noteer ik altijd op mijn eigen "nog te vinden" papiertje de tijd en daarom zocht ik naar iets dat de Montana dat bijhoudt om die stap ook weg te kunnen laten onderweg . Een uur erbij tellen is natuurlijk niet zo'n probleem.
LeoCache Geplaatst 29 oktober 2013 Geplaatst 29 oktober 2013 Ik zet bij de fieldnotes altijd zelf nog even de tijd in 3 of 4 cijfers zónder een scheidingsteken. Op die manier kan ik - zeker op een lekkere cachedag - mijn founds prima aan m'n foto's koppelen zodat ik geen foto plaats bij een log waar die eigenlijk niet thuis hoort. Overigens is mijn .txt volkomen heilig. Ik heb 'm zelfs een keer volledig via Excel bijgewerkt na de wisseling van een toestel (ik was toen de eerste 150 caches 'kwijt' en wilde graag de telling correct houden).
TheWorker Geplaatst 30 oktober 2013 Auteur Geplaatst 30 oktober 2013 Klopt LeoCache, die optie "Wijzig opmerking" (Fieldnotes) ken ik maar heb er nooit mee gewerkt eigenlijk, deed altijd alles op papier omdat ik dat zo gewend was bij de Legend HCx . Gisteravond nog een paar testjes gedaan en dat is inderdaad ook wel handig. Ook als bijvoorbeeld de logrol vol is dan kun je het daar ff inzetten als geheugensteuntje. Bij het volgende cache-rondje zal ik het papiertje ff thuis laten
cirkel Geplaatst 23 december 2014 Geplaatst 23 december 2014 Bij mij komt er in mijn geocache_visit.txt bestand de naam van de gevonden cache te staan en nier de code. Nu kan ik niet automatisch loggen. Hoe verander ik dit, zodat mijn code in de file komt te staan ? Ik heb een oregon 650
TheWorker Geplaatst 23 december 2014 Auteur Geplaatst 23 december 2014 Heb zelf ook nog een Oregon600 en die laat ook gewoon de GC-codes zien in het geocache_visit.txt bestandje. Volgens mij kun je dat in de Oregon niet instellen,dus het moet haast aan het programma liggen waarmee je de caches op de Oregon plaatst.
cirkel Geplaatst 24 december 2014 Geplaatst 24 december 2014 Probleem opgelost. Bij het exporteren vanuit de GAPP database, stond er een vinkje aan dat ik namen wilde laten zien ipv codes. Vinkje uitgezet en probleem opgelost. Bedankt voor de reactie
TheWorker Geplaatst 24 december 2014 Auteur Geplaatst 24 december 2014 Mooi dat het is gelukt en bedankt dat je nog ff vermelde wat het probleem was
Aanbevolen berichten