Spring naar bijdragen

Earthcache


ConDor24

Aanbevolen berichten

 

Een foto is misschien niet verplicht, maar het maakt de cache en de ‘beleving’ toch stukken mooier. Zo'n foto is een kleine moeite, maar geeft de cache wel iets extra’s. Als ik door alle logjes ‘blader’ en ik bekijk de foto’s, dan denk ik: Ja, mooi!! en sh*t wat jammer…. want het is voor ons toch echt te ver weg.

Als ik een geocache planning moet maken en ik kan kiezen tussen 2 caches, waarbij de logjes van de ene vol staan met foto’s en de andere heeft geen foto, dan is de keuze snel gemaakt. Zeg nu zelf………

 

 

totaal gelijk

als mensen de moeite nemen om tijdens de wandeling te stoppen om daar een foto te maken van een plek die zij de moeite waard vinden om extra aandacht aan te geven is de cacheeigenaar duidelijk geslaagd om mensen te plezieren met zijn cache

 

maar juist die mensen die de foto's bij aarde cache's denken te moeten plaatsen staan 99 van de 100 gevallen als totale zombie's op foto's zelden lachend en al helemaal geen "fun" uitstralend, ze staan er op omdat ze niet beter weten dat het "moet" om het puntje te krijgen en dat is dan ook duidelijk te zien

 

 

Barny

 

Barny, prachtig omschreven! Erg herkenbaar.

 

We zijn er weer! De vragensteller heeft nauwelijks antwoord en de negativiteit stroomt weer binnen. Is het nou echt zo ontzettend moeilijk om gewoon lekker in de ivoren toren te blijven zitten en een keer niet te reageren?

De vragensteller heeft wel antwoord, kijk maar in de eerste 3-4 posts. Daar staat in mijn ogen een glasheldere beschrijving van de opties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Precies daarom reageerde ik op Duifjes, ik voelde de reacties van onze grootmeesters alweer aankomen. Vraag is beantwoord, beter dan maar dit draadje te sluiten.

OK, toch nog even reactie.

 

De vraag was inderdaad al beantwoord. Dus ik gaf hier even ons gevoel rondom Earthcaches weer.

 

Heel soms loggen we er eentje. Maar echt blij worden we er niet van - vaak lopen we er gewoon voorbij.

Wat anderen er van vinden is niet eens zo belangrijk. Maar het gaat gewoon tegen de geest van geocaching in.

Liever zouden wij zien dat zo'n lokatie dan in een multi wordt opgenomen. Ter plekke iets opzoeken, beantwoorden en dan met een liefst eenvoudig sommetje het coordinaat van een echte cache, liefst van enig formaat, bepalen. Rekenen in het veld is namelijk niet ons sterkste punt.

1. De bijzondere lokatie wordt bezocht en hopelijk bewonderd.

2. De cacher vindt een echte cache en kan ene krabbel achterlaten.

3. Hopelijk nog mooiere wandeling. Ben ook een earthcache tegengekomen die bij wijze van spreken vanuit de koets te doen is.

 

Maar ach, grootmeesters zijn wij niet. En de wijsheid hebben wij ook niet in pacht. Maar een cache is pas een cache als er een doos(je) is met een boekie. En soms zondigen wij. Wie zonder zonden is....

 

Groeten van de Duifjes

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen is naar plekken gaan waar je anders nooit naar toe zou gaan.

Vind ik .

Dus ook een aardcache kan de moeite waar zijn voor een bezoek.

 

En een echte cacher logt niet op *.com maar beleeft het zelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...