Spring naar bijdragen

Reparatie Garmin Gpsmap 60Csx


chevaliers

Aanbevolen berichten

Mijn Garmin 60csx heeft mij lange tijd veel plezier opgeleverd. Helaas willen nu de vier linkerknoppen niet meer werken. Zonder deze knoppen is het apparaat niet te gebruiken. Aangezien het apparaat mij nog steeds erg bevalt, wil ik hem eigenlijk laten repareren. Weet iemand een plek waar ze dit kunnen repareren? Het liefst ergens in Limburg of anders waar ik hem naar toe kan sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom maak je niet de overstap naar de Garmin Map GPS 62s ? deze is al voor 250 euro te koop en wordt nagenoeg het zelfde bediend als de csx ,maar heeft een legio meer aan mogelijkheden Waarschijnlijk zal deze reparatie niet goedkoop zijn en weet je nooit wanneer het volgende euvel zich aankondigt en is goedkoop ( reparatie) toch nog een duurkoop. :wistling:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedkoop is duurkoop gaat niet op bij bewezen degelijkheid en kwaliteit. Informeren naar reparatiekosten kan nooit kwaad. 250 euro is voor een hoop mensen erg veel geld. Gebruikte 60csx-en gaan regelmatig voor 100 euro van de hand, mocht reparatie geen optie blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt vragen aan GARMIN NEDERLAND BV wat te doen.Zelf heb ik ervaring met omruilen van de Map 60CSx.de kosten waren €.160.93-incl BTW.

Je kunt wel problemen krijgen met je kaarten.(topo Benelux).Ik moest een nieuwe kopen.Als ik dat geweten had zou ik de 62 gekocht hebben.Deze kan ook gebruikt worden in combinatie met een chirp. en dat is heel leuk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste keer dat ik Notter belde mocht ik van die grappenmakers een "refurbished" 60Csx kopen voor 190 euro!!! En dan moest je je "kapotte" apparaat inleveren. Dat is geen service, dat is een ontmoedigingsbeleid! Ja, gekkie Henkie ze hebben liever dat je een nieuw apparaat koopt.

Bovendien is de GPS uiteindelijk gerepareerd voor een doos chocola, bleek een miniscuul draadje bij de aan/uit knop los te zitten. Met fijnsolderen opgelost. Dus kijk eerst zelf maar eens naar het apparaat als ie toch al is "overleden". Voorzichtig openmaken en goed kijken naar de volgorde van onderdelen. Dat je vier knoppen niet meer werken kan ook te maken hebben dat je de printplaat niet goed meer aanraakt via die knoppen. Soms helpt openmaken en weer voorzichtig in elkaar zetten al voldoende.

En anders inderdaad MP of Ebay voor een gunstig geprijzde 2e hands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reparatie via het geijkte kanaal lijkt dus geen optie. Aangezien het om een aantal weigerachtige knoppen gaat, zal het wellicht een simpel los contactje zijn. Zoek iemand die begrijpt wat hij ziet als een elektronisch apparaat open wordt gemaakt en laat die eens kijken. Het zou zomaar snel opgelost kunnen zijn.

 

Hoe oud is het apparaat trouwens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het apparaat is nu vijf jaar oud. Ik heb hem toen via Ebay gekocht in de VS.

 

Net wat je zegt Goonies Oosterhout, het lijkt mij ook een "kleiner" probleem waarvan de kosten mogelijk acceptabel zijn.

Hopelijk kan iemand mij een gerichte tip geven wie zoiets kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maak je niet de overstap naar de Garmin Map GPS 62s ? deze is al voor 250 euro te koop en wordt nagenoeg het zelfde bediend als de csx ,maar heeft een legio meer aan mogelijkheden

Let wel: De 62s heeft wel zijn "eigenaardigheden". zie draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21113

 

haxepaxe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...