Spring naar bijdragen

Geocaching in Duitsland


Aanbevolen berichten

Het aantal mensen dat de site geocaching.de draaiende houdt is tamelijk miniem geworden. Ook de situatie dat de bedrijvers geen vriendjes zijn van geocaching.com helpt de geocaching gemeente in Duitsland niet. Met als gevolg: geen goodiesshop aldaar via de gc.de website en geen uptodate cachekaarten.

Enige tijd geleden is er een geocaching goodiesshop opgericht:

http://www.soft-media.de/shopc21829/index.php

die inmiddels bekendheid heeft gekregen.

Nu zijn de activiteiten daar verder uitgebreid: er is aan de shop een en ander toegevoegd:

http://www.cacheatlas.de/

dat nog wel in de kinderschoenen staat maar er best veelbelovend uitziet.

net als trouwens de

http://www.ibm.franken.de/

die ook inhoud begint te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om even terug te komen op het vorige bericht:

Das magische Auge

is een soort event waarbij de zaak ( http://www.cacheatlas.de/ ) officieel van start gaat.

Er is ook een toelichting (Declaration of Intent) gegeven door mcmagic + Nox Fräse, de

Admins CacheATLAS.de . Te vinden op http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...showtopic=69265

 

Ik vertaal wat belangrijke uitspraken:

 

CacheATLAS.de is niets meer of minder dan een privé initiatief van geocachers voor geocachers. Is is niet de bedoeling dat we hiermee iets anders aflossen of dat iemand vanwege onze activiteiten kan 'inpakken'. Juist het tegenovergestelde! De site heeft ook niks met Opencaching van doen, en is meer een speelveldje voor geocachers, liefhebbers van kaarten en natuurlijk voor ons als programmeurs.

 

Na vele gesprekken en met bijscholing over UTM konden we de firma Geodesign als leverancier van de kaarten en als sponsor voor onze zaak winnen. Verdere grote ondersteuning hebben we gekregen van de Duitse www.geocachingonlineshop.de.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal mensen dat de site geocaching.de draaiende houdt is tamelijk miniem geworden. Ook de situatie dat de bedrijvers geen vriendjes zijn van geocaching.com helpt de geocaching gemeente in Duitsland niet. Met als gevolg: geen goodiesshop aldaar via de gc.de website en geen uptodate cachekaarten.

Het is waar dat geocaching.de niet op goede voeten staat met geocaching.com. Maar Geocaching.de is nog altijd de belangrijkste site voor geocaching in duitsland. Ik zie echter niet dat het aantal supporters van geocaching.de gedaald is. De kaarten worden dagelijks vernieuwd en in tegenstelling tot geocaching.nl zijn er ook de caches van navicache.com in vermeldt (Rhein-Ruhr kaarten, Duitsland). Ook kan je er de nieuwste caches op een blik zien. Maar de kaarten van geocaching.nl zien better uit. Ook de statistiek op geocaching.nl is ver better dan op geocaching.de. En de (duitse) goodiesshop? Die is eigenlijk niet nodig, want de nederlandse shop is ook in duitsland goed bekend en wordt ook gebruikt. Tenminste wat travelbugs betreft.

 

Groeten uit Duitsland

Millhouse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is waar dat we in tegenstelling tot gc.de op gc.nl geen info gebruiken afkomstig van NaviCache . De situatie hier is dat, in tegenstelling tot de Duitse, Navicache voor Nederland zo goed als geen extra info bevat. Er zijn in het verleden een stuk of 25 caches aangemeld van een handjevol eigenaars welke caches - voor zover ik het vluchtig heb gescant - ook allen op gc.com staan.

Het aantal logjes dat voor deze caches op Navicache aanwezig is, is heel miniem en zijn misschien ook copieen van logjes op gc.com.

 

En ja, de goodiesshop van gc.nl trekt steeds meer Duitse belangstellenden voor Travel Bugs. Het enige jammere (een drempel) is dat weinig klanten ooit een internationale bankoverschrijving gedaan hebben en dat (cost-free) regelen is vreemd terrein voor velen. We hebben in het verleden wel eens gedacht aan een Duitse online beheerbare bankrekening. Maar dat is niet zo simpel te regelen ondanks EU.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is waar dat we in tegenstelling tot gc.de  op gc.nl geen info gebruiken afkomstig van NaviCache . De situatie hier is dat, in tegenstelling tot de Duitse, Navicache voor Nederland zo goed als geen extra info bevat. Er zijn in het verleden een stuk of 25 caches aangemeld van een handjevol eigenaars welke caches - voor zover ik het vluchtig heb gescant - ook allen op gc.com staan.

Het aantal logjes dat  voor deze caches op Navicache aanwezig is, is heel miniem en zijn misschien ook copieen van logjes op gc.com.

 

En ja, de goodiesshop van gc.nl trekt steeds meer Duitse belangstellenden voor Travel Bugs. Het enige jammere (een drempel) is dat weinig klanten ooit een internationale bankoverschrijving gedaan hebben en dat (cost-free) regelen is vreemd terrein voor velen. We hebben in het verleden wel eens gedacht aan een Duitse online beheerbare bankrekening. Maar dat is niet zo simpel te regelen ondanks EU.

Het enige jammere (een drempel) is dat weinig klanten ooit een internationale bankoverschrijving gedaan hebben en dat (cost-free) regelen is vreemd terrein voor velen. We hebben in het verleden wel eens gedacht aan een Duitse online beheerbare bankrekening. Maar dat is niet zo simpel te regelen ondanks EU.

 

Heb je al eens gekeken naar paypal. Ik bestel en verkoop via ebay regelmatig in duitsland en amerika en regel veel via paypal.

Maar ik hanteer wel de regel eerst betalen dan stuur ik het pas op.

 

Er zitten mensen tussen die geen paypal hebben die stuur ik dan ook een email met rekening nummer en iban swift info maar i vermeld er wel duidelijk bij dat ze de iban etc moeten invullen want anders mis ik rond de 5 euro aan kosten en moeten ze dat alsnog betalen.

 

Maar tot op heden eigenlijk nooit problemen gehad.

 

Je kan natuurlijk ook kijken of een geocacher die vlak aan de duitsegrens woont een rekening nummer voor de shop kan openen in de.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sterk de indruk dat paypal lang niet zo verbreid is als ikzelf ook geneigd ben te denken. Deze betaalmethode is vooral in gebruik bij mensen die geregeld dingen kopen via internet: software, muziek, ebay, computer hardware etc.

De paar keer per jaar dat ik via internet software of computerachtige hardware koop betaal ik in Nederland gewoon via bankoverschrijving. Buitenland met een creditcard.

Mijn klanten in Duitsland vallen niet zo samen met de groep internetkopers, heb ik de indruk. Velen hebben nog nooit iets in het buitenland gekocht en betaald. Een internationale bankoverboeking is iets volkomen nieuw voor velen.

 

Duitse klanten krijgen van mij op een briefje alle gegevens die ze nodig kunnen hebben: BIC, IBAN, bank naam/adres, account naam/adres en dat ze ' Kosten gedeeld!!!' niet moeten vergeten.

 

Een Duitse zakelijke bankrekening met online voor een Stichting in Nederland regelen is echt een hele klus. Vrij verkeer van diensten over EU-grenzen: het lijkt wel of Duitse banken (net zoals ziekenfondsen) daar helemaal geen trek in hebben in dit geval.

 

Ik kreeg van een Duitse klant te horen - die bij ons kwam voor een travelbug - dat wij vermeld worden op de FAQ site van Geocaching.de (afdeling Travel bugs) als bestelmogelijkheid.

Oki Doki!! (nicci) :eek:

Op het gc.com forum in de Duitstalige afdeling is een draadje 'Travel Bugs, who zu kaufen? " waarin ervaringen met de gc.nl goodiesshop worden vermeld en besproken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch komen ook Duitse bedrijven steeds meer met Paypal, Prof. Het vervelende is namelijk dat we, ondanks dat de grenzen open zijn, via een overschrijving vwwl mwwe bankkosten kwijt zijn dat gebruikelijk. Paypal kost hooguit 11 eurocent per transactie. De overschrijvingskosten naar bv Duitsland loopt in de 10 tallen euro's.

Ik denk dat andersom gelijk is.

Paypal is niet duur en jij zou dus een paypalaccount als verkoper kunnen nemen. Dat kost iets. De koper betaalt zo nu en dan 11 eurocent. De verkoper meer maar dat loopt niet in de papieren. voorwaarde is natuurlijk dat men een CC heeft. Als jij meldt dat ze vanuit het buitenland met paypal kunnen betalen en ze hebben een CC, dan nemen ze wel PayPal.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink:Rij ik wat rond in mijn auto, valt 'ie stil bij het stop licht. Wat doe je dan als eerste? Juist,... zoeken naar de Ctrl-Alt-Delete op je dashboard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit berichten in het gc.com forum blijkt dat er in Duitsland nu ook een eigen approver is geregeld. Dat voorkomt niet alleen een heleboel taalproblemen maar ook het een en ander aan stennis vanwege 'onbegrip bij die USA-ers over onze typisch Duitse situatie' .

De gelukkige (of juist niet) is geworden "Laogai". En als je wilt weten wat men ervan vind in de geocachegemeenschap: New German Cache Approver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Prof,

 

weet je toevallig ook iets over een Oostenrijkse approver? Of is dat dezelfde " man spricht deutsch" approver :beerchug: .

 

Eigenlijk jammer dat het niet allemaal zo flitsend geregeld is in .DE. Kom er vaak en wil daar in de toekomst best nog wel eens wat caches doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...