Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik heb prima ervaring met de oregon 600. heerlijk scherp en mooi beeld. geen problemen met grote afwijkingen. inmiddels al een boel caches mee gevonden.

had hiervoor een dakota 20. ook prima apparaat trouwens.

Dit kan ik alleen maar bevestigen ook mijn Oregon 600 heeft geen grote afwijkingen.

Let wel dat er gekeken dient te worden naar de werkelijke afwijking (dus op een meetpunt) en niet op de afwijking die de Oregon zelf berekend.

Ik heb ook mijn beide GPS'en vergeleken door ze op een punt allebei een coordinaat te laten bepalen en dan zijn de verschillen minimaal.

Het scherm is gewoon super.

Zelfs bij het felle zonlicht de afgelopen weken was er totaal geen probleem met het aflezen van het scherm, dit was met mijn vorige GPS de vista HCX wel anders.

Geplaatst

DanPan wat jij voorstelt is mijns inziens taak van Garmin. Niet van gebruikers want dan blijft Garmin zich continue verschuilen. Veel beter is om veel fora vet te blijven klagen en maar klagen. Doen ze er verder niets mee dan keren zich veel gebruikers af en dat repareert Garmin nooit meer.

Geplaatst (bewerkt)

Let wel dat er gekeken dient te worden naar de werkelijke afwijking (dus op een meetpunt) en niet op de afwijking die de Oregon zelf berekend.

Wanneer je met je GPS een afwijking hebt van 0m dan zou toch de afstand van je huidige positie tot het meetpunt = aan de berekende afwijking wanneer je met je GPS op het meetpunt staat.

Een meetpunt is ook niet perfect juist en heeft ook een foutmarge/tolerantie.

Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat de coördinaten van een meetpunt opgemeten door landmeters x nauwkeuriger zijn dan met een wandelgps.

Wanneer je de coördinaten van het meetpunt ingeeft en met je GPS op het meetpunt staat en de GPS 15 min laat "rusten", zou ik verwachten dat de berekende afwijking <5m is.

bewerkt door DanPan
Geplaatst (bewerkt)

DanPan wat jij voorstelt is mijns inziens taak van Garmin. Niet van gebruikers want dan blijft Garmin zich continue verschuilen. Veel beter is om veel fora vet te blijven klagen en maar klagen. Doen ze er verder niets mee dan keren zich veel gebruikers af en dat repareert Garmin nooit meer.

Wat ik wilde aangeven is dat je beide moet doen.

1) vet blijven klagen op veel fora en 2) klacht neerleggen bij Garmin.

Indien je kan aantonen/bewijzen dat er effectief verschillen/problemen zijn en in groep Garmin in gebreke stelt eventueel mbv advocaat, denk ik dat Garmin veel vlugger iets gaat/moet ondernemen dan ipv een enkeling die klaagt bij Garmin en ze vrij eenvoudig kunnen afwimpelen.

Ik heb de indruk dat er nu veel ontevreden Oregon6xx gebruikers zijn die zitten te wachten totdat Garmin met een update komt en verder niks ondernemen.

Mijn boodschap:

-> Laat je horen op fora, in de winkel waar je hem gekocht hebt en bij Garmin!

-> Stap eventueel naar een consumentenorganisatie of de media.

-> Eis eventueel je "niet-goed, geld-terug" garantie op!

-> Zet massale druk en bij voorkeur in groep.

bewerkt door DanPan
Geplaatst

@DanPan

Ik kan trouwens je www.geocaching.be links niet openen. Dat zal voor de meesten hier gelden. Ik kan daar niet inloggen.

Is aangepast.

Geplaatst

Garmin weet er van. heb ook een gehad 2 keer zelfs. ook grote onnauwkeurigheid. ook garmin nl op de hoogte gesteld van ontevreden klanten via dit forum. Volgens mij verkoopt bever leeuwarden geen 600 meer maar weet dat niet zeker. Binnen 2 weken na aankoop is men verplicht om het toestel om te ruilen voor een nieuwe (dus niet ter reparatie opsturen) mits het niet je eigen schuld is als er problemen mee zijn. nu een oregon 450 en die werkt goed. wel jammer want de 600 zag er mooi uit en was goed helder. maar ja eerst de kinderziektes er maar uit.

Groeten en happy caching.

Geplaatst

OK. Er is me iets vreemds gebeurd. Ik ben gisteren gaan cachen bij Eben Emael. De cave cache Kanne (GC1TPD8). Een echte aanrader voor iedereen die van leuke avontuurlijke caches houd.

De Oregon 600 deed het perfect. Ik weet niet wat er aan de hand was/is.... In het veld had ik een nauwkeurigheid van 4-5 meter en onder bladeren 8 meter. Alleen het kompas ontregelt nog steeds na enige tijd en moet opnieuw gekalibreerd worden. Ik heb ongeveer 17 km gelopen en ben 7 uur onderweg geweest. De batterypack stond toen op zijn laatste streepje.

Ik ga eens in de gaten houden of dat zo blijft. Het enige wat ik verandert heb, en dat kan volgens mij niet van invloed zijn, is dat ik de barometer eens gekalibreerd heb.

Geplaatst

Er is weer hoop. Zojuist software versie 3.1 er opgezet en een van de software updates betreft het kompas.

Zou het ze lukken om het beter te krijgen?

Geplaatst

Flop.

Ik zie ook geen verschil.

Het toestel is nog steeds onnauwkeurig en het noorden verloopt al na één uur.

Wat een prutsers werken er toch bij Garmin.

Geplaatst

Er is weer hoop. Zojuist software versie 3.1 er opgezet en een van de software updates betreft het kompas.

Zou het ze lukken om het beter te krijgen?

Ja.

In de Change Notes lees ik: "improved 3-axis compass performance".

Het kompas zou nu nog sneller moeten tollen... :D

• 4 weeks later...
Geplaatst

je kunt volgens mij niet aan de hand van je eigen toestel zeggen of het model wel of niet nauwkeurig is.

Ik heb (wegens verlies, diefstal, en met lenen) ervaring met vijf Oregon 550's en twee Geko's.

één Geko was compleet onhandelbaar, waar de andere juist uiterst nauwkeurig was.

De Oregons waren op één na allemaal razend nauwkeurig, maar die ene was ook een redelijke ramp (kalliberen helpt ook niet).

Je hebt nu eenmaal zondagavond en maandagochtend toestellen. Je moet gewoon geluk hebben dus.

Heb net de 650 binnen, en ben benieuwd

Geplaatst

Askikker,

Als ik bijna €400 betaal wil ik niet afhankelijk zijn van geluk. Voor dat geld moeten het allemaal zondagavond toestellen zijn.

De O600 is een big fail.

Geplaatst

Bens ik helemaal met je eens Blade.

Maar de ene GPS is blijkbaar nauwkeuriger dan de andere heb ik uit ervaring geleerd.

Dat heeft niks met de prijs van t toestel te maken.

In dit geval misschien dan toch weer wel; want er zit een nieuw soort kompas op de 600, en dat blijkt dus in de praktijk vaak verkeerd uit te vallen.

Ik heb overigens ook problemen met t bijgeleverde battarijsetje voor de USB oplader; die batterijen zijn wel héél snel leeg!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...