Spring naar bijdragen

Hoe Meet Je De Waypoints Zodat Ze Goed Terug Te Vinden Zijn?


rumarsies

Aanbevolen berichten

Voor het kinderfeestje van mijn dochter wil ik een korte multi maken.

Hiervoor wil ik de groep kinderen in drieën verdelen en elk groepje een eigen Garmin eTtrex H meegeven. Op de Garmin eTrex vul ik van tevoren de waypoints in zodat de kinderen vanzelf de route kunnen lopen.

Nu heb ik het rondje al proef gelopen en alle waypoints ingemeten. Toen ik bij het laatste waypoint wilde checken of het werkte merkte ik dat de navigatie naar het waypoint niet goed ging, de GPS gaf rare afwijkingen op de plek waar het nulpunt zou moeten zijn.

Na wat googlen las ik dat je de GPS 5 minuten moet laten rusten dus dit heb ik vanmorgen in de tuin uitgeprobeerd. Helaas lukt het mij op deze manier ook niet en stuurt de GPS mij een compleet verkeerde kant op!

Is er iets wat ik fout doe of moet ik het met een andere GPS proberen? Heeft iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als het goed is doe je het via de functie waypoint middelen. En dat dan een keer of drie met tussen possen van minimaal anderhalf uur. Maar liever op verschillende dagen.

 

Ik zie op mijn gps'n een werkbalk vollopen naar een betrouwbaarheid van 100% in een minuut of twee. (Bij open zicht op de lucht)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan de etrex H helaas niet, geloof ik. Even laten liggen voor je het coördinaat maakt, doe je goed. Voor nauwkeuriger coördinaten kun je dit op meerdere dagen herhalen en zelf het gemiddelde berekenen.

Dit is alleen nodig als je een nauwkeurig coördinaat hebben wil. Als er niets hoeft te worden gezocht, of hetgeen gezocht moet worden goed zichtbaar is, kun je met een enkele meting vast uit de voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. Zelf heb ik een Garmin 60CSx en deze heeft wel de optie om te middelen. Ik zal deze functie gaan gebruiken om de waypoints te bepalen en dan zal ik de vragen zo maken dat de exacte afstand niet zo heel erg uitmaakt. Nogmaals bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...