Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik werk op dit moment met een Etrex 10 en ben gister sinds tientallen traditional caches met mijn GPS een multi gaan lopen.

Ik raakte behoorlijk in de knoop hoe dit werkte met de waypoints. Hij ging laden naar nauwkeurigheid maar verder kwam ik niet.

Hoe pak ik dit het makkelijkste aan om de waypoints na elkaar te kunnen zien en ernaar te navigeren?

alvst bedankt!!

Geplaatst (bewerkt)

Zelf heb ik een Etrax 20 en vind ik het ook wel lastig om naar het volgende WP te kunnen navigeren, want bij een lange cachenaam zie je het nummer van het volgende WP niet op het scherm (staat meestal achteraan). En het meest dichtbij zijnde WP hoeft niet altijd het volgende WP op de route te zijn.

Ik zoom dan wel uit, zodat ik de totale route op het schermpje kan zien en van daaruit weet ik dan welk WP ik moet kiezen.

Misschien is er iemand met een gemakkelijker idee?

Er schiet me nog iets te binnen. Als je onder 'geocaches' kijkt zie je in het lijstje: beschrijving-log-hint etc ook een item 'volgend stadium', dat is waarschijnlijk de oplossing. IK gebruik dit wanneer ik onderweg het volgende wp moet berekenen, maar het zou zo maar kunnen dat je via die keuze ook op het volgend wp komt wanneer dit automatisch ingeladen is.

bewerkt door regenboog2
Geplaatst

Op een Etrex 10 is het moeilijk navigeren op de kaart. Die heb je wel, maar de achtergrond is leeg.

Ik was genoodzaakt mijn Iphone erbij te pakken, en ben uiteindelijk maar op die gaan lopen.,,

WP's verschijnen voor zover ik heb gezien bij mij op code..

Geplaatst

En als je de waypoints met de hand invoert op het moment dat je ze nodig hebt? Weet je direct het nieuwe waypoint nummer waar je naartoe moet navigeren. Zo heb ik in het verleden (en nu soms nog steeds) altijd genavigeerd. Je hebt dan wel een uitdraai op papier (die ik bij multi's toch altijd bij me heb) of een smartphone of pda of iets dergelijks nodig.

Geplaatst (bewerkt)

Dan heb ik misschien een andere instelling, dat ze bij mij op naam geladen worden.

Heb je ook een andere indeling onder 'geocaches'? Lukt het niet via 'volgend stadium'? Dat heeft toch niets met het hebben van een kaart te maken?

bewerkt door regenboog2
Geplaatst

Het hangt er een beetje vanaf hoe de multie is uitgezet natuurlijk.

Als alle waypoints gegeven zijn in de multi dan kan je ze ook vinden in [waypoint beheer] in het hoofdmenu. De benaming van de diverse waypoints eindigt op de zelfde 5 karakters als de cache code .

Vaak moet je bij ieder waypoint de volgende berekenen. Dan zijn er verschillende mogelijkheden. Je kan ze intoetsen in het menu onder geocache [Naar volgende stadium] Maar dan zal het punt niet worden opgeslagen in het geheugen van het toestel.

Je kan er ook in het hoodmenu kiezen voor [markeer waypoint] dan komt het wel in het geheugen van het toestel terecht. Maar om hem er dan daadwerkelijk heen te laten navigeren moet je dit punt eerst activeren als volgende door aan te klikken bij [waarheen] en dan [waypoints] of [recent gev punten]

Ik hoop dat het een beetje je vraag beantwoordt.

Harm Jan.

• Top! 1
Geplaatst

Het makkelijkste lijkt me inderdaad een uitdraai op papier te maken en dan deze handmatig in te voeren.

Bij waypoint beheer kom ik wel op de juiste geocache uit, maar deze gaat dan eerst procentuele nauwkeurigheid berekenen.

Wil ik dan gaan lopen dan is deze de eerste ruim 5 minuten nog niet nauwkeurig (behalve de richting die gelopen moet worden).

Ik heb de multi (premium) GC32W7A gelopen gisteren.

Geplaatst

Ik herken de uitleg van Harm Jan. De WPs worden bij mij meteen meegeladen en die kan ik in de waypoint manager ook op volgorde openen. Het berekenen van de nauwkeurigheid is iets wat ik nog nooit tegengekomen ben.

Geplaatst

Ik zal het binnenkort nog eens gaan uitproberen.

Heel stom, ik had me er eigenlijk nog niet heel erg in verdiept maar eigenlijk gewoon op pad gegaan.

Zoals in mijn andere topic aangegeven staat wil ik mijn etrex 10 inruilen voor een etrex 20. Ik hecht best wel veel waarde aan een kaart.

Is deze op de Etrex 20 een beetje duidelijk regenboog2?

Geplaatst

De Etrex 20 bevat van zichzelf ook een kaart neem ik aan?
Ik bedoelde meer deze, want deze open street fietskaart Benelux is een betaalde add-on?

Geplaatst

De kaart die standaard in de etrex 20 zit is duidelijk, maar niet erg gedetailleerd. Het is een wereldwijde basiskaart met snelwegen en enkele grote plaatsen, niet echt geschikt om te navigeren. De open street maps zijn gratis en geven veel details.

Geplaatst

Als ik iets mag adviezen. Ga eerst nog een paar weken door met de etrex 10. bekijk wat later wat voor nieuwe gps je wilt. Nu wil je één stapje hoger in de modellen lijn van garmin. Maar mogelijk wil je over een paar weken 5 stappen omhoog in de modellenlijn.

Geplaatst

Ik vind de Etrex 10 helemaal super voor wat ik op dit moment wil met het geocachen. Het enige knelpunt elke keer blijft de kaart. Ik blijf alsnog met de Iphone ernaast lopen. Door de Etrex te kopen was de bedoeling om echt zonder smartphone ernaast te kunnen cachen. Dit is door het ontbreken van een kaartfunctie het enige obstakel.. en volgens mij vind ik dat ontbrekende stukje in de 20.

Heb dan ook met de aankoop lang getwijfeld tussen de 10 en de 20.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...