Spring naar bijdragen

Oregon Geeft Beschrijving, Hints En Logboeken Niet Weer

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Oregon 450 geeft ineens beschrijving, hints en logboeken niet weer.

Een wit leeg schermpje waar je dan ook op vastloopt.

Aan/uit is de enige voortgang.

Op kompas en kaart navigeren gaat wel, ook de cache loggen.

Komt dit iemand bekend voor?

Batterijen zijn vol, het betreft ook de caches die het voorheen gedaan hebben.

Geplaatst

Komt me niet bekend voor. Maar: hoeveel geocaches staan er op? Hoe zet je ze er op? Als je er caches opzet overschrijf je dan de vorigen, of voeg je ze toe? Heb je al een factorty-reset geprobeerd?

Geplaatst

Ik heb dat laatst ook gehad. Waarschijnlijk stonden er te veel caches op, maar dat weet ik niet zeker. Nadat ik alle GPX-bestanden had verwijderd en de caches opnieuw op de GPS had gezet was het probleem over.

Geplaatst

Zoiets nog nooit meegemaakt. Wel dat het apparaat niet door de opstart heenkwam. Starten en langzaam vervaagt het scherm.

Alle GPX files er af gehaald (opnieuw gestart, weet ik niet meer?) en er weer op gezet. Niets meer aan de hand.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Wel dat het apparaat niet door de opstart heenkwam.

Starten en langzaam vervaagt het scherm.

De boven geschetste situatie doet me denken dat de batterijen gewoon vol zijn.

Geplaatst

Dit probleem heb ik twee keer gehad. Gelukkig hebben we meerdere GPSrs mee, dus kunnen we ter plekke wel de juiste cache van de ene naar de andere sturen onderweg.

Bij de Oregon 450 ging het fout, doordat er bij het overzetten van GSAK steeds nieuwe bestanden bij werden geplaatst. Een vinkje in GSAK om alle child-waypoints mee te nemen en voor het overzetten van de nieuwe gpx-file de oude file eerst van het apparaat te laten halen heeft het probleem opgelost. Het probleem deed zich trouwens ook voor, wanneer alle geocache waypoints eerst met Javawa Device Manager van de Oregon werden gehaald. Als we daarna de vanuit GSAK de nieuwste gpx-database op de Oregon 450 zetten, bleken de caches wel op de kaart zichtbaar en ook gewoon te loggen, maar zodra we bestandsgegevens, logboeken en/of hints wilden bekijken, verscheen er niets in beeld en bleef de Oregon hangen. Alleen uitzetten en opnieuw opstarten bracht hem dan weer aan de praat, maar dan konden we alleen caches zoeken, op kaart zichtbaar maken en bij een found loggen. Verder niets.

Wanneer de 450 niet door de opstart heen komt, ligt dat bij ons aan batterijen met te weinig capaciteit. Garmin wordt dan even zichtbaar en vervolgens vervaagt het scherm. Nieuwe batterijen erin en hij doet het weer zoals het hoort. Trouwens, met een groot nieuw gpx-bestand erin duurt het wel enkele minuten, voordat de Oregon alles heeft ingelezen.

• 1 month later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...