Edjekadetje Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Ik ga binnenkort mijn eerste gps aanschaffen. Ik wil hem voornamelijk gebruiken tijdens wandelingen, op het water en op de fiets. Daaorm denk ik zelf aan de Geko 201. Wie kan mij vertellen of dit een goede keus is?
JandeBeHanger Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Wie kan mij vertellen of dit een goede keus is? Goh, spit het forum eens door! Over dit onderwerp is al heel veel geschreven.
Bytheway Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Mmm, ik zou het toch wat genuanceerder willen brengen: Bovenaan rechts, onder de blauwe Geocaching.nl balk staat: "Mijn Assistent". Je krijgt, als je die aanklikt, een pop-up scherm. Onder "Zoek berichten met..." typ je Geko 201. Dan krijg je de volgende pagina. En daar staan alle draadjes waarin deze GPS in besproken wordt. Succes! Bytheway
Twinlife Geplaatst 12 april 2004 Geplaatst 12 april 2004 Dat je zoiets nu elke keer weer moet uitleggen. Maar volgens mij is iedereen zo begonnen. gr twinlife
Edjekadetje Geplaatst 13 april 2004 Auteur Geplaatst 13 april 2004 Beste mensen, Ik ben idd nieuw op dit forum, en nieuw in gps land. Ik begrijp ook dat deze materie ouwe koek is voor enkele van jullie, maar een beetje begrip en geduld is wel op zijn plaats denk ik. Ik kijk een beetje met een schuin oog naar Jan de Behanger en Twinlife. De optie Mijn Assistent ben ik nu aan het toepassen. Vandaag was ik overigens in een winkel waar men mij verzekerde dat het datakabeltje voor de Geko 201 absoluut niet zelf te maken is. Ik ga dit eens uitspitten op dit forum. Andere positieve bijdrages zijn altijd welkom.
MegaHeks Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Welkom Houdini Vraag eens aan Monie van dat kabeltje die heeft ook geko en volgens mij zelf kabeltje gemaakt
Peetee Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Vandaag was ik overigens in een winkel waar men mij verzekerde dat het datakabeltje voor de Geko 201 absoluut niet zelf te maken is. Alles is na te maken, als je maar weet hoe. Hier zie je schema + onderdelen. Hier worden kant-en-klare kabeltjes aangeboden. Lees voor het maken van een gps-keuze ook dit draadje maar eens door.
JandeBeHanger Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Vandaag was ik overigens in een winkel waar men mij verzekerde dat het datakabeltje voor de Geko 201 absoluut niet zelf te maken is. Onzin. Die datakabel is dus wel zelf te maken. Gewoon een een plugje bij pfranc z'n Nederlands vertegenwoordiger bestellen. De rest kun je van een oude seriele muis afslopen of nieuw kopen in een elektronica zaak. Ik voer mijn dochters Geko 201 met de kabel die bij mijn Vista verpakt zat.
Edjekadetje Geplaatst 13 april 2004 Auteur Geplaatst 13 april 2004 Begreep van de site van Rob's nog-wat-solutions uit Echt dat de eplugs per twee gaan. Heb jij er ook twee besteld, of kon je er eentje los afnemen?
JandeBeHanger Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Heb jij er ook twee besteld, of kon je er eentje los afnemen? Ik heb toen ik mijn Vista kocht in Notter, daar ook een zakje met 2 plugjes gekocht. en die liggen nog steeds ongebruikt maar als je ziet wat die plugjes per 2 stuks kosten en wat een orginele kabel kost Dan ga je niet meer afdingen.
Edjekadetje Geplaatst 13 april 2004 Auteur Geplaatst 13 april 2004 Heb jij er ook twee besteld, of kon je er eentje los afnemen? Ik heb toen ik mijn Vista kocht in Notter, daar ook een zakje met 2 plugjes gekocht. en die liggen nog steeds ongebruikt maar als je ziet wat die plugjes per 2 stuks kosten en wat een orginele kabel kost Dan ga je niet meer afdingen. Nee, afdingen doe ik niet aan. Maar ik ga geen 49 euri voor een carambalig kabeltje betalen. Ik weet wat materialen kosten. Ik vroeg mij alleen af of ik gewoon een enkel stekkertje kan afnemen. Da's al. Ik ga maar 'ns aan de slag met dat kabeltje maken; ff aansluitschema voor de 201 regelen en hopla. Ik had al een setje 1850 NiMH's, dus voeding aansluiting sla ik maar ove denk ik.
JandeBeHanger Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Waar haal jij 1850 mAh accu's voor de Geko weg? Ik heb GP's 800 mAh en heb begrepen dat er accu's zijn met wat meer mAh. Voor de Vista gebruik ik wel 1850 mAh, maar dat is een groter formaat, AA en in mijn Geko passen alleen AAA.
Gast beding Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Ik ben ook zeer geinterreseerd in die 1850 aaa accus, maar ik denk dat je je vergist veel meer als 800 MA zul je in die maat niet vinden, deze gaan zo'n 3 uur mee in de Geko 301, niet erg lang dus. Ik heb trouwens pas een geko 301 aangeschaft, uit de US mee laten brengen. ze kosten daar echt bijna de helft van hier, niet te geloven minder dan 200 dollar hier ruim 300 euro. Jammer dat de geko noet uitgevoerd is met aa batterijen, het apparaatje zou slechts een paar mm groter worden. Ik denk er zelfs aan om zelf van epoxy een niewe achterdeksel te maken, zodat 2x aa past. Inderdaad kabels van 50 euro slaat ook al alles, volgens mij willen die GPS handelaren zeer snel rijk worden.
JandeBeHanger Geplaatst 13 april 2004 Geplaatst 13 april 2004 Oei, oei, nog even in mijn favorietenlijstje gekeken en een adres waar je stekkers per stuk kunt bestellen is hier. Deze url ben ooit een keer hier op het forum tegen gekomen
Edjekadetje Geplaatst 13 april 2004 Auteur Geplaatst 13 april 2004 Jan, ik heb mij idd vergist in de penlites en heb het over AA. Overigens denk ik dat 800 mA AAA'tjes wel beduidend langer meegaan dan gewone oplaadbare, toch? Zal vast wel iemand hier kunnen bevestigen of dit zo is. Verder schrijf je over de Vista-kabel die je voor je dochter's Geko gebruikt; weet jij of die dezelfde is voor de eTrex die op de door jou getoonde link voorkomt? Moet ik die hebben dan?
Aanbevolen berichten