Blade21 Geplaatst 19 april 2013 Geplaatst 19 april 2013 Ik zit er over te denken om een nieuwe GPS te kopen. Ik heb momenteel een Dakota 10. Ik heb op internet al wat filmpjes gezien en het toestel ziet er goed uit. De Oregon 650 hoef ik niet zo nodig. Ik heb sowieso al twee camera's bij me als ik geocache. Een camera en en een mobiele telefoon. Het wordt dus een Oregon 600. Nou heeft de 600T een 1:100.000 kaart van Europa aan boord. Ik gebruik de GPS alleen om te geocache. Niet in de auto en ook niet op een Mountainbike. Mijn vraag is deze: Is deze kaart het extra geld waard? Ik besef dat dat (waarschijnlijk) nog niemand een Oregon 600T heeft maar ik veronderstel dat de 450T dezelfde kaart aan boord heeft.
Team Tabak Geplaatst 19 april 2013 Geplaatst 19 april 2013 Nee. De kaart is niet routeerbaar en bovendien vrij grofschalig. Ik had die kaart op de 550T en heb hem verwijderd. Je kunt het bespaarde geld beter investeren in de CN Europa kaart of, indien je het goedkoper wilt doen in de open source kaarten, die ook uitstekend zijn.
Blade21 Geplaatst 19 april 2013 Auteur Geplaatst 19 april 2013 Hartelijk bedankt. Dit was ook mijn vermoeden.
norskk Geplaatst 19 april 2013 Geplaatst 19 april 2013 Ik ben het volledig met Team Tabak eens. Team Norskk
Blade21 Geplaatst 20 april 2013 Auteur Geplaatst 20 april 2013 Ik gebruik momenteel de topagrafische kaart van de benelux. Verder gebruik ik de gratis kaart van http://garmin.openstreetmap.nl/. Heeft er nog iemand een goede tip voor gratis kaarten?
DanPan Geplaatst 20 april 2013 Geplaatst 20 april 2013 (bewerkt) Heeft er nog iemand een goede tip voor gratis kaarten? Ik kan je volgende uitstekende site aanbevelen: http://freizeitkarte-osm.de - "Regions" worden gecombineerd, b.v. gans de Benelux in één kaart, of gans de Alpen. - maandelijkse kaartupdates - er zijn ook verschillende .typ-bestanden beschikbaar, waarmee je het uitzicht van de kaart (kleuren, symbolen...) kunt aanpassen. Uitleg en bestandjes beschikbaar via "Design". Er staat ook uitgelegd hoe je die moet gebruiken. - Kaarten kunnen worden gedownload als IMG-bestanden om rechtstreeks op een SD-kaartje te plaatsen, of als installatiebestanden (MS Windows / Apple Mac OS X) voor BaseCamp/MapSource. For the Freizeitkarte maps the following applies: the publicly available and current data of the OpenStreetMap project is used the map representation is similar to the look & feel of the international OpenStreetMap, i.e. the maps and their interpretation is intuitive for OpenStreetMap-users Garmin BaseCamp features enhanced user experience, notable features are: routing for car navigation, index search, distance measurements, coordinate grid, printing capabilities, height profile, ... the map can be used on many Garmin devices the map is available for free and can be used without restrictions (q.v. terms of use) the map can be customized for individual purposes the map is updated frequently, usually once every month Characteristics of the map Car drivers, cyclists and pedestrians are given the same importance Routing capabilities for car drivers and cyclists as well as for pedestrians Bus and train stops for users of public transport A lot of Points-Of-Interest (POI) are included on the map Most of these POIs are displayed discretely Only a few of these POIs regarding leisure time activities have an own symbol Topographical map with integrated contour lines (a line for every 25 meters in height) 20 april 2013 bewerkt door DanPan
Blade21 Geplaatst 21 april 2013 Auteur Geplaatst 21 april 2013 Bedankt Danpan. dat zier er goed uit. Ik ga hier eens mee spelen zodra de nieuwe Oregon beschikbaar zijn.
MacDD Geplaatst 24 april 2013 Geplaatst 24 april 2013 (bewerkt) Zo DanPan. Die kaarten zien er goed uit. Is het mogelijk om kaarten samen te voegen? Zodat ik de beNeLux krijg. En dan bedoel ik dus voor Basecamp. Hoe het moet naar mijn GPS weet ik wel. Maar ik woon in het grensgebied en ik wil dus over de grens kunnen kijken met Basecamp. 24 april 2013 bewerkt door MacDD
Wyatt! Geplaatst 24 april 2013 Geplaatst 24 april 2013 Bij regions (http://freizeitkarte-osm.de/en/regions.html) staat onder E een kaart voor de Benelux. Maar de de vraag blijft wat mij betreft staan. Wat als je bijv. Benelux met delen van Frankrijk en Duitsland wil combineren?
MacDD Geplaatst 24 april 2013 Geplaatst 24 april 2013 Bij regions (http://freizeitkarte-osm.de/en/regions.html) staat onder E een kaart voor de Benelux. Maar de de vraag blijft wat mij betreft staan. Wat als je bijv. Benelux met delen van Frankrijk en Duitsland wil combineren? Precies. Maar met je eerste antwoord ben ik al blij.
Blade21 Geplaatst 27 april 2013 Auteur Geplaatst 27 april 2013 Ik had vandaag mazzel Ik was bij de Bever voor nieuwe sokken. Dus ik vraag wanneer de nieuwe Oregon binnen zou komen. De verwachting was Mei dacht ik. Laat hij hem nou net (nog geen 5 minuten) zei hij binnen hebben. Hij had hem zelf nog niet bekeken. Ik heb hem maar gelijk laten inpakken. Nu even gaan uitzoeken hoe hij werkt en dan wandelen.
montebaldo Geplaatst 27 april 2013 Geplaatst 27 april 2013 gefeliciteerd!! goede beslissing (indien je saldo het toelaat) je hebt het advies van Rutte opgevolgd: blijf positief en laat de economie maar lekker draaien. graag hoor ik je ervaringen. ben benieuwd of Garmin er nu eindelijk eens in geslaagd is om een bugvrij toestel in de markt te zetten bij de laatste apparaten zijn er div updates nodig geweest om een stabiel toestel te krijgen weet ik uit ervaring succes en veel plezier Montebaldo
Blade21 Geplaatst 27 april 2013 Auteur Geplaatst 27 april 2013 Ik ga de oude Dakota 10 wel op Marktplaats verkopen hoor. Dan kan iemand anders Rutte ook nog eens steunen Ik heb er vanmiddag/vanavond 14 km mee gewandeld. Mijn eerste indruk is goed. Ik zie alleen de verhoogde nauwkeurigheid nog niet terug. Ik dacht dat het met GPS/GLONASS nauwkeuriger zou zijn. Ik zie dan (nog) niet terug. De menu's zijn eenvoudig te bedienen en voor een Multicache is de begin coördinaat eenvoudig en zonder veel te moeten klikken aan te passen. Ik geloof dat de "volgende stage" optie weg is. Twan
Aanbevolen berichten