MarcoDomi Geplaatst 24 maart 2013 Geplaatst 24 maart 2013 Hoi, daarnet een binnen geladen Multi proberen te lopen met onze Etrex 30. Dit was een multi waar je bij ieder waypoint een vraag moest beantwoorden, maar waar de waypoints wel vooraf gegeven waren. Als ik echter op "volgend stadium" klikte in de cache, moest ik de coördinaten zelf invoeren. Maar volgens mij waren die dus al ingeladen? Waar waren ze gebleven dan? Bij waypoints? Bedankt alvast!
Linkalovers Geplaatst 24 maart 2013 Geplaatst 24 maart 2013 (bewerkt) Het verschilt per cache, welke Wp’s geladen wordt. Dit wordt door de CO ( = Cache Owner ) ingesteld. Bij mijn Gps 60Cx staat de begin WP altijd bij “Geocaches” en alle andere Waypoints ( en parkeerplaats ) staan bij “Waypoint”. Welke cache ( Gc-code ) is het? 24 maart 2013 bewerkt door Linkalovers
MarcoDomi Geplaatst 24 maart 2013 Auteur Geplaatst 24 maart 2013 Welke cache ( Gc-code ) is het? Ik heb 'm al gelopen nu, dus dat maakt niet meer uit. Was alleen benieuwd hoe ik dat in de toekomst moest aanpakken. Bedankt!
Linkalovers Geplaatst 24 maart 2013 Geplaatst 24 maart 2013 Bij sommige caches worden alle ( van te voren bekende ) Wp's geladen, maar soms ook niet. Dit is afhankelijk of de CO dit heeft ingesteld. 1
terp1234 Geplaatst 24 maart 2013 Geplaatst 24 maart 2013 De functie Volgend stadium gebruik je alleen maar bij caches waar de coördinaten van te voren juist niet bekend zijn. Ter plekke vind je aanwijzing voor de volgende coördinaat en toets je die dan in. Hangt er even vanaf hoe je de child waypoints hebt geladen in je gps. Waarschijnlijk zie je ze onder de gewone waypoints (blauwe vlaggetjes op de kaart). Mocht je GSAK gebruiken en je gps laden met macro garminexport.gsk, dan kun je ze als POI laden. Dan zie je ook mooi de verschillende symbooltjes voor de type waypoints op de kaart. 1
MarcoDomi Geplaatst 25 maart 2013 Auteur Geplaatst 25 maart 2013 Bedankt! Ik moet nog wel veel uitzoeken hoor. ik gebruik vooral nog het kompas omdat je bij de kaart niet goed kan zien hoe ver het nog is (hoeveel meter). Kan ik als ik het kaartje gebruik die waypoints dan aanklikken of zo via de joystick? Of moet dat via de waypoints zelf?
terp1234 Geplaatst 25 maart 2013 Geplaatst 25 maart 2013 Ik heb zelf geen Etrex, een Oregon, maar je kunt op de kaart ook gewoon de afstand tot bestemming tonen. Dat hoeft niet alleen met het kompas. Als ik de Engelstalige handleiding bekijk, kun je Datavelden op de kaart instellen. Vertaald naar Nederlands iets van: Kaart -> menu -> Setup of Instellingen -> Data velden. Kies daaruit Afstand tot bestemming. Maar ik laat me graag verbeteren door iemand met zelf een nieuwe Etrex.
Aanbevolen berichten