Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Beste, Ik voer handmatig een waypoint in. Als ik hem vervolgens opzoek via waarheen en het waypoint aanklik geeft hij totaal de verkeerde lokatie. Kaartdatum klopt en de thuislocatie ook. Hoor graag wat tips Groet, Teamjelar
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Beste,Ik voer handmatig een waypoint in. Als ik hem vervolgens opzoek via waarheen en het waypoint aanklik geeft hij totaal de verkeerde lokatie.Kaartdatum klopt en de thuislocatie ook. Hoor graag wat tips het gaat om de oregon 450 Groet,Teamjelar Het gaat om de Oregon 450 twee week geleden aangeschaft
Team Tabak Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Heb je er goed op gelet dat je in onze contreien Noord en East invult? Standaard wil de zaak nog wel eens op Noord en West staan. Verder onder instellingen/Positieweergave instellen: Kaartdatum WGS84 en Kaartsferoïde WGS84. Routering eerstmaals maar eens instellen op Begeleidingsmethode Offroad. En als je dan niet per ongeluk een tikfoutje hebt gemaakt bij het ingeven van het coördinaat, dan zou het toch goed moeten gaan. Succes!
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Beste, Al deze zaken stonden goed. Bij het controleren van de kaartdata zag ik echter ook optie 1. Hier kun je de volgorde van de graden oid aangeven. Ik heb nu gekozen voor optie twee. Dit lijkt het te zijn. Ik kan nu op de kaart mijn track van gisteren bekijken en het waypoint staat op de plek waar het moet zijn. Gisteren had ik hem wel mee maar heb ik me laten navigeren door mijn magellan deze bracht ons er ook. Het is echter niet de bedoeling om altijd met twee gpsen op pad te zijn. Daarnaast bevalt de Oregon erg goed. Behalve dus met zelf ingevoerde waypoints. Dit lijkt nu toch opgelost. Bedankt voor de snelle reacties. Groet, Teamjelar
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Toch nog even gekeken. Wat ik had bedacht is het niet. Bij het omwisselen van graden onstaat er een kleine afwijking maar geen 23 km zoals gisteren. Het blijft dus een raadsel. Gisteren heb ik het waypoint wel vijf of meer keren ingevoerd en steeds kreeg ik dat hij 23 km verderop lag. Terwijl ik wist dat het maximaal 1 of 2 km kon zijn. Het waypoint ligt dicht mijn huis. Het blijft dus een raadsel. De ene keer doet hij het goed en de andere keer niet. Bij deze cache kan ik het checken maar dat kan ik niet overal. Laatst heb ik ook een cache gelopen waarbij ik het tweede punt zelf in moest voeren. Toen zijn we ook op een verkeerd punt aangekomen. Erg lastig om niet te weten wat er fout gaat. Gisteren wilde ik de cache lopen en is mij dit niet gelukt met de oregon. Vandaag geeft hij de juiste plek aan maar nu heb ik geen tijd. Das nie helemaal de bedoeling. Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik het graag. Ik kan het dan de volgende keer als het weer misgaat meteen controleren. Ik hoor het wel voor mij is het in ieder geval een mysterie. Leuk dat het nu goed gaat maar vervelend dat er eigenlijk ten op zichte van gisteren niets is veranderd terwijl het toen fout ging. Groet, Renze
Team Tabak Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Wat jij met optie 2 bedoelt zal waarschijnlijk zijn: hddd mm.mmm Dat is sowieso de weergave die bij geocaching gebruikelijk is. Voor het overige zou ik even niet kunnen bedenken wat er mis zou zijn, temeer daar je zegt dat het soms wél goed gaat en soms niet.... Ik zeg altijd maar zo.... ieder apparaat heeft (net als de mens) recht op zijn nukken.... :-)
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Daar heb je gelijk in. Maar laat ie het dan doen als ik slaap. :-) 1
wolojoli Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Als de GPS niet op hddd mm.mmm stond maar op decimale graden dan kan ik me voorstellen dat je een flinke afwijking kreeg als je in het invoerveld toch decimale minuten gebruikte.
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Waarschijnlijk slaat hij dit waypoint op zoals hij ingevoerd is met de niet direct zichtbare instellingen. Hiedoor zou je dan de afwijking krijgen. Ik gebruik vaak hetzelfde waypoint waar ik dan de locatie van aanpas. Dus 1 keer met foute instelling ingevoerd blijft mij lang achtervolgen. Zou dit waarheid kunnen zijn? Groet, Teamjelar
wolojoli Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Nee hoor, die blijft je niet achtervolgen. Zodra je je GPS goed hebt ingesteld (en dat lijk je te hebben gedaan) worden ook de input-velden van de oude wp's "aangepast". Als je daar dus een nieuw coordinaat in zet dan moet dat gewoon met decimale minuten.
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Als we toch bezig zijn weet een van jullie ook wat je met de optie peiling kunt? Ik hoopte daar een waypoint in te kunnen voeren en dat de kompas dan een rechte lijn naar dit point zou aangeven. Nu lijkt het of hij zomaar een rechte lijn aangeeft zonder eindpunt. Groet, Renze
Team Tabak Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 Dat klopt. Dus moet je behalve de peiling ook de afstand opgeven. Dan krijg je een waypoint, die een bepaalde richting opgaat (peiling) en na een x-aantal meters (afstand) het eindpunt heeft. Tis toch wel een leuk speeltje he, zo'n GPS.... Gewoon alles op je gemak uitproberen en kijken wat er gebeurt! Uiteindelijk eindigt alles in Timboektoe...!
Teamjelar Geplaatst 4 maart 2013 Auteur Geplaatst 4 maart 2013 Snap nu de grap. Even een kleine test gedaan. Functionaliteit is mij volkomen onduidelijk overigens. Wie loopt er nu achter zijn eigen pijl aan?
mmjjt Geplaatst 4 maart 2013 Geplaatst 4 maart 2013 (bewerkt) Er zijn caches waar je aangekomen op een wp een projectie moet maken, en dan is het handig hoor! 4 maart 2013 bewerkt door mmjjt
Aanbevolen berichten