Spring naar bijdragen

Downl.noorwegen


500c

Aanbevolen berichten

We gaan naar Noorwegen en gaan daar rondtrekken, we hebben dan heel vaak geen internet, dus we kunnen niet kijken op de site en niet downl voor onze GPS.

Nu hebben wij 2 opties: 1. we zetten alle G.C in Noorwegen tenminste dat deel van Noorwegen waar wij evt. willen rondtrekken op onze GPS, (zijn er heel veel)... of 2. en dat weet ik niet of dat kan.. alle G.C op mijn laptop downl..... en als dat kan?.... zou iemand me dan kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen.

 

mijn dank hiervoor

 

vr.gr.Truus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In Noorwegen liggen op het moment 27046 actieve caches.

 

Als ik http://project-gc.com/Tools/pqsplit/?multi_country[]=Norway&submit=Filter&submitbutton=Filter raadpleeg,

geef die aan dat je voor alle geocaches in Noorwegen 29 pocket queries nodig hebt.

Ofwel met een limiet van 5 pq per dag, kost het je zes dagen om binnen te halen.

Als je bepaalde delen van Noorwegen niet aandoet kan je dat wellicht beperken.

 

Ik zou dan op je laptop GSAK zetten/gebruiken en een database Noorwegen aanmaken, waar je alle pocket queries inlaadt.

Vervolgens de cache status van alle caches checken - via een filter alle gearchiveerde caches tonen en verwijderen.

Hier zit een limiet van 10000 per dag op, dus tenminste 3 dagen nodig.

Naar eigen inzicht kun je ook tijdelijk niet beschikbare caches en/of (onopgeloste) mysteries verwijderen.

 

Ter plaatse laad je een selectie van 500-2000 caches op je GPS (al naar gelang de capaciteit - meestal moet je ook kijken of

je niet teveel waypoints meeneemt, omdat anders de GPS kan vastlopen).

Als je daar internet hebt kun je evt een query met de meest recente caches binnenhalen cq de cache status checken cq recente logs binnenhalen
(limiet 6000 logs per dag)

 

Succes in Noorwegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alternatief kun je, als je je route in Noorwegen al kent, ook een aantal route queries maken via http://www.geocaching.com/my/userroutes.aspx

Houd daarbij rekening dat een route niet langer dan 500 mijl mag en de query maximaal 1000 caches kan bevatten (vooral te bepalen door de breedte van het zoekbereik 100m tot 10km). Zoals bij een gewone query kun je natuurlijk je beperken tot bepaalde types, moeilijkheid, terrrein, attributen, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook GSAK aanraden of de mogelijkheid om routes te maken met Pocket Queries. Maar uit ervaring (vakanties en 2 jaar wonen in Zweden) is op veel plaatsen, hotels, vakantieparken, cafés gratis wifi beschikbaar. Ook nog heel ver naar het Noorden - poolcirkel en verder. (Dat is in Scandinavië echt veel beter dan hier) Elke plaats heeft wel in hotel; loop de lobby in, bestel een koffie en vraag wifi toegang. Je kunt dan rustig een ochtend of middag blijven zitten en nieuwe caches laden en logjes schrijven.

 

Geniet van je reis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zomer ook rondgetrokken door Noorwegen met de camper. Door de caches op te zoeken zie je nog weer veel meer bijzondere plaatsen, dan wanneer er gewoon langs was gereden. Van te voren heb ik niet met pocket queries, maar met 'Geocaches ophalen' functie in GSAK alles binnengehaald. Gaat een stuk makkelijker (zeker als het maar eenmalig is) dan queries en je kunt vrij gerichte cirkels of rechthoeken trekken waarbinnen je de caches wilt laden.

Hiervan heb ik per grof gebied gpx bestanden gemaakt (elk 4900 caches voor de Oregon) en de extensie .gpx hernoemd, naar bv. .gpx1. Het gebied waar we dan inzaten heb ik dan teruggenoemd naar gpx. Zo kun je alles al klaar zetten op je gps en snel een gebied (in)actief maken.

Vlak voor we echt vetrokken nog eens in GSAK 'Cachegegevens vernieuwen' gedaan voor de laatste updates.

Veel plezier daar, het is en blijft een fantastisch (cache)land!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in 2010 ook naar Noorwegen geweest. Wij hebben van te voren een route uitgestippeld en hebben daar caches langs gezocht. Voor route zie www.noorwegen.weerkommen.nl. In Noorwegen is de terrienmoeilijkheid een beetje anders als in NL, Een *** cache kan bovenop de berg liggen, omdat je de tijd nodig hebt om kilometers te maken hebben wij langs een route alleen de wat makkelijker gedaan of de hele mooie. Als wij een paar nachten op een plek bleven hebben wij daar in de omgeving alle in aanmerking komende caches gedownload.

 

Verder hebben wij in Noorwegen bij de eerste de beste winkel een prepraid sim-kaart gekocht van Telenor, hier konden wij toen voor een euro per dag mee internetten, bovendien hebben wij hiermee gebeld naar campings in Noorwegen om hutte te reserveren (het weer was aanhoudend regenachtig en hierdoor was toen al veel van te voren bezet).

 

GDAK bestond toen nog niet anders hadden wij die ook beslist op onze telefoon gezet. Veel cacheplezier in dat prachtige land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...