Spring naar bijdragen

Term In Cachenaam Zoeken Op Geocaching.com


LeoM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Hoe kan ik op geocaching.com zoeken naar caches met een bepaalde term in de cachenaam.

 

Bij voorbeeld:

Ik wil graag alle caches vinden met "auto" in de cachenaam.

dus ook "botsautos" en "automobiel" etc.

 

Als ik nu op geocaching.com de zoekterm "auto" invul, krijg ik alleen de caches te zien die ook echt precies "auto" heten, en niet de rest waar ik ook benieuwd naar ben...

 

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met 'uitgebreid zoeken' kun je zoeken op keyword. Dat staat onder in het scherm bij de andere zoekopties. Er zijn overigens 2056 caches met het woord auto er in, maar geen enkele met botsauto of automobiel.

bewerkt door topzoekertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand een voorbeeld. Door tussen de zoeknamen een + te zetten, kan op een samengestelde naam worden gezocht.

&sortdir=desc&sort=placed, geeft de volgorde van legdatum aan.

Voeg na geocaching.com de toevoeging op de volgende regel toe.

/seek/nearest.aspx?key=zoeknaam1+zoeknaam2+zoeknaam3&submit4=Go&sortdir=desc&sort=placed

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle antwoorden!

 

Het zoekwoord "auto" was maar een voorbeeld, dus geen idee of er ook echt een "botsautos" cache zou zijn.

 

Het lukt me nu wel om die 2056 andere "auto" caches te vinden, echter, waar het mij om ging is dat ik m'n eigen caches niet allemaal terug kan vinden.

Het gaat om het zoekwoord "MSX" en daarmee verwachtte ik iig 3 hits te krijgen, nl:

- MSX

- MSX2

- MSX games

 

Maar alleen "MSX" komt boven drijven.... Ook nu nog steeds...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat de software van .com pas bij een zoekterm van 4 posities alle caches met die zoekterm zoekt. Bij minder dan 4 wordt een exact match gezocht. MSX levert dus alleen MSX op.

'SX G' levert wel MSX games op. Waarschijnlijk doen ze dit om te voorkomen dat het aantal matches te groot wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...