Ivo-tje Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 Het beste alternatief is natuurlijk een cache op een formaat voor meer dan alleen een natte prop papier! Mocht je dan toch een klein iets nodig hebben, pvc pijp is in vele dikte's te krijgen en ze hebben voor elke maar wel eind doppen en schroefdoppen. Goed lijmen en het is super waterdicht! Gamma: Hofleverancier voor geocaching!
Vlindertje Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 Je hebt volkomen gelijk Ivo-tje, maar jouw alternatief kost tijd en geld. En juist om kosten en moeite te sparen kiezen koldercachers voor filmkokertjes. Worden die schaars, dan stappen ze over op potjes of dopjes. Alles is goed, zolang het gratis is en niet op een geocache lijkt. 1
Ivo-tje Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 Tsja, koldercachers... Mooie naam Een cache mag best wat kosten, al moet ik zeggen dat die paar euro pvc me al jarenlang leuke oogjes oplevert en veel mensen blij heeft gemaakt
Odlaniger Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 "Een cache mag best wat kosten." Helemaal mee eens. Het heeft een aantal voordelen voor beide partijen. Als ik denk een mooie geocache te maken, dan mag een kistje best 10 euro kosten en die pleur ik natuurlijk niet achter een lantaarnpaal, hij verdient een leuke plek en ik probeer ripgevoeligheid te voorkomen. Oftewel, hoe meer tijd en energie ik steek in het maken van een cache, hoe meer ik bereid ben geld eraan uit te geven. En de andere partij, de cacher, zal hopelijk blij zijn niet het zoveelste kokertje te vinden. Met bovenstaande in gedachte zal ik successievelijk mijn oude caches vervangen door nieuwe. Niet meer, maar beter.
de kikkers Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 Dat is heel mooi Od Zijn je vernieuwde caches af als we langs komen?
Odlaniger Geplaatst 18 maart 2013 Geplaatst 18 maart 2013 Dat is heel mooi Od Zijn je vernieuwde caches af als we langs komen? Ligt eraan wanneer je langs komt en wanneer ik klaar ben. Hangt o.a. af van vergunningen. Ik laat het je weten.
Diederikus Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Ik ben een paar maanden weggeweest bij het forum. Vandaag maar eens kijken hoe het gaat. Een vreemd een verhaal. Filmkokertjes liggen meestal op oninteressante plaatsen, is de klacht. Dus fysiek liggen ze niemand in de weg. Want een "echte geocache" wordt nooit op een oninteressante plaats gelegd. "Maar ze vervuilen de database!". Maar als je ze uitfiltert dan zie je ze niet. Dus virtueel zitten ze ook niemand in de weg. Er is dus helemaal geen probleem. Het gemopper over dit niet bestaande probleem is nog precies hetzelfde als drie maanden geleden. Als ik in de archieven kijk dan is het ook nog precies hetzelfde als drie jaar geleden. Vandaag dus de zuurgraad van het forum getest. Tot over een paar maanden dan maar weer. 3
Vlindertje Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Ach, een PH-meter die periodiek de zuurgraad komt testen. Even je gal spuwen, zonder zelf een bijdrage van betekenis te leveren. Is ook lastig voor een incidentele bezoeker die niet weet wat er speelt. Gelukkig zijn de vooringenomen standpunten wel goed voor een rammelende redenering, die in een discussie geen stand houdt. Hoeft ook niet, want de vogel is alweer gevlogen. Tot de volgende meting! 2020 is vroeg genoeg.
de kikkers Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Ook goedemorgen Vlindertje. Biedt u de gezelligheid vandaag aan met een PH meter? Neen, ik heb géén last van mijn gal. Died: tot over enkele maanden De zuurgraad is dan zeker verminderd hoor! Dat gaat lukken met het handige apparaatje van Vlindertje!
Linkalovers Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Ach, een PH-meter .....................Tot de volgende meting! 2020 is vroeg genoeg. Zonder één van beiden zijn/haar gelijk te geven: zo voorkom je de uiteindelijke leegloop van dit forum natuurlijk niet.
Diederikus Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Ach, een PH-meter die periodiek de zuurgraad komt testen. Even je gal spuwen, zonder zelf een bijdrage van betekenis te leveren. Is ook lastig voor een incidentele bezoeker die niet weet wat er speelt. Gelukkig zijn de vooringenomen standpunten wel goed voor een rammelende redenering, die in een discussie geen stand houdt. Hoeft ook niet, want de vogel is alweer gevlogen. Tot de volgende meting! 2020 is vroeg genoeg. Heb je reden om te veronderstellen dat de pH-waarde beneden de 7 ligt dan?
Vlindertje Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Dat hangt mede van jou af, Died. De sfeer op dit forum wordt bepaald door leden die regelmatig bijdragen leveren en niet door critici die elk kwartaal even binnenwippen om te oordelen. Van jou verwacht ik meer dan losse flodders.
Hogelanders Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 In zekere zin heeft Diederikus gelijk. Er wordt hier veel door geëmmerd over hetzelfde. En altijd maar weer over die kokertjes. Ik heb kokertjes en nano's gezien die geweldig verstopt waren. Het hoeft niet alleen maar kommer en kwel te zijn. En hier erover lopen zeuren helpt volgens mij weinig. Voor sommigen hier op dit forum denk ik wel eens: zou je niet gewoon een andere hobby moeten zoeken? Als ik iets niet meer leuk vind ga ik gewoon wat anders doen. Zo simpel kan het zijn. 3
Vlindertje Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Voor sommigen hier op dit forum denk ik wel eens: zou je niet gewoon een andere hobby moeten zoeken? Dat denk ik ook wel eens (NIET persoonlijk bedoeld!). Vooral bij forumleden die geweldig kokertjes en nano's kunnen verstoppen, maar niet de moeite nemen om een geocache te maken. En zolang geocachers zich storen aan de gemakzucht en onnozelheid van kokerkneuzen zullen zij het spelbederf aan de kaak stellen, in de hoop dat voortschrijdend inzicht zal leiden tot meer kwaliteit (voorbeelden genoeg) en nieuwkomers beseffen dat geocaching meer inhoudt dan het strooien en rapen van potjes.
Team Tammo Geplaatst 19 maart 2013 Geplaatst 19 maart 2013 Het zal altijd wel een "strijd" blijven, waar beide partijen niet in de gaten hebben dat veel geocachers niets meer met welk forum dan ook te maken willen hebben. Ik ken heel wat mensen die geocachen, en iedereen vindt het een leuk spelletje,De een vind het leuk om puzzelcaches te doen, de andere weer een multi, en ik ben prima tevreden met een koker op een leuke plek. Maar als we het onderling over geocachen hebben, dan zijn we het over twee zaken roerend eens, het is een leuk spel, maar het "geocache-wereldje" bevalt ons maar matig.
Aanbevolen berichten