Spring naar bijdragen

Einde Challenges


Team WilP

Aanbevolen berichten

als nu eens de aarde cache's ook geen "puntjes" zal opleveren is daar ook plotseling geen draagvlak voor en zijn we van die onzin ook af

 

Barny

 

De "earthcaches" hebben ons toch wel naar een aantal heel bijzondere plekjes geleid en of je nu ter plekke naar een fotodoosje zoekt of naar antwoorden op een paar vragen.... wat is het verschil?

 

buiten dat ik geen enkele aarde cache weet waar met enige fantasie geen echte cache van gemaakt kan worden is het ontbreken van de cachebox , de basis van het spelletje wat we spelen geocaching, het verschil en laat nu het vinden van de cacheboxs het spelletje zijn

 

zie dan ook wat er op de voorpagina van groundspeak staat:

 

http://www.geocaching.com/

 

Geocachen is een gratis schattenjacht in de echte buitenwereld. Spelers proberen verborgen containers te vinden, zogenaamde geocaches

 

 

als je alleeen voor plaatsbepaling gaat kan je ook naar https://foursquare.com daar is het aanwezig zijn op de lokatie al voldoende

 

 

Barny

 

@Barny

 

Voor mij was juist het bijtellen bij de puntjes de reden om zo gierend te keer te gaan tegen die challenges. In den beginnen was er nl. sprake van (en ik dacht dat het ook een paar dagen zo was) dat die challenges meetelden.

 

 

wat ik al schreef bij de volgende verbeterde (hun woorden) vergissingen zullen ze die stomme vout niet meer maken, ze weten nu wel wat de huidige cacher wil :(

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@barny

 

Ik ben juist wel op plekken geweest met earthcaches waar echt geen doos mocht worden achter. En dan heb ik het voornamelijk over grotten. Heb een waanzinnige grottencache gehad waar nix mocht achterblijven.

Ook normale grotten waar je gewoon een doos kon achterlaten en die stond er dan ook.

 

of Gokyo Ry. Een piek boven base-camp van de Mt. Everest, Dat zijn van die plekken die ik leiver heb als earth-cache omdat ik denk dat plastic/metalen dozen in die omgeving uiteindelijk meer schade toebrengen dan goed is. hoewel ik het dan ook wel jammer vind dat ik geen rolletje vind om mijn naam in t ezetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij lopen nog graag multicaches. Het liefst in de natuur, en we komen dan ook geregeld verrassende natuurgebieden tegen. Heerlijk. Soms een uitdagende cache wat moeilijkheid betreft, maar een simpele door een mooi gebied is ook zeer welkom.

Sluit ik mij volledig bij aan. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik , met een iets meer fantasie is er altijd wel een cacheboxs te plaatsten, heb je geen fantasie verval je in woorden "kan niet" "lukt niet"

Vandaar de tsoenami van saaie kokers waar de simpele van geest blij van worden waar het spelletje mee vergiftigd wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat bedoel ik , met een iets meer fantasie is er altijd wel een cacheboxs te plaatsten, heb je geen fantasie verval je in woorden "kan niet" "lukt niet"

Vandaar de tsoenami van saaie kokers waar de simpele van geest blij van worden waar het spelletje mee vergiftigd wordt

 

Toch niet mee eens. Het kan daar wel, persoonlijk vind ik het echter geen goede zaak. Maar kan ook zijn dat mijn fantasie te kort schiet, dat ik niet verder kom dan hout, metaal of plastic. 3 zaken die nix te zoeken hebben op de top van een berg.

 

Maar zoals bijv. die grot. Daar mocht ook nix worden achtergelaten.

Was eerst een echte cache, moest toch worden omgezet naar een earth. Maar wel een van mijn mooiste cache ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een geocache is een waterdichte container met een logboek en ruilspullen, die gevonden kan worden met behulp van een GPS-ontvanger. Wat niet aan deze definitie voldoet is eenvoudig geen geocache.

 

Een dergelijke container kan ALTIJD worden geplaatst. Soms is dat niet mogelijk op de locatie die je wilt laten zien, bijvoorbeeld omdat het ongepast is of door het ontbreken van toestemming of een geschikte verstopplek, maar dan is het zaak een plek in de buurt te zoeken waar het wel kan. Op de locatie waar het eigenlijk om gaat kan dan een laatste aanwijzing worden gevonden om de coördinaten van de geocache te bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn wij toch gelukkig, dat wij niet alleen op basis van regels en andere verzinsels de natuur in hoeven..... En wat zijn wij toch gelukkig, dat wij 's avonds met een heel goed gevoel van binnen thuis kunnen komen na een bezoekje aan schitterende plekjes, die enthousiaste medecachers met ons willen delen en waar zij een earthcache (of iedere andere cache) hebben geplaatst..... Gelukkig maar, dat 90% van de cachers de reglementen van Groundspeak nog nooit zullen hebben gezien, laat staan gelezen en gewoon doen waar zij zelf van genieten.... Wij hopen dat nog vele jaren te kunnen volhouden!

bewerkt door Gerrit Tabak
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi,

 

wij vinden het jammer dat de challenges nie meer gedaan kunnen worden. Het was nl veel toepasbaar. Nu is deze functie verwijderd, maar ook je eigen score! Jammer hoor! Het was leuk geweest om dat ook in je score lijst mee te laten tellen. Lijst van overzicht bijvoorbeeld. Komt er een vervanger oid voor terug, gewoon een nieuwe rubriek in je scorelijst. Er is immers ook ruimte voor banners. Jammer, van deze keuze, er zaten leuke tussen. Maar we stoppen zeeeeker niet met cachen!! We wachten op een nieuwe uitdaging. Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...