quinten39 Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 hallo kan iemand mij vertelen of garmin ximage met gps 62s en windows 7 64 bits werkt want ik krijg steeds een fout melding Some devices were fond;however,none have the necessary capabilities place make sure your device is connected to the cpmputer and turned on,then try again. you may also need to set the interface option on your gps to garmin or host met wepudater en mapsource werk de usb poort goed behalve bij ximage
Birdie.NL Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Zelf heb ik een Dakota 20 - bij Garmin xImage krijg ik dezelfde foutmelding. Waarvoor gebruik je dit programma eigenlijk? Als ik google vind ik het alleen in relatie tot custom icons op je GPS. Dat lijkt me best interessant, vooral voor puzzels om aan te geven of je ze hebt opgelost of niet. Maar dan moet ik blijkbaar waypoints uploaden via GSAK, terwijl ik ze nu als geocaches upload. Zo kom ik er ook achter dat de waypoint iconen blijkbaar ergens in een verborgen map op de GPS zitten. Ik kan ze tenminste niet traceren.
technetium Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Voor custom icons kun je op de oregon (en ik neem aan op de 62 ook) gewoon de bmp-tjes die je met paint o.i.d. maakt naar de juiste directory op je GPSr copieren. Heb je ximage niet meer voor nodig. Tc
quinten39 Geplaatst 25 oktober 2012 Auteur Geplaatst 25 oktober 2012 ik had dat nogdig voor geocaching custom icons op mijn gps 62s te zetten
fietspomp Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Zoals Technetium aangeeft kan je deze gewoon naar Garmin\CustomSymbols kopieren. Echter de combinatie paperless geocachen (gpx files) en custom symbols werkt niet echt. Verder moet je even op het precieze formaat letten omdat dit net anders is als wat op een 60csx werkt. Zie ook Custom Symbols (in het Engels).
technetium Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Echter de combinatie paperless geocachen (gpx files) en custom symbols werkt niet echt. Werkt perfect, je moet alleen niet die zooi die uit de pocket queries van Groundspeak inc. gebruiken, maar zelf je eigen gpx bestanden genereren. Geen idee of dat in GSAK of zo kan, ik heb daarvoor mijn eigen scriptjes geschreven. Tc
J-Thread Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Misschien een klein beetje off-topic maar wel gerelateerd aan de vorige opmerking: kun je daarbij ook onderscheid maken tussen de corrected coordinates (op GC.com) voor bv opgeloste mysteries en en onopgeloste mysteries? Voor zover ik heb kunnen ontdekken zit welliswaar het aangepaste coordinaat in de GPX, maar is er geen manier om te zien of dat het originele of een aangepast coordinaat is...
fietspomp Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 (bewerkt) Echter de combinatie paperless geocachen (gpx files) en custom symbols werkt niet echt. Werkt perfect, je moet alleen niet die zooi die uit de pocket queries van Groundspeak inc. gebruiken, maar zelf je eigen gpx bestanden genereren. Geen idee of dat in GSAK of zo kan, ik heb daarvoor mijn eigen scriptjes geschreven. Tc Dan moet ik misschien iets duidelijk aangeven wat mijn probleem is. Je kan inderdaad zonder problemen je eigen gpx files maken met (custom) symbolen. Echter deze symbolen worden voor de 'geocaches' genegeerd. Voor de geocaches wordt gekeken naar 'Traditional Cache', 'Multi-cache' etc. Voor deze categorieën kan je ook een ander symbool definiëren. Wat echter niet kan (ik in elk geval niet) is aan bijvoorbeeld twee caches van het type 'Unknown Cache', twee symbolen toekennen en ze ook nog als geocache door de GPS laten herkennen. Bijvoorbeeld een symbool voor opgeloste puzzels en een voor niet opgeloste puzzels of bijvoorbeeld een apart symbool voor caches met veel geo d'ors of favorieten (zie ook J-threads opmerking). Natuurlijk zou dit wel kunnen door zelden gebruikte types zoals 'Project APE Cache' te 'hergebruiken' maar dat is een beetje omslachtig en een beetje beperkt in mogelijkheden. Voorlopig gebruikt ik de GSAK export macro truc met POIs maar als het slimmer kan dan ben ik benieuwd. En ja ook in GSAK kan je een gpx file inlezen, bewerken en wegschrijven dus daar zijn zeker mogelijkheden. 25 oktober 2012 bewerkt door fietspomp
Birdie.NL Geplaatst 25 oktober 2012 Geplaatst 25 oktober 2012 Twee of meer symbolen voor één cachetype, zoals a. opgeloste/gecorrigeerde én b. onopgeloste puzzels, zou ik heel graag op mijn GPS hebben. Vanuit GSAK gegenereerd via een geocache-GPX. Op het moment los ik het door in GSAK een combifilter te gebruiken, waarmee alleen de opgeloste én coordinaat gecorrigeerde puzzels op mijn GPS komen. Enig nadeel dat ik zo af en toe een bonuscache mis (meestal een puzzel die je pas in het veld met bonusgetallen kunt oplossen).
quinten39 Geplaatst 26 oktober 2012 Auteur Geplaatst 26 oktober 2012 ik ga aan de slag of ik het voor elkaar krijg
quinten39 Geplaatst 26 oktober 2012 Auteur Geplaatst 26 oktober 2012 heb van internet CustomSymbols gedownload en in de gps 62s in de CustomSymbols map gezet maar krijg ze niet te zien in de gps als ik op mark knop druk om wp aan maken krijg ik niet de icons te zien wat doe ik verkeert
technetium Geplaatst 26 oktober 2012 Geplaatst 26 oktober 2012 De custom symbolen die je van internet download zijn van een ander type dan die de 62 gebruikt. Open ze met een twkenprogeamna en sla ze op als 24-bit bmp. Tc
Aanbevolen berichten