toulouse5 Geplaatst 2 september 2012 Geplaatst 2 september 2012 Ik ben aan het twijfelen om de eTrex 20 of eTrex 30 te kopen. bij de eTrex 20 lees ik uit ervaringen dat je moet lopen anders doet de kompas het niet. Je moet ook een bepaalde snelheid hebben want als je te langzaam loopt doet hij het niet. Bij de eTrex 30 lees ik dat het electronisch kompas onnauwkeurig is en vaak moet worden gecalibreerd. Heeft iemand hier ervaring mee? En welke kan ik dan het beste kiezen. Heb geen idee, ben erg aan het twijfelen.
regenboog2 Geplaatst 2 september 2012 Geplaatst 2 september 2012 Hallo Ik heb bewust een etrex 20 gekozen, omdat ik geen behoefte heb aan zo'n uitgebreid kompas. Dat was ik op de vorige GPS ook niet gewend, dus dat scheelt wel. Het klopt dat het kompas het niet doet wanneer je stil staat, maar wanneer je beweegt wijst het meteen weer de goede richting op en dan hoef ik echt niet hard te lopen. Dat is voor mij geen probleem, maar misschien heb jij andere wensen/eisen. De GPS moet altijd even wennen wanneer ik uit de auto stap en dan ga lopen, maar dat is bij een electronisch kompas ook (weet ik vann de Oregon 550). Ik kan je de 20 dus van harte aanbevelen. Laat je anders een keer goed voorlichten in een winkel (Waypoint bevalt mij goed) Toen wij onze eerste GPS kochten, hebben we er een paar gehuurd en zijn we met verschillende mensen een weekend gaan cachen. Dat gaf ook een goed beeld wat betreft verschillen. En het leuke was dat we allemaal een andere voorkeur hadden en een andere GPS aangeschaft hebben.
Bolle1961 Geplaatst 2 september 2012 Geplaatst 2 september 2012 (bewerkt) De eTrex20 is een prima toestel. Paar meter lopen en het kompas geeft de goede richting aan, wil je toch bij stilstand een goede richting, koop er dan een Recta kompas bij. Kost zo goed als niks, werkt altijd. De eTrex30 heeft nog wel wat andere functies maar of je gebruikt weet ik niet edit : vergeet het paperless cachen, dat stelt echt geen ruk voor. Leuk oor tradies maar daar houd het op 2 september 2012 bewerkt door Bolle1961
gamdot Geplaatst 3 september 2012 Geplaatst 3 september 2012 Voor een paar euro meer de 30 gekocht en NIETS geen spijt van. De chirp functie is erg geinig...
Fotogravinnetje Geplaatst 3 september 2012 Geplaatst 3 september 2012 Voordeel van de etrex 30 tov de etrex 20 is inderdaad de draadloze gegevensoverdracht, waardoor je er ook mee kunt chirpen. Zelf vind ik het elektronisch kompas ook wel handig, al heb je daar helemaal niets aan als je onder hoogspanningsmasten aan het cachen bent (wat ik laatst nog had). De mogelijkheid om te chirpen en caches van het ene apparaat naar het andere te sturen, was voor mij een van de belangrijkste redenen om over te stappen van de etrex vista hcx naar de etrex 30. Zowel chirp als waypoints oversturen heb ik nu al diverse keren gebruikt
MacDD Geplaatst 3 september 2012 Geplaatst 3 september 2012 Wat de rest zegt ; Etrex 30 ivm chirp, draadloos overdracht en elektronisch kompas. Of je schaft de dakota20 aan ; zelfde functionaliteit als de Etrex30 maar dan touchscreen. 1
toulouse5 Geplaatst 4 september 2012 Auteur Geplaatst 4 september 2012 Bedankt voor de reacties. Ik kom net kijken wat cache betreft en heb dus ook niet veel eisen of wensen. het belangrijkste dat hij het maar doet. moet dan ook nog veel leren sta soms boven op de cache en heb het dan nog niet door. touchscreen was voor mij al uitgesloten omdat mijn mobiel ook touchscreen is en ik er soms behoorlijk mee aan het vechten ben. Het wordt de eTrex20. bedankt allemaal
MacDD Geplaatst 4 september 2012 Geplaatst 4 september 2012 Bedankt voor de reacties. Ik kom net kijken wat cache betreft en heb dus ook niet veel eisen of wensen. het belangrijkste dat hij het maar doet. moet dan ook nog veel leren sta soms boven op de cache en heb het dan nog niet door. touchscreen was voor mij al uitgesloten omdat mijn mobiel ook touchscreen is en ik er soms behoorlijk mee aan het vechten ben. Het wordt de eTrex20. bedankt allemaal Wat is het prijsverschil tussen de etrex 20 en 30? Als het maar een paar tientjes is raad ik je toch echt de etrex 30 aan. Waar koop je de etrex20 en voor hoeveel? Ik weet op het web plekken waar ze echt stukken goedkoper zijn.
toulouse5 Geplaatst 4 september 2012 Auteur Geplaatst 4 september 2012 De Etrex 20 kost €165,- en de eTrex 30 kost € 205,- beide te koop voor deze prijs bij gpsshop.nl Ik moet hem nog bestellen, dat wilde ik morgen doen. Maar hoor graag je tips waar ik hem goedkoper zou kunnen krijgen.
MacDD Geplaatst 4 september 2012 Geplaatst 4 september 2012 (bewerkt) De Etrex 20 kost €165,- en de eTrex 30 kost € 205,- beide te koop voor deze prijs bij gpsshop.nl Ik moet hem nog bestellen, dat wilde ik morgen doen. Maar hoor graag je tips waar ik hem goedkoper zou kunnen krijgen. Wow, je zit echt al heel scherp met je prijzen. Niet veel kaas van geocachen, maar wel waar je goedkoop kunt zoeken. 4allShopp ; 201,40 euro ; Klik Zelfs via Ebay niet meer goedkoper Maar dan nog, ik raad je echt de 30 aan. Strax ga je het echt leuk vinden en dan zul je zien dat je net wat andere caches gaat zoeken en dan is een chirp erg prettig. Of meer van die dinegn. Maar uiteindelijk is het jou keuze. 2de hands, Marktplaats ; klik 140 euro. dan zou ik niet twijfelen. 4 september 2012 bewerkt door MacDD
Indy & Jones Geplaatst 5 september 2012 Geplaatst 5 september 2012 Ben het helemaal eens met Mac. Wij begonnen met een dakota 10. Was goedkoper en het was toch maar om te proberen. Binnen een jaar wilde we een uitgebreidere. Wij hebben de dakota 10 verkocht maar zitten hier nog met een topokaart waar we niets meer mee kunnen en maar drie keer gebruikt is of zo. Weg gegooid geld dus. Maar van de andere kant hadden we het mss niet leuk gevonden en hadden we de dakota 10 in de kast gelegd en geen andere gekocht. Dus wat is wijsheid.
JandeBeHanger Geplaatst 5 september 2012 Geplaatst 5 september 2012 (bewerkt) Wij hebben de dakota 10 verkocht maar zitten hier nog met een topokaart waar we niets meer mee kunnen en maar drie keer gebruikt is of zo. Weg gegooid geld dus. Een topo kaart is zowiezo weggegooid geld als je ook een gratis openfietsmap kunt downloaden. Vergeet ook niet dat een Etrex 30 meer stroom gebruikt dan een Etrex 20 door het magnetisch kompas. Een magnetisch kompas is alleen interessant voor wandelaars, want met 15 km/h wordt het magnetisch kompas uitgeschakeld. Aan die barometrisch hoogte meter heb je in ons vlakke land erg weinig, bovendien houdt het een goede hoogtemeting in een vliegtuig met drukcabine tegen. 5 september 2012 bewerkt door JandeBeHanger
toulouse5 Geplaatst 5 september 2012 Auteur Geplaatst 5 september 2012 Plannen gewijzigd het wordt de eTrex30. Kieskeurig is altijd wel handig met kijken naar goedkope prijzen 2de hands ben ik zelf geen liefhebber van. Wie weet word ik ook nog een keer een supertalent met cache. Wij willen hem toch alleen maar gebruiken voor het wandelen. Cache doen we het meest in het buitenland op vakantie, Frankrijk, Duitsland en over 2 weken vertrekken we naar de Rocky Mountians. Bedankt voor jullie reacties en tips.
MacDD Geplaatst 5 september 2012 Geplaatst 5 september 2012 Goede keuze. En prettige reis. En heel veel cache-plezier. Dit gaat je echt bevallen.
Pierre Gielen Geplaatst 9 december 2012 Geplaatst 9 december 2012 Naar aanleiding van dit forum-topic heb ik deze pakjesavond ook mijn oude Etrex H vervangen door een Etrex 30! Dat magnetisch kompas vind ik toch wel erg handig. Pierre
Aanbevolen berichten