Spring naar bijdragen

Sd Kaartje Gebruiken Nieuwe Gps?


LeonW

Aanbevolen berichten

Beste,

 

We zijn aan het overwegen om de vista HCX te vervangen door een Etrex 30.

 

Op de Vista hebben we nu diverse kaarten ( onroute wandel en fiets, cityNavigator, TopoDuitsland) op een MicroSD 4GB staan.

 

Kan dit kaartje omgezet worden in een Etrex30, en zo ja, is er dan ook nog de mogelijkheid om OSM kaarten er op te zetten?

 

Alvast bedankt voor een reactie!

 

Groet Leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste,

Eerst hadden we een Legend HCX en nu ook een etrex30.

Op de etrex30 kun je ook kaarten zetten. Zelf hebben we hier de Worldwide DEM Basemap, fietskaart, wandelkaart, topo nl, Belgie-Luxemburg en Duitsland op staan. Als we dan naar een ander land gaan zetten we een 4gb kaartje erin met osm kaarten van heel Europa en de city navigator.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt in welk apparaat het SD kaartje eerst heeft gezeten.

Als het niet zou passen kan je de informatie via je PC op een passend kaartje schrijven en die in je nieuwe GPS plaatsen. Het wisselen tussen de SD kaartje en kaarten die op je GPS staan gaat goed met de etrex (ik heb de 20, maar de 30 is op dit onderdeel volgens mij vergelijkbaar). Ik heb de OSM fietskaart van de Benelux erop staan en dat gaat goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt inderdaad logisch!

 

We hebben de Etrex 30 besteld, en we verwachten deze morgen.

Ik ben nu aan het stoeien en prutsen met Basecamp. De Openfietsmap heb ik er op gekregen, en nu maar eens kijken wat ik hier aan heb.

Op het eerste gezicht is Basecamp een ingewikkelde materie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt in welk apparaat het SD kaartje eerst heeft gezeten..

Toch wel. City Navigator is aan je GPS gekoppeld. Topo Duitsland wss ook

 

 

Oké, dank je wel, weer wat geleerd.

Had ik niet bij stilgestaan, want ik krijg de kaarten altijd keurig op een SD kaartje aangeleverd van iemand anders en ze werken (tot nu toe) altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen unlock codes, dus dat zal wel niet gaan werken dan...

 

Wil iemand misschien de moeite nemen om mij in jip en janneke taal uit te leggen hoe ik OpenFietsMap op de Etrex 30 krijg gezet???

Het lijkt wel alsof een ieder die zich met geocaching bezig houdt, ook een PC wizkid is (behalve ik dan...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, CN zonder unlock codes :bag: .

OpenFietsMap: gewoon het .img bestand welke je kunt downloaden op de SD kaart zetten onder foldertje \Garmin. Geen unlock nodig. Kost wel veel kaartruimte, dus een grote micro SD kaart in het ding proppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OpenFietsMap Benelux is ong 700MB, niet zo gek groot dus

Je kan ook de hiking layer er nog bij zetten, paar MB groot ( of klein ;) ) daar staan bv bankjes op.

Beide kaarten kan je gewoon aanzetten in je GPS, de hiking layer is een transparante kant en niet routeerbaar, dus ze zitten elkaar niet in de weg

 

https://sites.google.com/site/openfietsmap/

https://sites.google.com/site/openfietsmap/downloads/hiking-layer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@thex, ik denk wel dat ik hem vat! Ik kan met zekerheid zeggen dat ik mijn handen in onschuld kan wassen!

 

@Bolle1961, dank je, wordt aan gewerkt!

 

Inmiddels is het wel al gelukt om de OpenFietsMap op de Gps te krijgen, waarvoor dank!

Nu ben ik weer aan het stoeien om een pocket querie op de Gps te zetten (zal vast ook wel gaan lukken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...