Spring naar bijdragen

Miskoop Etrex Vista Hcx...?


LeonW

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Sinds gisteren in het bezit van een vista HCX, tweedehands gekocht.

We zijn super blij ermee, en hebben vandaag zelfs twee traditionals weten te vinden.

Maar, bij de GPS zijn verschillende cd's, waaronder sourcemap trip&waypoint manager. Deze heb ik geinstalleerd. Maar zodra ik de kaarten wil ontgrendelen gaat het mis. Volgens mij heb ik de activatie-code er niet bij gekregen (originele cd!), en de beste man heeft ze ook niet (meer?).

 

Voor zover ik het begrijp kan ik nu geen waypoints naar de gps laden, of???

Ik kan wel een cache naar de gps laden overigens.

 

Er staan wel reeds diverse andere kaarten op, wandel- fiets kaarten benelux

 

Wie helpt me in de juiste richting???

 

Groet Leon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi LeonW

 

Welkom op ons bruisende forum.

 

Wp's kan je altijd laden naar je gps, ongeacht welke kaart je erop hebt staan.

Wil je wp's laden via je pc, dan kan je basecamp downloaden ( gratis ) en later kan je misschien overgaan op GSAK, een term die je vaker tegen gaat komen.

Maar ga eerst lekker stoeien met je nieuwe aanwinst.

 

Veel plezier met je nieuwe ( verslavende ) hobby.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste versies sourcemap ontgrendelen via de website van Garmin.

Eerdere versies van mapsourc ontgrendelen ook via een handmatige code, die overigens in de meeste gevallen door Garmin geleverd wordt op basis van de actievatiecode. Als je het menu onderdeel hiervoor aantreft, kun je Garmin sales benaderen voor hulp mits je de originele CD's hebt. Mijn codes staan op een Garmin account vermeld (die de vorige eigenaar waarschijnlijk ook heeft moeten aanmaken). Licentiepolicies varieren per kaart van 1 of 2 installaties per pc of per GPS. De nieuweste kaarten kan je maar 1x activeren voor een specifieke GPS.

 

WP's kun je inderdaad rustig naar je GPS zenden. Basecamp "ziet" welke kaarten er op je GPS staan. Basecamp is moderner en zal altijd via Garmin site de codes/activaties controleren.

 

E.e.a. is erg ingewikkeld omdat Garmin geprobeert heeft kraakjes te voorkomen en gedurende de laatste jaren hier wisselende strategieen voor heeft ontwikkeld.

Per geleverde mapsource kan dit anders geregeld zijn, vandaar handig als de vorige eigenaar alle codes ergens had opgeschreven.

Dit betekent ook dat er (niet op dit forum) oplossingen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...