Spring naar bijdragen

Android En Garmin Communicator.


leendertpeter

Aanbevolen berichten

Forum Leden,

 

Onder Windows kan ik m.b.v. Garmin Communicator Plugin GPX Files zenden naar mijn Garmin GPS.

 

Ik wil dit op eenzelfde wijze doen op mijn Android Tablet (Asus Transformer met USB).

Er is echter voor Android Browsers voor zover ik weet geen Plugin beschikbaar dwaarmee ik GPX Files naar mijn aangesloten Garmin GPS kan zenden.

Het 'Bewaren' en overkopieren naar de Folder GPX van mijn Dakota 10 gaf voorheen problemen omdat alleen de eerste gekopieerde werd herkend.

Ik ben dus op zoek naar mogelijkheden onder Andoid. Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag.

 

Leendert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Heb zelf ook een Transformer met normale USB en een Oregon. Zeker makkelijk op vakantie als dat kan, over een paar week met de camper door Noorwegen trekken. Ik denk er zelf aan om alvast diverse setjes gpx bestanden vanuit GSAK op de oregon te zetten en de extensies te hernoemen. Die van het gebied waar we dan zijn, hernoem ik de extensie met de Transformer weer terug naar gpx. Maar wellicht zijn er slimmere manieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je GSAK al hebt, waarom zet je dan GDAK niet op je transformer? Kun je meteen alle info uit je GSAK-database ook op de Transformer bekijken. Als je dan ook de gpx-bestanden al klaar hebt staan als pq, kun je die (uitgepakt natuurlijk) op je Oregon zetten via USB. Voordeel van oa de Oregon is dat die ook GPX-bestanden vanaf de SD-kaart kan lezen. Moet je ze wel even in een map Garmin/GPX/ zetten. Ik weet niet of de Oregon ze anders ziet. Je blijft wel met de beperking van het aantal wp's zitten waar de Oregon mee om kan gaan, dus alvast alle pq's op je kaartje zetten gaat waarschijnlijk niet werken. Zonder pq's en gpx-bestanden, dus direct vanaf de gc.com-pagina gaat volgens mij niet werken vanaf een android-toestel naar je Oregon toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] Ik denk er zelf aan om alvast diverse setjes gpx bestanden vanuit GSAK op de oregon te zetten en de extensies te hernoemen. Die van het gebied waar we dan zijn, hernoem ik de extensie met de Transformer weer terug naar gpx. Maar wellicht zijn er slimmere manieren.

 

Dat is volgens mij best wel een hele slimme manier om de maximale cache- en waypointlimieten van GPS-apparaten (met externe opslag) te "omzeilen" ... goeie tip! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...