Spring naar bijdragen

Duitse digitale kaarten


Gast Billie

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit het beste is, maar de Outdoor Leisure serie van Ordnance Survey (schaal 1:25.000) helpen mij de weg te vinden. Het calibreren heeft mij vorig jaar nogal wat kopzorgen gekost, omdat nergens in Ozi wordt verteld in welk formaat de coördinaten van het B(ritish) N(ational) G(rid) in te geven. Ik heb daarover nog contact gehad met Mister Ozi himself, maar die wist het zelf ook niet zo goed. Resultaat was, dat toen ik in Schotland aan de wandel wilde a.d.h.v. thuis uitgezette routes, er een verschil van 30km was tussen de plek waar ik stond en waar ik volgens Ozi had moeten beginnen.

Thuis heb ik de hele boel in de kast geflikkerd en er niet meer naar om gekeken. Omdat ik over een paar maanden weer naar Schotland ga, ben ik wel heel benieuwd naar jouw aanpak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De UK-landranger maps zijn prima geschikt. Ook daarmee zijn K's aan de slag geweest.

Ik zie de UK Landranger cd voor het zuiden van Engeland te koop voor zeg 50 engelse ponden. Er staat dat ze geschikt zijn voor pc en pda. Kun je er zo met ozi mee aan de slag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De UK-landranger maps zijn prima geschikt. Ook daarmee zijn K's aan de slag geweest.

Ik zie de UK Landranger cd voor het zuiden van Engeland te koop voor zeg 50 engelse ponden. Er staat dat ze geschikt zijn voor pc en pda. Kun je er zo met ozi mee aan de slag?

Geen idee of de originelen direct bruikbaar zijn.

 

Aangezien ik liever mijn kaarten zelf teken dan dat ik er veel geld voor moet betalen (we betalen immers ook al belasting) zoek ik eerst naar andere bronnen.

Van de kleine mannetjes vernomen dat je ff goed moet zoeken en dan vindt je "landranger" en "Ozi" in een naam.

Die versie zouden naar verluid zo werken Ozi ;-)

 

 

 

Op verzoek van onze grote modderaar, bericht enigzins geredigeert. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Om maar weer ens terug te komen op de Duitse topografische kaarten.

Fraaie sets wordt uitgebracht door de Landesvermessungsämter per Bundesstaat.

Maar vanwege de kennelijke noodzaak om de kaarten in een geheim format op disk te houden is er een Top50 viewer bijgeleverd met vele beperkingen, zeker als men Ozi kent.

En gebruik je TomTom dan valt het moeilijk te combineren met je waypointlijsten etc.

Maar er is redding gekomen door Norbert Hein. Die heeft een webpage gemaakt waar heel wat nuttige en wetenswaardige zaken hierover staan (plus conversie-software): NH-Top50Trans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

In het Duitse Magazin fuer computer technik C't van 14/6/4 (nr.13) staat een bespreking van Landkarten-Software voor PDA. Aan bod komen: Strepla3, Ozi en Fugawi. Voor links naar deze software zie: Heise URLS.

Als winnaar komt Fugawi uit de bus. Een van de redenen dat die beter als Ozi is: de communicatie/samenwerking PDA (W-CE en Palm) PC is daar geregeld.

Voor de Duitse markt is het ook heel handig dat Fugawi de Topo50 kaarten van de Landesvermessungsamter kan inlezen. En bovendien (sinds kort) de CD's van de MagicMaps (schaal 1:25.000) kan gebruiken zoals b.v. hier te lezen is. Maar bedenk wel dat Fugawi alleen 2D doet. Die Magic Maps zijn 3D en dat levert prachtige plaatjes op met die MagicMaps 3D :

MagicMaps3D-Beispiel.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...